Rapportage afstamelingen Florencio

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Dees

Berichten: 18907
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 11:47


CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-04 11:47

toscana schreef:
Hmm.. stuk duidelijker zonder die zwarte schoensmeer
Wel mooi idd dus ben benieuwd naar ons veulen volgend jaar van TimelessXMontecristo.. Timeless is een zoon van GoodtimesXWalzmann dus we wachten nieuwsgierig af. Nagelbijten / Gniffelen

...........Als dat maar geen lomperd wordt..... Nagelbijten / Gniffelen

MissHIS

Berichten: 4220
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 11:51

Ja, die Nr 12 Florencio x Goodtimes is van Suzan1 op Bokt. OK dan!

Ik vond het doorgaans hele aansprekende veulens, die gráág en overtuigend draafden. Ik had de Florencio´s uit moeders van Maykel, Havidoff en Nooitgedacht al eerder gezien. Die Havidoff merrie was vooral jaar kampioen van Overijssel, hele fijne merrie (Trofee van Wittenstein). De uit de El Corona en Montecristo vond ik wat minder, maar je ziet vaak bij Florestan-nakomelingen dat ze wel wat bloed kunnen gebruiken.

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-04 11:53

Ja, dat is hem !
Heeft ze meteen weer de beste.......... Tong uitsteken

Maar hij lijkt een bijzonder kleurtje te hebben.
Lijkt op Zilverappel-zwart.
(Goodtimes vererft dat zilver-appel volgens mij vaker........)


Het viel trouwens op dat Florencio best veel wit vererft.
Ook bij relatief weinig getekende moeders.
Drukt die Weltmeyer dat dus door.

Zal ik ook (als alles goed gaat) wel weer een vosbles met 4 wite benen krijgen.
Ik had eigenlijk liever een donkerbruine met een mini-kol in de collectie gekregen. >;)

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 11:57

Dat voorbeen gebruik valt mij ook iets tegen, van de plaatjes die ik tot nog toe had gezien had ik verwacht dat Florencio veel schoudervrijheid en wat knie mee zou geven.
Vooral bij die uit de Montecristo en de El Corona had ik dat verwacht aangezien El Corona over het algemeen juist dat knietje er in heeft.
Mijn Zinaatje heeft dat ook.

Verder wel mooi ontwikkelde veulens, de halsjes staan er mooi op met veel lengte, sowieso hebben de veulens genoeg lengte. Ik vind ze ook mooi hoogbenig.
Het lijkt mij dat ze niet om Florencio heen kunnen toch?

Dees

Berichten: 18907
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 11:59

Als ze Florencio afwijzen, weet je zeker dat die de rest van zijn leven door gaat brengen in Duitsland Haha!

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-04 11:59

MissHIS schreef:
Die Havidoff merrie was vooral jaar kampioen van Overijssel, hele fijne merrie (Trofee van Wittenstein).


Ik vond die ander Havidoff (moeder van nr 11) eigenlijk nog mooier.

Afbeelding
Moeder van nr. 11..... LUNDI T, KEUR SPORT(DR)

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 12:01

Ik hoorde trouwens dat hij dit jaar 600 merries heeft bediend, klopt dat?
Voor exclusiviteit hoef je dan dus niet naar Florencio Tong uitsteken

MissHIS

Berichten: 4220
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 12:02

Ik heb er niet echt op gelet, had Trofee in Borculo al goed bekeken Cool .

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-04 12:05

Sjuimpje"]
Dat voorbeen gebruik valt mij ook iets tegen, van de plaatjes die ik tot nog toe had gezien had ik verwacht dat Florencio veel schoudervrijheid en wat knie mee zou geven.
[/quote]

Verkijk je niet op die foto's.
De veulens hebben een prachtig voorbeengebruik. Nemen veel op met ruim voldoende knie-actie. Die doen niet onder voor (mijn) Jazzjes..........

[quote="Sjuimpje schreef:
Vooral bij die uit de
Montecristo
en de El Corona had ik dat verwacht aangezien El Corona over het algemeen juist dat knietje er in heeft.

Deze veulens draafden ook boven gemiddeld maar zijn gewoon veel te goed ontwikkeld. Bij vet af.
Beetje plat/bol op de rug/lendenen en missen de ras waar je juist Floris om gebruikt.
Bij de andere 10 veulens was dit geen probleem.
Ik denk dat deze beide veulens getoond zijn om te laten zien dat Floris meer dan voldoende ontwikkeling doorgeeft.

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-04 12:08

Sjuimpje schreef:
Ik hoorde trouwens dat hij dit jaar 600 merries heeft bediend, klopt dat?
Voor exclusiviteit hoef je dan dus niet naar Florencio Tong uitsteken

Nee, dat klopt niet.
Op de kop af 500 ......

Even een lezersvraag.........
Het dekgeld was vorig jaar 650 euro Ex, dit jaar 850 euro EX........... wat is het volgend jaar ????
Gezien het enorm aantal dekkingen zal de prijs erg hoog gaan liggen om de hengst nog enigszins te sparen denk ik.

(Sandro Hit deed toch ook al gauw 2500 Ex na zijn wereldkampioenschapstitel.....)

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 12:12

Bloos
Ik hou niet van het voorbeen gebruik van de (gemiddelde) Jazz Bloos!
Overigens zou ik zelf Florencio niet uitkiezen als ik ras zou willen toevoegen.

Ik vind het heel beste veulens hoor, maar had plaatjes verwacht met een wat spectaculairder voorbeen. Blijkbaar had ik er dus beter in het echt bij kunnen zijn.

