Jazz X Armstrong

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
nikkigioa

Berichten: 2496
Geregistreerd: 23-06-03
Woonplaats: Lisse

Jazz X Armstrong

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-04 19:58

Mijn beste vriendin wil een paard kopen, nu heeft ze een leuke KWPN-er op het oog met als afstamming:
Vader: Jazz
Moeder: Armstrong

Wie kan mij iets over deze lijn vertellen?

Bedankt!! Groetjes Nikki

LolaTFB

Berichten: 465
Geregistreerd: 08-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 22:59

Jazz heeft over het algemeen vrij lastige nakomelingen, maar dat is alleen maar wat ik heb gehoord, ik heb er nooit zelf een onder het zadel gehad.... Van Armstrong weet ik niet zoveel...
Groetjes Laura

mustangscas

Berichten: 117
Geregistreerd: 25-07-04
Woonplaats: Piershil

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 17:38

Jazz heeft inderdaad niet de meest makkelijkste nakomelingen, maar ze hebben wel vaak een leuke uitstraling en in de sport lopen zo ook vaak zeer goed.
Armstrong is een zoon van Ramiro Z. Heeft ook nakomelingen in de sport lopen.
Leuke combinatie!!!

Denise82

Berichten: 666
Geregistreerd: 08-09-04
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 21:12

Een meisje bij mij op stal heeft ook een jazz en die is echt super braaf, zelf hebben wij hebben wij ook een jazz, maar die is pas 2. Wel staat hij in een groep en wanneer ze naar buiten gaan, word hij als eerst aan de hand meegenomen omdat hij erg braaf is. Kijk wel even goed naar de voeten want daar zitten nogal eens problemen in. De onze had als veulen neiging naar een bokhoefje, en dat kun je beter niet hebben want dan krijg je wel problemen met beslaan en soms ook onregelmatigheid in het lopen. Mijn ervaring is vooral in de stap. Succes ermee

Vajramani

Berichten: 3934
Geregistreerd: 04-07-04
Woonplaats: Bakkeveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 21:57

Wat Denise82 zegt dat klopt, Jazzen willen nog wel eens een afwijking in de benen hebben, vaak Franse stand.
Jazz kan ook hele brave nakomelingen geven!!!

nikkigioa

Berichten: 2496
Geregistreerd: 23-06-03
Woonplaats: Lisse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-04 23:51

Dank jullie wel voor alle tips! Mijn eigen pony heeft btw ook een bokhoefje maar hier verder nooit last van. Tijdens de aankoopkeuring zei mijn dierenarts dat het niet storend was. Is het dan toch belangrijk dat je daar op let tijdens de aankoop? Of is dat slechts een schoonheidsfoutje?

Amaryllis

Berichten: 10101
Geregistreerd: 11-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 09:06

Eerder een schoonheidsfoutje.. De hoefsmid kan het zó bekappen dat je na een paar keer bekappen een gewone hoef hebt!

Denise82

Berichten: 666
Geregistreerd: 08-09-04
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 15:48

Een bokhoefje krijgen paarden (tenminste de paarden die ik ken met bokhoefjes) doordat de pezen in het been minder oprekken dan aan de andere kant. Als een paard tijdens het grazen altijd een been voor heeft staan en het andere ALTIJD achter, kun je je voorstellen dat die ene pees meer oprekt dan die andere. Het hoefje groeit dan ook stijler en dat word uiteindelijk een bokhoef.
Ons veulen is door de hoefsmid vaak zo hard gevijld, bijna tot bloedens toe, zodat hij toch dat ene been naar voren ging plaatsen. (Dit omdat dat gevijlde natuurlijk zeer doet om op te staan)
Een merrie die ik heb gereden had het ook door het (verkeerd) grazen als veulen en die ging in de stap snel onregelmatig lopen. Ook wanneer zij een ijzer verloor, brokkelde die hoef meteen helemaal af.

Ik weet overigens niet of er nog andere vormen van een bokhoef zijn, maar deze vorm heb ik al een aantal keer gezien en meegemaakt en die waren echt niet zo makkelijk op te lossen.

Maar als jouw paard er geen last van heeft, zou ik me er niet zo druk om maken. Bijna alle hoeven zijn ongelijk! Je kunt de smid vragen om te proberen de stand wat te veranderen.

Groetjes...

Charly

Berichten: 4787
Geregistreerd: 09-09-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-04 09:05

Geen Jazz!!!

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-04 12:53

sweet_angel schreef:
Geen Jazz!!!


Juist wel!!!

CK88

Berichten: 8710
Geregistreerd: 29-04-03
Woonplaats: Rijssen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-04 15:04

haha, jazzen hebben idd lastige nakomelingen *LOL* paarden die bang zijn voor een zuchtje wind enzo Tong uitsteken zijn zeer aparte karakters, maar als je een goede jazz hebt heb je er ook echt wat aan Knipoog

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-04 15:47

Je moet ermee om kunnen gaan. Het zijn karakterpaarden, hoeft nog niet te betekenen dat ze vreselijk zijn..
Dat er Ramiro achterzit spreekt mij wel aan eerlijk gezegt..

Elisa2

Berichten: 37051
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-04 18:27

Jazz geeft vaak "rillige" nakomelingen..dus voor een rustige,zelfverzekerde en gevorderde ruiter..als je er idd mee om kunt gaan dan zijn het superpaarden! wel vaak franse stand achter idd..maar dat is geen probleem voor het lopen

nikkigioa

Berichten: 2496
Geregistreerd: 23-06-03
Woonplaats: Lisse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-04 16:06

Het paard wat mijn vriendin wil kopen is een heel rustig paard maar inderdaad.. wel kijkerig. Maar ja, beter dan dat hij in ene wegspringt ofzo. Hij is nu van een voormalig Olympische amazone (uit de jaren 80, weet haar naam niet!! kan het wel navragen) en ze rijdt nu Z1 met hem. Neem aan dat het dan wel een goed beessie is Knipoog Waarschijnlijk neemt ze hem dan ook. Maar toch leuk om wat meer van zijn afstamming te weten. Bedankt voor al jullie reacties! ben weer heel wat wijzer!!