Wie rijdt er op dit moment ook een 3-jarige Orame

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Ulissa

Berichten: 1772
Geregistreerd: 01-09-04

Wie rijdt er op dit moment ook een 3-jarige Orame

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-09-04 15:54

Graag wil ik weten wie er op dit moment of misschien een paar maanden
geleden een 3-jarige Orame hebben ingereden en wat jullie ervaringen zijn? Ging dit net zo fantastisch als bij ons. Super nuchter paard.


Alikesflame

Berichten: 5222
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Vledderveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 15:55

volgens mij zijn orames idd wel nuchtere paarden. over een poosje gaat LuvdaTossa volgens mij ook een jonge Orame zadelmak maken. Moet je haar even pben.

Ulissa

Berichten: 1772
Geregistreerd: 01-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-09-04 16:11

Ik ben heel benieuwd of dat dit ook weer een gevalletje is van opstappen en wegrijden.

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 17:33

Wij hebben er inmiddels drie staan Haha! Een twenter (die we dus komend jaar zadelmak gaan maken) een enter en een veulen.

En allemaal EEN GOUDEN KARAKTER!!!!

Ondanks dat het hengsten zijn allemaal super super super in de omgang! Terwijl een moeder niet zo makkelijk is!

obelixje

Berichten: 701
Geregistreerd: 16-02-04
Woonplaats: Dongen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 17:33

volgens mij heeft een vriendin van mij ook een jonge orame, ik weet alleen eerlijk gezegd niet wat dat voor paardje is

Ulissa

Berichten: 1772
Geregistreerd: 01-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-09-04 21:02

De Orame die wij hebben heeft een moeder van Zeoliet deze was ook niet zo gemakkelijk om in te rijden. De Orame die wij hebben liep na een week in een buitenbak met op 20 a 30 mtr. afstand shovels, landbouwwerktuigen die aan het werk waren om champignonmest over een weiland te verspreiden dit was op een avond. De machines hadden verstralers aan en zwaailichten op. Deze liep gewoon door zonder hierop te reageren. Ik ben benieuwd hoe de andere Orame's zijn.

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-04 13:06

Die van ons heeft in een koeienstal gestaan, daar hebben we ruime boxen in gemaakt. Dus die kijkt helemaal niet meer op of om als het gaat om landbouwmachines Haha!

Ulissa

Berichten: 1772
Geregistreerd: 01-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-09-04 19:28

Fijn als ze helemaal niet reageren. Ons vorige paard reageerde op geluiden van bijv. een traktor achter haar als zij deze niet zag. Hiervan kon ze behoorlijk in de stress raken. Als de Orame even iets niet snap versneld ze 2 passen en is daarna weer gewoon. Dat was met de vorige van ons wel even anders.

onderschriftloos

feincera

Berichten: 89
Geregistreerd: 11-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-04 13:28

Op dit moment niet, maar binnen enkele jaren hopelijk wel Haha! . Vandaag te horen gekregen dat één van onze merries, na een gans seizoen proberen, uiteindelijk toch drachtig is van Orame.
Interessant om lezen dus, hoe zijn nu driejarige kindertjes het doen. Het feit dat ze zo'n aangenaam karakter hebben klinkt me als muziek in de oren, want de merrie is een beetje speciaal.

SamOuraii
Berichten: 5
Geregistreerd: 08-06-05

Re: Wie rijdt er op dit moment ook een 3-jarige Orame

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-05 22:52

Hoi!

Mijn zus heeft een 4-jarige Oramé. Echt een toppertje. Tis een Oramé X Emillion X Lucky Boy xx. Heel nuchter paard, kijkt nergens naar. Als ze iets vind dan loopt ze er gewoon met een boogje omheen. Super lief paard!

weule

Berichten: 2398
Geregistreerd: 28-02-05
Woonplaats: Twente (land der kampioenen)

Re: Wie rijdt er op dit moment ook een 3-jarige Orame

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-05 07:47

Ik rijdt momenteel ook een 3-jarige Oramé. net een keer of 15 opgezeten.... en hij pakt alles super aan, nog nooit gebokt of aan de kletter gegaan... super nuchter... alleen in het begin niet zo'n voorstander van het vaststaan tussen 2 kettingen...., maar na 1 halster kapot te hebben getrokken, hebben we is een 'iets' Tong uitsteken steviger halster geprobeerd, en na 2 keer hangen zonder dat het ook maar iets meegaf heeft hij dit ook opgegeven..... hij loopt al fijn rond, voorwaarts en wil echt voor je werken, hij blijft gewoon gaan, vooral van achter erg sterk
(tis een Oramé uit een ster-merrie van jacorde X derrick...)
Heb zelfs al een paar kleine sprongetjes gemaakt (50 cm) en dit pakt ie super op, vindt het echt leuk, springt zelfs al goed in de manieren!
Al met al, een fijn paard.... (4 generaties op rij zelf-gefokt... dus we kennen zijn karakter door en door..)

