Welsh hengst omgeving schagen/alkmaar gezocht!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MaiNat

Berichten: 3475
Geregistreerd: 29-10-02
Woonplaats: Niedorp

Welsh hengst omgeving schagen/alkmaar gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-04 19:47

Hey.
In het nieuwe seizoemn wil ik me shetlandermerrie laten dekken door een kleine maat welsh pony! Nu ben ik alvast aan het orienteren Lachen of er hier in de buurt een fokker zit ofzo. Het liefst een stevige welsch of een bonte. Dat laatste zal waarschijnlijk niet gaan omdat bont bij welsh ponys niet is toegestaan. Maar wie weet bestaan ze Pling Ik hoop dat jullie me tips enzo kunnen geven. Het liefste wil ik namelijk een bont veulentje fokken/ Ze is zelf voskleurig.

Alvast bedankt!

Dennis

Berichten: 31471
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-04 08:47

Ze had toch papier? Dan zou ik er zelf gewoon een goede shetland hengst op zetten.
Wil je het veulen zelf houden of gaat hij weg? Dat is ook niet onbelangrijk. In het 2e geval zou ik zeker een shetlandhengst pakken. Als je toch wilt kruizen kan je misschien ook naar een dartmoor kijken, dan hou je dat koele karakter er in.

MaiNat

Berichten: 3475
Geregistreerd: 29-10-02
Woonplaats: Niedorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-04 13:58

Ja daar heb je gelijk in! Maar ze heeft wel papieren alleen heb ik die er nooit bijgehad. Ik weet ook niet of ze goede stamboek heeft. Ik wil juist een welsh pony er op zetten, omdat ik het veulen zelf wil houden om voor de kar te zetten. Een welsh is dan iets groter en heeft mooie gangen. Daarnaast was me vorige verzorgpony een kruising welsh x shetland al geloof ik dat niet helemaal omdat die meer weg heeft van ijslander maar was ook ontzettend leuk beest.

Ik wil niet een tweede Maico fokken hoor , maar wil graag een iets grotere stevige pony fokken. Een dartmoor is inderdaad ook een goed idee! Nooit aan gedacht! Die zijn meestal bruin en dat vind ik weer iets minder al vind t ik de bouw weer mooier dan een welsh. Moeilijk, Moeilijk.

Als ik er een shetlandhengst opzet dan doe ik Dennis dan zit ik natuurlijk altijd goed *LOL* maar wil toch iets groter fokken zonder dat me merrie daar last van zou kunnen hebben met de geboorte zodoende dacht ik aan een welsh.