wie kent Florentijn O v. Renville

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-01 22:28

Wie kent de hengst Florentijn O v. Renville? Hij is een KWPNer maar heeft ook voor het BWP gedekt. Ik hoop dat iemand iets over hem weet.
Groetjes Chantal

Balte

Berichten: 3550
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: provincie Antwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-01 15:26

De naam komt me bekend voor maar ik denk (kan het absoluut niet met zekerheid zeggen) dat hij afgekeurd is op zijn nakomelingen. Hij heeft alleszins zeer weinig gedekt voor BWP en ik dacht maar gedurende een korte periode.
doei

chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-01 15:58

in ieder geval hartstikke bedankt voor het antwoord, ik heb gehoord dat hij een blessure heeft gekregen en toen naar Duitsland is verkocht en dat hij inmiddels is overleden aan koliek. Weet je misschien waar ik kan gaan zoeken?
groetjes

Balte

Berichten: 3550
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: provincie Antwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-01 17:26

Hoi

Wat je zou kunnen doen is een mailtje sturen naar ons stamboek BWP. Dan kan via de site http://www.bwp.be.
Ik weet niet of ze je zullen kunnen helpen, ze zullen je allicht wel kunnen zeggen wie de hengstenhouder was waar hij stond.
Jammer dat we net verhuisd zijn en al m'n boekjes van het BWP nog ingepakt liggen te wachten tot na de verbouwingen. Ik had anders eens kunnen snuffelen in de oude januari nummers, daar staat immers altijd een lijst in met de dekhengsten voor dat jaar en het station waar ze uitgebaat worden.
Maar, er zitten hier nog Belgjes misschien kunnen die helpen ? Of andere speurneuzen en hengstenkenners.

veel succes

Anja

chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-01 20:52

dank je wel!

confetti

Berichten: 2152
Geregistreerd: 22-08-01
Woonplaats: breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-01 19:19

hoi, ik weet niet zeker of het dezelfde is, maar er heeft een florentijn ter dekking gestaan bij hengstenhouderij wouters pelkmans te alphen. Deze hengst is wel overleden. Je kunt hem natuurlijk altijd ff bellen om te vragen of deze hengst het is geweest. En als het hem niet is geweest, dan weet hij misschien wel waar hij staat en waar er eventuele nakomelingen staan.

gr. martha

chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-01 20:22

zou jij mij zijn telefoonnummer of adres kunnen doorgeven? Bedankt!

chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-01 20:39

ik heb wel gehoord dat hij is overleden aan een koliek aanval