Bundeschampionate gestart.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-09-04 19:18


Een theorie blijft een hypothese tot het moment waarop deze aan de praktijk wordt getoetst!

Facebook méér klik


GertJan
Berichten: 1482
Geregistreerd: 08-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-04 19:21

ceasario schreef:
Zo die hebben we binnen. OK dan!

Ik had hem (Riccio) o.a. op zijn LM geselekteerd.
Zijn er meer die dat kunnen. Knipoog


Heb je geluk dat je niet per ongeluk Invasor had uitgekozen.

Excuseme
Berichten: 1978
Geregistreerd: 04-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-04 19:46

Het KWPN was in geen velden of wegen te bekennen daar, de Duitse stamboeken maakten zowel bij springen als dressuur de dienst uit.

Aan het fokken van paarden hebben we een klein boerderijtje over gehouden. Vroeger hadden we een grote.

GertJan
Berichten: 1482
Geregistreerd: 08-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-04 20:02

Excuseme schreef:
Het KWPN was in geen velden of wegen te bekennen daar, de Duitse stamboeken maakten zowel bij springen als dressuur de dienst uit.

Gelukkig niet zeg.

"Beim Bundeschampionat des Deutschen Reitpferdes, des Deutschen Dressurpferdes, des Deutschen Springpferdes, des Deutschen Vielseitigkeitspferdes, des Deutschen Fahrpferdes, des Deutschen Reitponys, des Deutschen Dressurponys, des Deutschen Vielseitigkeitsponys und des Deutschen Springponys werden die "Meister" gekürt."

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-04 20:58

Excuseme schreef:
Het KWPN was in geen velden of wegen te bekennen daar, de Duitse stamboeken maakten zowel bij springen als dressuur de dienst uit.


Raapt zichzelf op van de grond van het lachen Haha! Haha! Haha!

Ha ha ha hoe ver kan je gaan Haha!

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)

besita
Berichten: 6777
Geregistreerd: 30-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-04 21:24

Excuseme schreef:
Het KWPN was in geen velden of wegen te bekennen daar, de Duitse stamboeken maakten zowel bij springen als dressuur de dienst uit.

hahaha ,bij de Kwpn paardedagen ,was het SF ,Bwp .. niet te bespeuren enkel Kwpn paarden ,vreemd toch?
t'is geen wereldkampioenschap he excuseme , die heb je voor de dressuur al gehad en voor het springen komt dat er nog aan Bloos

ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-09-04 21:25

GertJan schreef:
Heb je geluk dat je niet per ongeluk Invasor had uitgekozen.


Daar heb ik ook nog wel een merrie voor.

Trouwens Samba Hit.


http://www.fndownload.de/bundeschampion ... se/e22.pdf

Den Abschluss auf dem Dressurviereck machte das Finale der sechsjährigen Pferde. Mit der Wertnote 9,2 gewann hier der Trakehner Hengst Kaiserkult von Van Deyk-Gajus mit seiner Besitzerin Dorothee Schneider (Wiesbadener RFC) im Sattel. Kaiserkult (Züchter Dieter Heuchert, Neukirchen) war als Fünfter der Qualifikation in das Finale eingezogen. Neuer Vize-Champion ist der Sieger des Kleinen Finales: Wambo B, ein in Hannover gezogener Walt Disney-Espri-Sohn, den Hans-Peter Bauer (TVRG Gültstein) vorstellte.

Een theorie blijft een hypothese tot het moment waarop deze aan de praktijk wordt getoetst!

Facebook méér klik

Excuseme
Berichten: 1978
Geregistreerd: 04-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-04 22:11

Excuseme schreef:
Het KWPN was in geen velden of wegen te bekennen daar, de Duitse stamboeken maakten zowel bij springen als dressuur de dienst uit.


Ik had niet verwacht dat er nog 3 zouden happen op dit grapje. Moet ik maar eens vaker doen.

Aan het fokken van paarden hebben we een klein boerderijtje over gehouden. Vroeger hadden we een grote.

memiro

Berichten: 459
Geregistreerd: 24-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-04 22:23

Excuseme schreef:
Ik had niet verwacht dat er nog 3 zouden happen op dit grapje. Moet ik maar eens vaker doen.


haha wat leuk Haha!
moet zeggen heb van alleen duitse ook wel genoten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-04 09:32

Het bundeschampionate is gewoon weg echt superleuk om mee te maken! Ik heb 2 hele leuke dagen gehad!

Het word wel weer eventjes wennen in het Nederlandse paardengebeuren na zulke dagen Haha!

Ruchet

Berichten: 836
Geregistreerd: 22-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-04 13:52

Ik heb al vast een paar stallen vrij gemaakt voor een aantal hele fijne 6 jarige springpaarden. Knipoog

www.stalmulderhoutzeel.com
Odasja v:Karandasj drachtig van Nabab de Reve

GertJan
Berichten: 1482
Geregistreerd: 08-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-04 20:35

Excuseme schreef:
Ik had niet verwacht dat er nog 3 zouden happen op dit grapje. Moet ik maar eens vaker doen.


Ja ja, probeer je er maar weer uit te l*llen. Knipoog

Excuseme
Berichten: 1978
Geregistreerd: 04-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-04 21:32

GertJan schreef:
Ja ja, probeer je er maar weer uit te l*llen. Knipoog



Daar had ik al aan gedacht, ik heb Ceasario direkt na het posten een PB-tje gestuurd met daarin de opmerking; eens kijken hoeveel er happen.
Ik was zaterdag nog in Fontaineblau, ga vrijwel elk jaar naar Warendorf en de WK- jonge springpaarden, dus weet ongeveer wel hoe het zit.

