Rubiquil

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
astridh

Berichten: 2635
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: nh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-04 19:42

sarabande schreef:
ik kan me een paar verhalen van bokkers herinneren die niet zo blij waren met het keuringsresultaat.


De mijne was niet super op de keuring, een middenmoter zou je kunnen zeggen, alles rond de 62 pnt. De bemerkingen op exterieur daar kon ik prima mee leven. Beoordeling gangwerk en dan met name de stap daar zet ik mijn vraagtekens bij. Ik ken weinig paarden die zo goed stappen (zeer ruim en tactmatig), maar op de lineaire scoorde ze wat ruimte betreft onder gemiddeld Verward . Geeft maar weer aan dat het toch een momentopname is (of het gemiddelde kwpn paard stapt een halve meter over Haha! ).

De kwaliteiten van mijn rubi-merrie liggen blijkbaar in het rijden. Op het moment van de keuring was haar galop nog een 'hobbel'galopje, dat zat echt voor geen meter. Nu een aantal maanden later heeft ze zich in haar galop ontzettend ontwikkeld en heeft ze een ruime, opwaarts gesprongen galop. Betekent dit nu dat haar galop slecht is maar dat ze zich goed laat bewerken of is haar galop niet slecht maar was ze tijdens de keuring niet voldoende getraind? Ik ben in ieder geval blij met haar. Een goed resultaat op de keuring is fijn maar het hoofddoel is voor mij toch het rijden en de dagelijkse omgang.

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-04 19:52

Hat was geen kritiek of individuele aanval AstridH, alleen een poging tot nuancering Haha! .

astridh

Berichten: 2635
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: nh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-04 19:59

Zo had ik het ook niet opgevat hoor, het keuringsresultaat was voor mij geen afknapper. Ik ben niet heengegaan met het idee dat ik een potentiele stermerrie op stal had Knipoog .

Het zou overigens wel heel bijzonder zijn als alle kinderen van een bepaalde hengst super zouden presteren zowel op de keuring als in de sport, ongeacht de moeder. Ik denk niet dat dat soort hengsten uberhaupt bestaan.

Useful

Berichten: 1483
Geregistreerd: 14-06-04
Woonplaats: Middelburg & Zwartewaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-04 20:49

nee dat denk ik ook niet

petraaken

Berichten: 44204
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (Belgiƫ) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-04 08:48

van iedere hengst heb je super dieren, subtopers, middenmoters en enkele net voldoende dieren (dus nog iets minder dan de middenmoters).

Holly misschien toch eens contact opnemen met Hexagon. Zij hebben toch enkele merries die sommige bokkers als ouderwetse modellen beschouwen. (Ik persoonlijk niet. Haha! )

holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-04 12:18

Petraaken heb gemaild, is wel gelezen, maar niet op gereageerd nog.


Ik zit dol blij op mijn stoeltje over het feit dat ik ga proberen of ik mijn wens uit kan laten komen. Ik heb altijd al de wens gehad om mijn eigen veulen te fokken en dat op te zien groeien en mee verder te gaan. Dat kan nu.

Wat mijn wens niet in houd, is om een topper te fokken. Natuurlijk zou dat mooi zijn, maar ik sta met beide benen goed op de grond om te weten dat dat een te hoge eis is. Zo hoog heb ik de lat ook helemaal niet liggen. Ik ben al blij genoeg als het allemaal lukt en er komt een goed gehumeurd, gezond, mooi veulen uit.

Ik heb in de planning zitten, om mijn merrie in 2005 te laten dekken, maar als dit toch net niet haalbaar blijkt te zijn qua voorbereidingen en dergelijke dan is dat jammer, maar stellen we het gewoon een jaartje uit.
Mocht het wel haalbaar zijn, dan ga ik het niet alleen doen.

petraaken

Berichten: 44204
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (Belgiƫ) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-04 13:18

Geduld Holly, ze zullen wel midden in drukte zitten voor de verrichtingstest van woensdag bij het NRPS. Heb dat ook al gemerkt dat ze op een mail soms niet snel reageren. Wil ik een snel antwoord dan bellen we altijd.