Gezocht naar Afstammelingen van Hurricane

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ReGirl

Berichten: 1699
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Vlaardingen

Gezocht naar Afstammelingen van Hurricane

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-04 21:45

Hoi hoi,

ik ben op zoek naar nakomelingen van Hurricane, ben namelijk erg benieuwd naar die paarden qua rijstijl en bouw enz enz.. je kent het allemaal wel. Dit wil ik graag weten omdat ik sindskort een merrie van 9 jaar heb, genaamd Najade, KWPN-goedgekeurd, voskleur. En ben erg benieuwd naar wat info over dr pappie , hoewel ik daar het meeste al wel van weet en van heb gezien, ben gewoon nieuwsgierig of meer mensen nakomelingen kennen van Hurricane.. Haha!

Alvast bedankt. Groetjes Michelle en Najade

Dit is mn trots Najade en ik (5 september 2004 was onze eerste officiele wedstrijd) en ja 3 winstpunten binnen en de 1e plaats.. Haha!

Afbeelding

Afbeelding

Beetje onelegante foto, maar goed.. ze kijkt zo intelligent uit dr ogen.. Haha!

Afbeelding

Afbeelding

ff voor het idee een paar foto's erbij gezet.

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 23:15

Welke Hurricane? Die van Abgar?
Is wel al een erg oude hengst zover ik weet. Zo'n 10 jaar terug hebben wij een merrie gehad van Hurricane (die van Abgar dus). Ze was toen al een jaartje of 20 en is er ondertussen niet meer.

Mocht het inderdaad om die hengst gaan zal ik even wat foto's van die merrie opzoeken.
Het was een stermerrie, erg mooi diertje en heeft meerdere veulens gehad.

ReGirl

Berichten: 1699
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-04 23:18

Ja Hurricane van Abgar die bedoel ik ja. Weet dat het erg oude hengst is. Daarom ben ik juist zo benieuwd.. is weinig over te vinden en vraag me daarom af of er nog beetje nakomelingen van te vinden zijn. Zou ik leuk vinden om er foto's van te zien. Haha!

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 23:29

Niet echt mooie foto's, want de digi bestond toen nog niet Schijnheilig

Toen wij de merrie kregen was ze eigenlijk van een manege, alleen minder geschikt al manegepaard.
Het was echt één van de liefste paarden die ik gekent heb, een topkarakter. Alleen onder het zadel behoorlijk heet, aan de andere kant was ik toen een jaartje of 8 en zat er regelmatig zonder zadel op Haha!

[img]http://nl.msnusers.com/_Secure/0XgAAAK0c91m0!VxcqaWcz0vzRy9JHhuONWt41ocFiVT3L5loQGa!6fh!7rsOiSOOgigk6JJL5aKXRbfPP6vWvxvSMeyKIa7B1VFJy74jFeumB4AG0Xc*vmD2fvPPQT0zlJfL444WP5o/oude%20foto's%20paarden%20005.jpg?dc=4675488561740923739[/img]

Ik dus als 8-jarige Nagelbijten / Gniffelen
[img]http://nl.msnusers.com/_Secure/0XgAQA64cN1q0!VxcqaWcz0vzRy9JHhuONWt41ocFiVSsacbAWua64PRTncntb9ml4mJyMej3y2ZGoP8JjaMHHvgr9ZFAYQE4EevCQk6KSQO0hGS329TXTfzcMj*QmgbkCNY7FTLAuGE/oude%20foto's%20paarden%20006.jpg?dc=4675488561745245749[/img]

Meer foto's heb ik niet op de pc staan. Maar je hebt tenminste een idee.
Het diertje van jou spreekt me trouwens erg aan, leuk dier!
Ik was nog nooit eerder een Hurricane nakomeling tegengekomen. Abgar daarentegen meer dan genoeg Knipoog

ReGirl

Berichten: 1699
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-04 23:35

leuke foto's trouwens.. zit ff te kijken of ik een beetje overeenkomsten zie.. maar dat lukt nog niet helemaal .. maar wat je zegt over heet onder het zadel, dat kan ze behoorlijk zijn.. als haar iets niet deugt of ze heeft geen zin, of het word er te moeilijk, gaat ze rare sprongen maken, eerder piaff op momenten dat het niet moet zeg maar.. Haha! Noem dr weleens mn wipkippie.. maar verder is het een onwijs lief dier, ze wil echt wel voor je werken hoor.. alleen wel echt typisch een merrie hoor, af en toe van die buien.. maar aan andere kant zijn we qua gedrag hetzelfde. passen goed bij elkaar. Ze heeft altijd vrolijk koppie, altijd lief, zou nooit zomaar trappen of iets dergelijks.. heel sociaal paard al zeg ik het zelf. Houd graag van aandacht en kan best dominant zijn.. zeker ook tegen andere paarden, buiten bijvoorbeeld wil ze graag voorop lopen, beetje haantje de voorste. Ben echt blij met dr.

ReGirl

Berichten: 1699
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-04 23:36

thnx trouwens dat je foto's wilde laten zien en dat je mn paardje aans[reekt.. ze heeft ook echt een sprekend koppie vind ik zelf.

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 23:41

Inderdaad qua uiterlijk zie ik ook niet zo snel overeenkomsten, maar het zijn ook maar foto's.

Wel grappig wat je zegt over buiten en voorop lopen, dat had die merrie ook heel erg!
Toen de manege eigenaar eens op buitenrit ging vroeg hij speciaal aan ons of hij haar daar voor mocht lenen. Het was een erg dominante merrie en er was geen paard zo gek die haar voorbij ging (als dat al lukte Haha! ).

Ze stond trouwens samen met een ander paard altijd alleen op een apart stukje land omdat ze niet te vangen was.
Naderhand toen ze ons goed kende kregen wij haar wel heel makkelijk te pakken.

ReGirl

Berichten: 1699
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-04 23:47

ja echt buiten moet en zal ze voorop lopen anders word ze helemaal gek. Ik ben namelijk met dr meegeweest op ruiterkamp van onze manage.. beetje traditie eigenlijk, maar in een groep is nix voor haar.. ze word helemaal leip.. loopt maar te springen onder je, wipkippie.. en als het haar te lang duurt wil ze zelfs weleens overeind gaan.. en dan echt nog hoog ook. Had dr ook een keer in het weiland gezet, ze is wel te pakken hoor, maar volgends mij heeft ze verlatingsangt, want ze word dan echt para als ze van andere paarden weg moet.. gaat ze lopen draaien om je heen en dus ook omhoog, kaarsrecht.. echt niet grappig aan een touwtje, maar goed loopt ze helemaal te showen.. gek paard af en toe hoor.. echt een met een gebruiksaanwijzing.. Knipoog