Vraag over Palomino kleur

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
lageveld

Berichten: 3378
Geregistreerd: 03-09-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-04 23:00

Tja, een palominohengst zal inderdaad heel veel kleuren vererven, oftewel .. niet dus, want de meeste kleuren komen dan van de moeder vandaan. V.B. "Op bont heeft hij bont gegeven"??? wat een wonder Lachen HIJ in elk geval niet dus anders was hij zelf wel bont geweest.

Ik heb het hele topic niet nauwlettend gevolgd trouwens, maar dit moest ik wel even zeggen.

Meavey

Berichten: 7556
Geregistreerd: 14-07-02
Woonplaats: Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-04 11:03

lageveld schreef:
Tja, een palominohengst zal inderdaad heel veel kleuren vererven, oftewel .. niet dus, want de meeste kleuren komen dan van de moeder vandaan. V.B. "Op bont heeft hij bont gegeven"??? wat een wonder Lachen HIJ in elk geval niet dus anders was hij zelf wel bont geweest.

Ik heb het hele topic niet nauwlettend gevolgd trouwens, maar dit moest ik wel even zeggen.



Hihihi ja klopt, kleurengenetica wel degelijk voorspelbaar, maar sommige geloven dat idd niet. Knipoog
(zo was er op kraamstal een tijdje terug een meisje met een bruin veulen uit een vos hengst en vos merrie, onmogelijk, want vos x vos = altijd vos, en toevallig stond op de stal van die hengst ook nog een bruine ter dekking... ben benieuwd hoe dat afgelopen is trouwens Scheve mond .

Wat je zou moeten vragen is, of Sunny op een vos of palomino moeder wel eens een valk bruine of zwarte heeft gegeven, dat zou bewijzen dat hij geen vos als basis is.
Let trouwens wel op dat je de eigenaar niet voor de kop stoot hé Knipoog , sommige kunnen het erg vervelend vinden als je hun paardje zijn kleur gaat bekritiseren.

Greetje61

Berichten: 146
Geregistreerd: 04-05-02
Woonplaats: Eibergen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-04 12:52

Meavey schreef:
Wat je zou moeten vragen is, of Sunny op een vos of palomino moeder wel eens een valk bruine of zwarte heeft gegeven, dat zou bewijzen dat hij geen vos als basis is.
Let trouwens wel op dat je de eigenaar niet voor de kop stoot hé Knipoog , sommige kunnen het erg vervelend vinden als je hun paardje zijn kleur gaat bekritiseren.


Nou ik heb de fokker dan ook rechtstreeks in een mail gevraagd of ze er zeker van zijn dat Sunny Boy palomino is vanwege zijn donkere hoofd en benen en toen kreeg ik dus die mail dat ik maar eens langs moest komen. Dus dat vond ik toch een aardige reactie, ben ook eigenlijk wel heel benieuwd hoe Sunny Boy er in het echt uitziet.

Greet

Jeddah

Berichten: 14474
Geregistreerd: 17-03-02
Woonplaats: Golden Valley, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-04 13:30

Greetje61 schreef:
Nou ik heb de fokker dan ook rechtstreeks in een mail gevraagd of ze er zeker van zijn dat Sunny Boy palomino is vanwege zijn donkere hoofd en benen en toen kreeg ik dus die mail dat ik maar eens langs moest komen. Dus dat vond ik toch een aardige reactie, ben ook eigenlijk wel heel benieuwd hoe Sunny Boy er in het echt uitziet.

Greet


Wat leuk dat je lang mag komen, laat je ons weten hoe het was? Altijd heel erg leuk om ouders en voor ouders van je paard te zien vind ik!!

Maayke
Berichten: 846
Geregistreerd: 27-05-04
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-04 13:36

nauw...als je het over die eerste hebt met die blauwe ogen is het geen palomino maar een Albino

DubbelFun

Berichten: 88670
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-04 13:37

Laten we die discussie hier maar niet meer voeren Haha!

Jeddah

Berichten: 14474
Geregistreerd: 17-03-02
Woonplaats: Golden Valley, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-04 13:38

Maayke schreef:
nauw...als je het over die eerste hebt met die blauwe ogen is het geen palomino maar een Albino


Hoe kom je daar nu weer bij??? Dat is een Cremello, zoals er ook al staat.
**oops zie nu pas reactie SM!**

Meavey

Berichten: 7556
Geregistreerd: 14-07-02
Woonplaats: Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-04 21:40

jeddah schreef:
Hoe kom je daar nu weer bij??? Dat is een Cremello, zoals er ook al staat.
**oops zie nu pas reactie SM!**


Hahahaha Tong uitsteken

lageveld

Berichten: 3378
Geregistreerd: 03-09-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-04 23:08

Een echte en gezonde albino binnen het paardenras zou ik wel een tonnetje of wat voor neer willen tellen Haha!

Loolapelooza

Berichten: 5911
Geregistreerd: 31-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-04 23:14

lageveld schreef:
Een echte en gezonde albino binnen het paardenras zou ik wel een tonnetje of wat voor neer willen tellen Haha!


Das niet een kwestie van willen maar eerder van moeten dan. Haha!