hannekeA
Berichten: 13
Geregistreerd: 10-02-05

Re: Wie rijdt er op dit moment ook een 3-jarige Orame

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-05 16:30

Ik heb ook een Orame!! Een 4-jarige merrie uit een Glennridge moeder en kan dezelfde ervaringen met jullie delen, was met beleren ook supermak en ook op wedstrijden echt superbraaf! Soms wel een beetje speels maar makkelijk de B-wedstrijden gelopen en vorige week mijn eerste L wedstrijd met een winstpunt afgesloten, ook van huis af dus zeer makkelijk!

Orame

Berichten: 289
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Fryslan Boppe!!!!

Re: Wie rijdt er op dit moment ook een 3-jarige Orame

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-05 20:56

Er zijn inmiddels al vier driejarige Orame's voor het NK vrijspringen in Ermelo!

VDL Orame wint GP kwalificatie in Vestfold!!!

VDL Orame wint Puissance in Nantes!!!! 1.95 meter!!

amen

Berichten: 5039
Geregistreerd: 19-04-03

Re: Wie rijdt er op dit moment ook een 3-jarige Orame

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-05 22:19

ja tot nu toe zijn er van de 21gescoorde orame's merrie;s er 7ster verklaard, en oa 1 merrie die 80 punten scoorde met vrij-springen, ook waren er nog 2 merrie die stb werden en voor 80 punten sprongen...

TOP...

zijn vader Indoctro Vingers aflikken scoorde ong hetzelfde 20 merrie 's gescoord en in de kooi, waarvan er 7 ster werden en er 2 resptievelijk 80 en 82 pt kregen voorhet vrij springen....

haan

Berichten: 3245
Geregistreerd: 22-03-05
Woonplaats: in het hoge noorden

Re: Wie rijdt er op dit moment ook een 3-jarige Orame

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-05 09:48

Wij hebben een 3 jarige Orame uit een Goodtimes moeder, geweldig dier, goudeerlijk helaas E pony gebleven (moeder is 1.68 !!).
Geen stap verkeerd gedaan met zadelmak maken en wordt nu doorgereden door 15 jarig meisje.
Springen gefokt, maar de ruimte en lossigheid van een dressuurpaard!
Pling

Wie glimlacht in plaats van te keer te gaan, is altijd de sterkste :-)

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Re: Wie rijdt er op dit moment ook een 3-jarige Orame

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-05 10:05

Volgens mij gaan we nog veel horen van de Orame nafok. Prima hengst volgens mij! Weet iemand trouwens het dekgeld voor Orame van dit jaar?

Destinietje

Berichten: 4197
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: Bij Eindhoven

Re: Wie rijdt er op dit moment ook een 3-jarige Orame

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-05 12:38

Wij hadden bijna een 3 Jarige Orame gekocht, helaas bij de rontgenologische keuring vreselijk afgekeurd.
Was een heel fijn en nuchter paard! Was behoorlijk balen toen!

Orame

Berichten: 289
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Fryslan Boppe!!!!

Re: Wie rijdt er op dit moment ook een 3-jarige Orame

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-05 08:07

Mieke schreef:
Volgens mij gaan we nog veel horen van de Orame nafok. Prima hengst volgens mij! Weet iemand trouwens het dekgeld voor Orame van dit jaar?



Het dekgeld van Orame bedraagt 800 euri!

VDL Orame wint GP kwalificatie in Vestfold!!!

VDL Orame wint Puissance in Nantes!!!! 1.95 meter!!

unamie

Berichten: 7383
Geregistreerd: 08-08-04
Woonplaats: BOLLENSTREEK

Re: Wie rijdt er op dit moment ook een 3-jarige Orame

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-05 08:43

Destinietje schreef:
Wij hadden bijna een 3 Jarige Orame gekocht, helaas bij de rontgenologische keuring vreselijk afgekeurd.
Was een heel fijn en nuchter paard! Was behoorlijk balen toen!


