wie heeft er info over Odd job

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Thirza

Berichten: 9259
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Nieuwegein

wie heeft er info over Odd job

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-09-04 21:01

mijn merrie is dus een kleinkind van Odd job (en haar vader is Elmshorn).
Ik zag dus laatst in een paarden blad dat een aantal paarden met Odd job als vader een sport predicatie (moeilijk woord) hebben gehaald.
Maar verder kan ik echt nergens info vinden over deze hengst laat staan een foto.
Wie heeft er info (en misschien een foto) van hem voor mij?


japsen99

Berichten: 25
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-04 21:47

http://www.sbsnet.be/db/pages_chevaux/popup_pedigree.asp?lang=nl&code=X01355
Verder rijd ik sporadisch op een ruin van Aram x Odd Job xx, daarachter zit een Gelderse merrielijn. Leuk beest, beetje een gebruiksaanwijzing, maar in principe een fijn karakter. Heb er wel eens naast gelegen maar aan de andere kant vis je hem na een paar maanden niet of nauwelijks werk gewoon uit het weiland en neem je hem mee voor een buitenritje. 't Is niet veel info, maar meer heb ik niet voor je op dit moment.
(Oh en als iemand me kan uitleggen hoe ik een fatsoenlijke link maak hier, zonder dat die hele tekstrits erop komt, dan houd ik me van harte aanbevolen, via PB ofzo Knipoog)

Mathijs82

Berichten: 106
Geregistreerd: 01-07-04
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-04 22:42

ODD JOB xx BB2667

Geboren: 1966
Kleur: Bruin
Stokmaat: 166cm

Vlakke baan: 44 starts
Winnaar: 10x
Geplaatst: 14x
Winsom: $ 68 747,-

Fokker: M.T. Jones, USA

Afstamming:

The Axe II xx X Combat xx X Lighthouse II xx X Galloper Light xx

Afstammelingen: 1976
Grote collectie (39 stuks). Goede maat en volume. Achterhand als regel sterk en gespierd. In een aantal gevallen schouderligging wat recht, waardoor middenstuk wat lang. Beenwerk van goede kwaliteit, hard en droog. Voorpijp wel eens wat teer en ingesnoerd. Stap voldoende goed. Draf achter voldoende krachtig en correct, zou voor iets moeten ruimen.

Afkeuring: 1978
Moeilijke beslissing. Enkele zeer goede kinderen, maar gezien aantal en kwaliteit toegevoerde merries, heeft hij toch geen gunstig stempel gedrukt. Ernstige bezwaren bij bouw en gebruik achterbeen. Veulens voldoende ontwikkeld, konden nog iets rijtypischer. Schouder vaal wat recht. Dikwijls wat ronde en grove kogels, die op latere leeftijd kunnen verbeteren, zoals bij enters en twenters werden waargenomen. Bij bijna alle veulens bemerkingen op bouw en gebruik achterbeen, middenstuk ook voor verbetering vatbaar. Stap voldoende goed, in draf beweging vaak kort met weinig gebruik achterhand. Jury zag graag meer souplesse. Zelfde opmerkingen gelden voor jaarlingen, die overigens wel voldoende maat hadden.Enters waren toch vaak nog wat eenvoudig en onvoldoende rijtypisch. Bij twenters een enkele keer voorbeen wat ingesnoerd. Ook bij twenters liet schoudervrijheid te wensen over. Beste resultaten van Odd Job met merries die zelf al enig bloed voeren.

Afkeuring: 1978 (herkeuring)
Teveel nakomelingen van Odd Job vertoonden in stand en bouw een matig voorbeen, in combinatie met een dikwijls iets te steile schouder lieten ze onvoldoende schoudervrijheid zien. Stuwing in veel gevallen ook onvoldoende met wat weinig buiging in het spronggewricht. Croupe dikwijls breed, maar mocht wel iets meer lengte hebben; ook de rug gaf dikwlijls aanleiding tot bemerkingen. Diverse nakomelingen toonden overigens voldoende ras en type; hoofd over het algemeen aansprekend. Breedte en diepte voldoende aanwezig, ook ontwikkeling stemt tot tevredenheid. Op grond van de getoonde nakomelingen kan de herkeuringscommissie niet de vrijheid vinden om het aanvankelijke oordeel omtrent de nafok van Odd Job te herzien.

Fokregistratie:

1975 200 dekkingen plus 20xx
1976 183 dekkingen plus 18xx en 115 veulens
1977 123 dekkingen plus 10xx en 103 veulens
1978 91 dekkingen plus 5xx en 84 veulens
1979 58 veulens

Totaal: 360 veulens uit 597 dekkingen


Voor kopie van bovenstaand rapport incl. foto neem eventueel contact op via PB.

Veel succes!!

Dressage; a movement of excellence


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: janneke584, LDRD en 41 bezoekers