afstamming

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Zwelgje

Berichten: 3207
Geregistreerd: 01-10-01

afstamming

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-04 16:29

Dit is de afstamming van mijn paard. Zijn er fokkerij kenners die sommige vader- en moederdieren kennen en weten wat voor paarden dit waren/zijn? Ik kan eigenlijk niks vinden over de afstamming van mijn paard. Schijnbaar is deze afstamming in Belgie bekender met het oog op de springerij.

Vaderskant: Qualvin de la Barre -> Boy de la BarreXJazz en voor de rest zitten hierin de volgende vaderdieren: Quito de Baussy, Jalisco B, Livarot, Ukase, Batifol.

Moederskant: moeders is een Tamara (BWP)XKanselier (HAN) en hierin zitten de vaderdieren: Sudan, Sudanxx (PSA), Dukat (HAN), Kurier (HAN) en Lugano van la Roche (HAN)...die ken ik natuurlijk wel.

Herkent iemand deze namen en weet je er iets meer over, misschien zelfs foto's??

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 16:37


Zwelgje

Berichten: 3207
Geregistreerd: 01-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-04 16:52

DeesDeBest schreef:


Dat kan ik ook wel eens doen ja. Maar ik had al diverse sites mbt afstammingen gehad, volgens mij ook allbreedpedigree en daar kon ik niks vinden... .

Anne_GTI

Berichten: 18200
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 23:02

Citaat:
Quito de Baussy, Jalisco B,


De eerste is wereldkampioen springen geweest met Eric Navet in Stockholm. Bruine iets wat zware hengst die alles sprong.

Jalisco B is een legendarische franse vererver, vergelijkbaar met bv. Voltaire hier in Nederland.

Als je deze namen zegt tegen een springer gaan er bij die persoon gelijk belletjes rinkelen hoor.... Knipoog Haha! (bij mij tenminste wel Schijnheilig )

besita
Berichten: 6778
Geregistreerd: 30-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 09:23

quito kent natuurlijk iedereen ,maar het zit natuurlijk heel ver in haar pedigree .qualvin de la bare is de vader en dat is natuurlijk al veel minder .Zowel qualvin als zijn vader Boy staan ter dekking voor het bwp bij de familie vereecke waarvan hun zoon de hengsten uitbrengt op concours.De 2 hengsten hebben bitter weinig gepresteerd en zijn dan ook (behalve in hun klantenkring )weinig gebruikt.Ze hebben zelf geen website dus veel info zul je niet vinden ,In de bwp tijdschriftenhebben ze er wel altijd reclame voor gemaakt dus blader eens door de oudere magazines

Zwelgje

Berichten: 3207
Geregistreerd: 01-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-04 09:01

libke schreef:
quito kent natuurlijk iedereen ,maar het zit natuurlijk heel ver in haar pedigree .qualvin de la bare is de vader en dat is natuurlijk al veel minder .Zowel qualvin als zijn vader Boy staan ter dekking voor het bwp bij de familie vereecke waarvan hun zoon de hengsten uitbrengt op concours.De 2 hengsten hebben bitter weinig gepresteerd en zijn dan ook (behalve in hun klantenkring )weinig gebruikt.Ze hebben zelf geen website dus veel info zul je niet vinden ,In de bwp tijdschriftenhebben ze er wel altijd reclame voor gemaakt dus blader eens door de oudere magazines


Ik kan je vertellen dat Qualvin niet meer bij Vereecke staat. Die is een aantal jaren geleden naar Amerika verkocht. Maar de zoon heeft hem wel nog een tijd gereden, dat klopt. En zowel vader als zoon hebben niet bijster veel gepresteerd.
Ook van de nakomelingen (en dat zijn er al niet gek veel natuurlijk) hoor je nooit wat.
Toch vind ik dat het fijne gebruikspaarden zijn, ik rijd met mijn hengst met gemak bovenaan mee in de dressuurklassen en wij gaan nu over 2 weken M2 starten. Dus wat dat betreft zijn het wel paarden met kwaliteiten anders was ik allang ergens in de middenmoot gestrand denk ik.
Maar misschien heb ik de uitzondering op de regel dat mijn paard uit een Hannoveraanse merrie komt en de rest van de nakomelingen een "oud type" moeder hebben. Dan krijg je toch van die lompe, zware dieren die het niet in eens in de springring van de grond komen.
Ik heb thuis in ieder geval 2 Qualvins staan (volle broers) die zeer goed presteren en die denk ik nog wel meer in huis hebben dan paps. Want Qualvin is voornamelijk door slecht management aan het einde van zijn sportcarriere gekomen.