dat was toevallig toch geen Orame x Samber x erdbal

deze had ik n.l. 2 jaar geleden gekocht (ze was toen 1 jaar oud))
zwarte merrie zonder aftekeningen
super mooi en lief karakter (had een eerste premie gehaald op de KWPN keuring)
helaas af gekeurd op OCD in de knie en sprong
die in de knie was zo groot.. dat het niet te operen was Rolleyes helaas..
moet er wel even bij vemelden dat het veulen erg groot was..al een half jaar in een kleine stal stond.. en nooit buiten kwam Verward

de koop is toen ongedaan gemaakt
ik vond het erg jammer

Ils_K

Berichten: 7532
Geregistreerd: 09-01-05
Woonplaats: Roden

Re: Wie rijdt er op dit moment ook een 3-jarige Orame

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-05 11:26

ik ken 2 orame's die dit jaar zijn ingereden! een merrie en en ruin, allebei super braaf, de ruin kwam als hengst en is begin juni 3 geworden, nog echt nie lang onder het zadel en kan springen onder het zadel zoo echt geweldig! maar allebei zijn ze super braaf en een geweldig karakter!! als ik een eigen paard mag wordt het een orame!! dat is wel zeker! vindt ze geweldig!

Mars (v. Haarlem) Dressuur Z * Springen L * Sgw M * Viertal M * (RIP 2012)
Zonanta (v.Corland) Dressuur L1 * Springen B * Sgw B * (verkocht)
Zagal (v. Patijn) Dressuur L1 * Springen B * Sgw B *

Ulissa

Berichten: 1772
Geregistreerd: 01-09-04

Re: Wie rijdt er op dit moment ook een 3-jarige Orame

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-06-05 13:37

Ik zie dat dit Topic weer tot leven is geroepen. Inmiddels is die van ons alweer 10 maanden onder het zadel. Dier is nog erg in de groei en heeft het afgelopen jaar veel liggen slapen in de stal.

Inmiddels stapt mijn 10-jarige dochter ook op de Orame en rijdt er zo mee weg. Beest is zo betrouwbaar en nuchter.

Ik zou inmiddels wel eens foto's willen zien van de Orame's misschien lijken ze op elkaar.

Afbeelding
Afbeelding

onderschriftloos

haan

Berichten: 3245
Geregistreerd: 22-03-05
Woonplaats: in het hoge noorden

Re: Wie rijdt er op dit moment ook een 3-jarige Orame

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-05 14:03

Is het waar dat Orame OCD doorfokt? Ik hoorde het gister toevallig van iemand en helemaal niet om Orame af te kraken hoor, maar ik ben nu gewoon benieuwd of dit echt zo is (hoewel mensen die belang bij Orame hebben natuurlijk nooit zullen zeggen dat dit zo is) . Wij hebben zelf ook een Orame en (nog) niet op de foto's gehad. (eigen foktprodukt)

Wie glimlacht in plaats van te keer te gaan, is altijd de sterkste :-)

Ulissa

Berichten: 1772
Geregistreerd: 01-09-04

Re: Wie rijdt er op dit moment ook een 3-jarige Orame

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-06-05 14:29

haan schreef:
Is het waar dat Orame OCD doorfokt? Ik hoorde het gister toevallig van iemand en helemaal niet om Orame af te kraken hoor, maar ik ben nu gewoon benieuwd of dit echt zo is (hoewel mensen die belang bij Orame hebben natuurlijk nooit zullen zeggen dat dit zo is) . Wij hebben zelf ook een Orame en (nog) niet op de foto's gehad. (eigen foktprodukt)


Paarden hebben ook nog een moeder hoor.

Die van mij was goed op de foto. Anders had ik haar niet gekocht

onderschriftloos

haan

Berichten: 3245
Geregistreerd: 22-03-05
Woonplaats: in het hoge noorden

Re: Wie rijdt er op dit moment ook een 3-jarige Orame

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-05 14:34

Ja natuurlijk weet ik dat een paard ook een moeder heeft, het is alleen maar een vraag zonder verdere bijbedoelingen hoor !

Wie glimlacht in plaats van te keer te gaan, is altijd de sterkste :-)

Ulissa

Berichten: 1772
Geregistreerd: 01-09-04

Re: Wie rijdt er op dit moment ook een 3-jarige Orame

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-06-05 15:32

haan schreef:
Ja natuurlijk weet ik dat een paard ook een moeder heeft, het is alleen maar een vraag zonder verdere bijbedoelingen hoor !


Ik bedoelde het niet vervelend hoor.

Alleen negatieve praatjes worden altijd snel verspreid. Jij hoorde het van iemand en vraagt je nog af *of het ook zo is.*

Een ander hoort het en neemt het direkt als waarheid aan en drukt een stempel op de hengst.

onderschriftloos


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ubermetrics en 54 bezoekers