Zelf zat ik mij ook al af te vragen wat hij volgend jaar zou moeten gaan kosten, de 1000 euro zal hij vast overschrijden

Dees

Berichten: 18907
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 12:18

Kan je nagaan, 500 dekkingen terwijl hij dus echt niet kwpn goedgekeurd was...

Na goedkeuring kunnen ze vragen wat ze willen, al dat kwpn fokkende spul heeft dan ineens ook interesse...
Een dekgeld van 2.500 euro zal van levensbelang zijn voor behoud van de hengst Nagelbijten / Gniffelen

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 12:19

Volgens mij had Florencio aan aandacht van 'kwpn fokkend spul' al niets te klagen.

Dees

Berichten: 18907
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 12:30

De fokkers die voor hem gekozen hebben, hebben zich geen zorgen gemaakt om een zogenaamd kwpn papier. Die wilden gewoon een goed paard fokken.

De groep die Florencio heeft laten staan, omdat je dan bij het veulen geen rechtstreeks kwpn-papier zou krijgen, die is ook groot.

De hier getoonde veulens zijn (toevallig) gefokt uit kwpn-merries; wat het kwpn van Florencio vond was op het moment van insemineren helemaal niet bekend (sterker, hij was afgewezen). De fokkers hebben dus bewust voor een hengst gekozen die niet bij het kwpn was goedgekeurd.
Deze fokkers behoren daarmee imo niet tot het 'kwpn fokkend spul'.

toscana

Berichten: 1120
Geregistreerd: 08-08-04
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 13:07

CGJ12 schreef:
...........Als dat maar geen lomperd wordt..... Nagelbijten / Gniffelen


Lomp? Mwa als op onze merrie lijkt niet hoor.. maak ik me niet zo'n zorgen over. De merrie is zowel qua uiterlijk als qua beweging niet lomp dan moet Timeless dat er echt inbrengen...

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-04 13:28

Maar die Montecristo.........
Da's een "best" dressuurpaard zoals ik dat noem............... , maar dat is wel een tank hoor (al viel ie me afgelopen winter in positieve zin op).
Dat kon ie best wel eens terug gaan fokken, al is de merrie zelf niet zo zwaar.
Maar misschien valt het allemaal best mee en krijg je een topper(tje) !

toscana

Berichten: 1120
Geregistreerd: 08-08-04
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 13:39

Tsja Montecristo zelf ontwikkeld zich prima in de dressuur met Kirsten Beckers en z'n KWPN goedgekeurde zoon Rolex gaat hem al aardig achteraan. Bovendien hebben ze allebei een goed karakter en zijn ze werkwillig. Wat Montecristo betreft heb ik dat van Kirsten Beckers zelf (niet dat ik haar heel goed ken maar keer een praatje mee gemaakt en dat ging uiteraard over paarden) en wat ik van Rolex hoor is de appel niet ver van de boom gevallen.

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-04 13:41

Rolex is ook niet echt een "rasje" anders.

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 13:48

Dees schreef:
Deze fokkers behoren daarmee
imo
niet tot het 'kwpn fokkend spul'.


Die 500 fokkers zullen voornamelijk uit KWPN fokkers bestaan zoals CGJ zelf die er van overtuigd waren dat het helemaal goed ging komen met de goedkeuring van Florencio.

Dees

Berichten: 18907
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 13:52

ER zijn ook fokkers die pas durven zodra de hengst een kwpn-stempel op zijn bil heeft Haha!


Geloof het of niet; er zijn paardenhouders die het geen moer uitmaakt bij welke drukker het papier van hun paard vandaan komt Knipoog
Ik ben er van overtuigd dat voor het gros van die 500 veulenhouders geldt dat ze ook heel blij met hun veulen zijn als er geen kwpn-papier bij zou mogen komen te zitten.

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 13:57

Dees schreef:
Ik ben er van overtuigd dat voor het gros van die 500 veulenhouders geldt dat ze ook heel blij met hun veulen zijn als er geen kwpn-papier bij zou mogen komen te zitten.



Ik ben daar niet van overtuigd gezien alle moeite die mensen doen om toch aan dat KWPN papiertje bij dochters van buitenlandse hengsten te komen.

Ga voor de grap maar eens bij de stamboekopnames op de kwpn site kijken.

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-04 13:57

Het gaat mij niet zozeer om het KWPN-stempeltje, maar meer om het röntgenologische KWPN-stempeltje..........
De rest kan ik ZELF wel beoordelen aan de buitenkant.

Als ie afgelopen winter nog niet aan die eis had voldaan had ik er nooit mee gedekt, zelfs niet als ie allemaal tienen had gekregen in Verden.

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 14:00

CGJ12 schreef:
Het gaat mij niet zozeer om het KWPN-stempeltje, maar meer om het röntgenologische KWPN-stempeltje..........
De rest kan ik ZELF wel beoordelen aan de buitenkant.



Ik ben het 100% met je eens

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-04 14:01

Dees schreef:
Ik ben er van overtuigd dat voor het gros van die 500 veulenhouders geldt dat ze ook heel blij met hun veulen zijn als er geen kwpn-papier bij zou mogen komen te zitten.

Ik weet de verdeling niet, maar het meerendeel is Oldenburgs, Westfaals, en een paar Zweden.
Dan nog een flink aantal Nederlandse NRPS mensen die zo-ie-zo al teleurgesteld zijn in het KWPN en juist géén KWPN-papier willen.

Het aantal KWPN merries dat ie gedekt heeft ligt vast onder de 100.
En die groep fokkers wil maar al te graag een KWPN-papiertje.