Laten dekken door een paard..?!?!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
PartoutZ

Berichten: 5409
Geregistreerd: 08-11-03
Woonplaats: Puttershoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 12:50

Supertje schreef:
Mijn bijrijdsters hebben momenteel een paard op het oog wat ook een pony-afstamming heeft. Het is een Juventus (KWPN) x Neron (NRPS). Moeder is dus een dochter van Neron (1.46) uit een appaloosamoeder.
Het paard zelf is zo'n 1.65 hoog.


En de moeder is voor het laatst gemeten op 1.62m. Knipoog

milobiya2
Berichten: 267
Geregistreerd: 19-01-03
Woonplaats: huizen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-04 16:46

Ok..Knipoog
Mijn pony is
V: orchard d'avranches
M:Orchard Present Of england

Is zwart een overheerstende Kleur..?
De hengst die ik er op wil hebben is bruin meine is zwart met een kleine witte kroon rand..

milobiya2
Berichten: 267
Geregistreerd: 19-01-03
Woonplaats: huizen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-04 14:22

Haha!

kainda

Berichten: 2734
Geregistreerd: 19-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 09:25

Ik had mijn pony laten dekken door JetstreamW. Mijn pony is 1.50m. Jetstream is 1.71m.
Het veulen is uiteindelijk ook maar 1.52 geworden. Maar wel een prachtig veulen

petraaken

Berichten: 44204
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 09:39

wirona schreef:
Ik had mijn pony laten dekken door JetstreamW. Mijn pony is 1.50m. Jetstream is 1.71m.
Het veulen is uiteindelijk ook maar 1.52 geworden. Maar wel een prachtig veulen


maar ik heb de indruk dat Jetstream ook wel klein fokt. Dus verbaast het mij eigenlijk niet dat jouw veulen niet veel groter is geworden.

petraaken

Berichten: 44204
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 09:44

Ik heb ooit een prachtige D-pony gehad uit mijn ponymerrie van 1.25m uit een rijpaardhengst van 1.71m (of dat laatste heel juist is weet ik niet. Hij was wel 1.70m of iets meer). Voor de Belgen die hem kennen het was een veulen van Galoubet van de Helle. Zeg dus niet dat het onmogelijk is om uit een D-pony een klein paard te fokken.

Adrienne

Berichten: 1535
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 17:47

petraaken schreef:
Hoe denk je dat ze aan de E-maat gekomen zijn. juist door kruising pony x rijpaard of omgekeerd. Het zijn echt niet allemaal te klein gebleven paarden hoor. Het is toch voor haarzelf en zo onverkoop is dat veulen ook niet. Lachen


De E maat heeft niks met kruisingen tussen paard en pony te maken. De e-maat is ingesteld voor kleine paarden. Nederland is een van de enige landen die een scheiding trekken tussen paard en pony met behulp van de stokmaat. Andere landen kijken gewoon naar het ras. Die E maat is er voor paarden rassen als Arabieren, Quarters,paints, Apaloosa en andere paarden met een stokmaat van tussen de 1.45 en 1.55m. Er is nl een hele groep ras PAARDEN die niet boven de 1.58 uit komen!

ankie1

Berichten: 1067
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Geboren in naarden en aktief in Gooi en omstreken

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 18:29

He Muts,
Wat dacht je hiervan? als je goed kijkt ken je hem wel..... Haha!
Afbeelding
Als ik je een tip mag geven? Fok met een hengst die goed kan lopen,dus die goed in de sport loopt,en beschikt over goede gangen,en dat kan dan een welsh,een kwpn een arabier of??? zijn,maar jij wil een paardje voor de sport dus het is belangrijk om daar goed naar te kijken en de papieren maken dan niet zo heel veel meer uit,ik denk toch niet dat je het veulen weg doet jou kenende... Haha!
en kijk naar Pajk Knipoog (al heeft hij voor jou geloof ik de kleur niet mee Haha! )
goedgekeurde dekhengst,fokt maat(hij is zelf 158) en kan super bewegen,En ik heb nu al 8 nakomelingen van hem die er stuk voor stuk uit zien om van te Kwijl en het goed doen op de keuringen..... je weet waar hij staat.... Clown
eneh..... hoe is het op je nieuwe stal? Knipoog

joostvangestel

Berichten: 7907
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Reuver!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-04 08:15

Adrienne schreef:
De E maat heeft niks met kruisingen tussen paard en pony te maken. De e-maat is ingesteld voor kleine paarden. Nederland is een van de enige landen die een scheiding trekken tussen paard en pony met behulp van de stokmaat. Andere landen kijken gewoon naar het ras. Die E maat is er voor paarden rassen als Arabieren, Quarters,paints, Apaloosa en andere paarden met een stokmaat van tussen de 1.45 en 1.55m. Er is nl een hele groep ras PAARDEN die niet boven de 1.58 uit komen!



