Welke hengst voor deze pony?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Elke86

Berichten: 2248
Geregistreerd: 05-01-03
Woonplaats: Belgiƫ

Welke hengst voor deze pony?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-09-04 18:55

Bij een vriendin van mij op de stalling willen ze een pony merrie laten dekken. Nu hadden ze haar gevraagd of ze wat wou rondkijken naar hengsten.

Het gaat om deze merrie: Ze is 1.15m groot. Pittig karakter. 10 jaar oud. De eigenaars willen graag in die schofthoogte ongeveer blijven. Ze heeft geen papieren dus elk ras is mogelijk.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Montana: L1


Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-04 18:58

Tja, ik zou dus met deze merrie niet dekken, om niet nog een papierloos veulen op de wereld te zetten. Ook als ze zeggen dat het voor henzelf is en het veulen blijft...niemand kan in de toekomst kijken, en een goede start van een veulen begint nu eenmaal met een papier. Helemaal in die maat stikt het van de pony's, die moeilijk een tehuis kunnen vinden.

Een veulen zonder papieren kost in onderhoud hetzelfde als een veulen met papieren. In geval van verkoop vang je er een hoop minder voor...

Je suis Charlie.

Elke86

Berichten: 2248
Geregistreerd: 05-01-03
Woonplaats: Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-09-04 19:00

Het is ook puur voor henzelf. Ze zijn niet vanplan om het veulen te verkopen maar gewoon om op de weide bij de merrie te laten staan als gezelschap.

Montana: L1

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-04 19:07

Dan zou ik voor meer maat gaan. En gezien het pittige character voor een rustig ras. Haflinger of zo...Lips are sealed

Je suis Charlie.

kainda

Berichten: 2734
Geregistreerd: 19-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-04 19:10

Een welsh A hengstje is een prachtige pony en een mooie combinatie voor jullie pony!
En als de eigenaar het wil kan er dan ook een stamboekpapier bij het veulen komen. Hij komt dan in het sportregister.

Heel veel succes met de pony!

groetjes Juliette

confetti

Berichten: 2152
Geregistreerd: 22-08-01
Woonplaats: breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-04 19:26

Wij hebben New Forest hengsten. Mijn favoriet is Blackwell Bo Diddly, een schimmelhengst van 1.16 mtr., doet het momenteel super in de aangespannen sport. Wat je ook kan doen is een D pony gebruiken, Yago en Brendan, ook hengsten van ons Bloos , hebben regelmatig kleinere merries gedekt, en dat zijn leuke combies.
Een probleempje, ik kan geen foto's hierop zetten , maar er staan wel foto's op de website van onze stal http://www.home.zonnet.nl/stalsintels Binnenkort wordt die bijgewerkt met nieuwe foto's *LOL* Wil je nog wat weten, dan hoor ik het wel.

Dit veulen hoeft niet papierloos te zijn. Met een dekbewijs kun je het veulen altijd inschrijven bij het NRPS in het hulpboek *LOL*
Succes ermee

FNRS jury t/m de F20, KNHS jury t/m de Z dressuur en Ruiterbewijsexaminator SRR.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: c_alsemgeest en 240 bezoekers