Aan het fokken van paarden hebben we een klein boerderijtje over gehouden. Vroeger hadden we een grote.

ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-09-04 21:44

Excuseme"]
[FA] Bundeschampionate gestart.
[quote="Excuseme schreef:
Het KWPN was in geen velden of wegen te bekennen daar, de Duitse stamboeken maakten zowel bij springen als dressuur de dienst uit.


kijken hoeveel er happen
[/quote]

Een theorie blijft een hypothese tot het moment waarop deze aan de praktijk wordt getoetst!

Facebook méér klik

Magique

Berichten: 1098
Geregistreerd: 28-01-04
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-04 21:52

Oude jongens krentebrood Ach gut

GertJan
Berichten: 1482
Geregistreerd: 08-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-04 21:57

Magique schreef:
Oude jongens krentebrood Ach gut


Het is krenteNbroot.

Excuseme
Berichten: 1978
Geregistreerd: 04-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-04 22:18

GertJan schreef:
Het is krenteNbroot.


Tis nu de bedoeling dat we gaan happen op die t die een d moet zijn.

Aan het fokken van paarden hebben we een klein boerderijtje over gehouden. Vroeger hadden we een grote.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-04 22:22

Niemand gegeten vanavond Verward

Magique

Berichten: 1098
Geregistreerd: 28-01-04
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-04 22:23

GertJan schreef:
Het is krenteNbroot.


Je bent een zeikert

GertJan
Berichten: 1482
Geregistreerd: 08-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-04 22:35

Van dik brood zaagt men geen planken.

ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-09-04 14:22

Gelezen in de Paardenkrant.

Lord Loxley en Kaiserkult dressuurkampioen

WARENDORF – “Zo moet het zijn. Het neusje voor de loodlijn en bewegingen die van achteruit naar voren door het lichaam swingen. Wat een topklasse, wat een wereldpaard”, jubelt Norbert Niesing, jurylid en commentator tijdens het Bundeschampionate voor dressuurpaarden. Alle lof was voor de hengst Lord Loxley (Lord Sinclair x Weltmeyer) en amazone Jana Freund, die bij de vijfjarigen wonnen. Het tweetal kreeg een 9,5, het hoogste cijfer afgelopen week gegeven

Een theorie blijft een hypothese tot het moment waarop deze aan de praktijk wordt getoetst!

Facebook méér klik

GertJan
Berichten: 1482
Geregistreerd: 08-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 15:46

ceasario schreef:
Gelezen in de Paardenkrant.

Lord Loxley en Kaiserkult dressuurkampioen

WARENDORF – “Zo moet het zijn. Het neusje voor de loodlijn en bewegingen die van achteruit naar voren door het lichaam swingen. Wat een topklasse, wat een wereldpaard”, jubelt Norbert Niesing, jurylid en commentator tijdens het Bundeschampionate voor dressuurpaarden[/i]. Alle lof was voor de hengst Lord Loxley (Lord Sinclair x Weltmeyer) en amazone Jana Freund, die bij de vijfjarigen wonnen. Het tweetal kreeg een 9,5, het hoogste cijfer afgelopen week gegeven


"Het neusje van de zalm."

http://video.springwelten.de/verden04/wm211.mpg

ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-09-04 17:51

GertJan schreef:


Begrijp je dat nu?

Hier in de hengstencompetie werd hij niet aangekeken.

De eigenaar voelde nattigheid en trok hem terug met de woorden ik laat hem in Ermelo niet nog eens door een paar schooljongens rijden.

Verder doet het me denken aan het verslag van het Jumpexboekje.


Citaat:
Het is opmerkelijk dat er geen enkel verband gevonden is tussen het vrijspringen en het springen onder de man.
Paarden die goed waren in het vrijspringen,waren niet vanzelfsprekend goed in het springen on de man.

----------------------------------

Beoordeling door Juryleden!

Twee juryleden kwamen uit de springrichting en twee uit de dressuurrichting.

Het bleek dat de twee juryleden vanuit dezelfde discipline de paarden op dezelfde manier scoorden,maar dat er grote verschillen waren tussen de juryleden uit de springrichting in vergelijking met de juryleden uit de dressuurrichting.


m.a.w. Wat is de waarde van juryleden?

Een theorie blijft een hypothese tot het moment waarop deze aan de praktijk wordt getoetst!

Facebook méér klik

Excuseme
Berichten: 1978
Geregistreerd: 04-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 17:59

ceasario schreef:
m.a.w. Wat is de waarde van juryleden?



Als ze verstand van zaken hebben kunnen ze toegevoegde waarde bieden. Het moeten in het ideale geval paardenmensen zijn en geen mensen die alleen op basis van stamboomkennis, in combinatie met een zwalkend beleid van een stamboek erachter de plank net iets teveel mis slaan.

Aan het fokken van paarden hebben we een klein boerderijtje over gehouden. Vroeger hadden we een grote.

GertJan
Berichten: 1482
Geregistreerd: 08-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 18:12

ceasario schreef:
Begrijp je dat nu?


Waarschijnlijk Duitser in combinatie met buiging in het achterbeen.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GrapeshotBot, Manny en 83 bezoekers