Je vergeet voor het gemak ook een hele groep ponies die keihard boven de maat van 1.479 uitgroeiden. Daarvoor werd dus automatisch ook een markt gemaakt Knipoog

In Finland kan je nog steeds niks met een E-pony, importeurs uit dit land kijken dus alleen nog maar strikt naar D maat ponies.. En ik denk niet dat Finland het enige land is Knipoog

milobiya2
Berichten: 267
Geregistreerd: 19-01-03
Woonplaats: huizen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-04 22:51

Ja Ik weet het ANKY 1 !!.. jammer dat hij niet zwart of bruin was dan mocht hij er zo op Lachen dat weet je..Lachen Van j0u moet die hengst van jou er op ,maar ik wil geen schimmel:P..Vette foto trouwens.

Loolapelooza

Berichten: 5911
Geregistreerd: 31-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-04 21:59

joostvangestel schreef:
Alle Orchard's K ponies stammen af van de Welsh A merrie Twyford Grenadine aan moederskant. Idd, wel een paar generaties wachten, maar na verloop van tijd kan je wel maat krijgen.

Ik zie alleen de combinatie Welsh x KWPN niet zo zitten (tenzij je natuurlijk het KWPN wil verbeteren met Welsh bloed Knipoog )



Stamt Twyford Grenadine af van Twyford Grenadier? (what's in a name hé Knipoog )

Welsh X KWPN wil anders best lukken, Voice op Bokt heeft een combi Welsh Cob (Derwen Desert Queen?) X Flemmingh en dat is meer dan geslaagd!
Ben het wel eens met je laatste zinnetje. Knipoog

joostvangestel

Berichten: 7907
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Reuver!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-04 07:25

Loolapelooza schreef:
Stamt Twyford Grenadine af van Twyford Grenadier? (what's in a name hé Knipoog )


Logisch gesproken eigenlijk niet. Alle ponies krijgen de voorletter van moeder mee, dus zou ze dezelfde moeder kunnen hebben als Grenadier. Maar, ik zal het wel eens nakijken.

Overigens, foutje van mij Bloos! : Orchard's Present of England komt niet uit de stam van de Baronesse van Voorst tot Voorst (Upperten), dus ook niet uit de Twyford Grenadine stam. Ze heeft niet voor niks "Kadootje uit Engeland".

milobiya2
Berichten: 267
Geregistreerd: 19-01-03
Woonplaats: huizen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-04 09:41

Nee ze heet niks voor niks zo.Lachen

Haagsemeid

Berichten: 6536
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-04 11:25

Marilyn is ook een welsh K en is een keer gedekt door een paard, ze had heel erg veel moeite met de bevalling kan ik je vertellen

milobiya2
Berichten: 267
Geregistreerd: 19-01-03
Woonplaats: huizen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-04 17:48

Mm tjha dat hoor ik vaker..Lachen
maar mijn pony heeft al een keer een veulen van een paard gehad.
Die heb ik amper gezien dus weet ook niet hoe groot die was Hij scheen wel nu een dikke E te zijn de bevalling is ook goed gegaan..

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78500
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 07:45

Voor de bevalling moet het niks uitmaken, het veulen past zich aan aan de grote van de baarmoeder! Zo'n veulen zal daarna gewoon wat harder groeien.

confetti

Berichten: 2152
Geregistreerd: 22-08-01
Woonplaats: breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 13:08

Kom eens een keertje bij ons kijken Haha! , wij hebben verschillende combinaties staan van pony met paard. De oudste is 24 jaar, haar moeder is een C pony en haar vader een paard van 1.67 mtr. De merrie zelf is 1.48 mtr., oersterk en kan zeer goed lopen (Z2 dress). Deze merrie hebben we een aantal keer gekruist met paard en daar kwamen kleine rijpaarden uit die het ook allemaal goed doen. Gekruist met New Forest fokt ze grote maat E pony en paard. Daarnaast staan er nog een aantal andere die gekruist zijn van pony met paard, dit zijn D, E pony's en paard. Dit jaar hadden wij een combi van paard met New Forest, echt een geweldig mooii veulen en groot. Voor de geboorte hoef je niet bang te zijn, de veulen past zich inderdaad aan aan de baarmoeder van de merrie . En fokken is gokken, dus het is toch altijd maar afwachten wat eruit komt. Veel succes met je beslissing OK dan!

milobiya2
Berichten: 267
Geregistreerd: 19-01-03
Woonplaats: huizen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-04 19:40

Ja lijkt me erg leuk om een keer te komen kijken:d

MelodyT

Berichten: 3246
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Oss

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-04 20:50

mijn oude pony fokte altijd groter door ze was zelf 1.45
en werd steeds gedekt door een pony rond de 1,48 en
en alle veulens die ze heeft gehad zitten rond de 1,56.
Maar dit schijnt te liggen aan of er achter de moeder een paard als vader zit.