ervaringen gezocht merrie laten dekken dmv KI....

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
petraaken

Berichten: 44210
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 07:44

Ilindra schreef:
Ik laat het standaard doen voor het dekken, kost rond de 55 euro.
Dit jaar bleek Lisa iets "vuil" te zijn dus die is eerst gespoeld.
Als ik het niet het laten doen was ik veel langer aan het klooien geweest om haar drachtig te krijgen.
Ook laat ik ze na de bevalling standaard spoelen.
Bij de HBC stal kun je idd zo'n beetje elke hengst bestellen.
Ik breng de merrie's altijd naar de hengstenboer waar betreffende hengst staat, dat vind ik prettiger.
Dit jaar zijn ze toevallig allebei natuurlijk gedekt, door Koss en OrbaldoII.


waar ik nu wel van sprak is ook al meer dan 10 jaar geleden en toen kostte het ons veel geld naar onze normen. Wat voor de een veel is is voor de ander een normaal bedrag. T'is maar wat je gewoon bent. Toen was ik nog niet veel gewent en zetten wij onze eerste passen in het fokken van paarden. VAn pony's hadden we al ervaring maar met een paard keken we toch wel iets beter uit.

Beber

Berichten: 2437
Geregistreerd: 09-09-03
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 12:37

graciaxxx schreef:
het word of uromast of Sirius... dus naar alle waarschijnlijkheid een gelderse... Udo vind ik ook gaaf, is ook een gelderse... maar ik heb nog tot maart, april om te kiezen.. gelukkig...


Nog tijd zat idd, succes ermee.

Raya

Berichten: 851
Geregistreerd: 17-10-03
Woonplaats: Driebergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 14:46

Ik wil ook in 2005 mijn merrie laten insemineren (dat doen ze alleen maar). Door een Peruaanse Paso (mijn merrie is een IJslander).
Deze staat in België en het sperma moet dus opgestuurd worden naar de kliniek in Utrecht Faculteit Diergeneeskunde.
En dan maar hopen dat het lukt. Ik laat haar wel een paar weken met een ruin staan anders wordt ze niet hengstig.

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-04 22:41

petraaken schreef:
helaas mag dat niet in België. Hier mogen enkel DA insemineren. Vind ik aan de ene kant wel wat belachelijk want het insemineren zelf kan iedereen toch wel met een beetje verstand en gevoel voor dieren.


Ik ken enkele Nederlandde hengstenhouders die bij hun Belgische klanten aan huis insemineren. Dat is in het grensgebied heel gebruikelijk.

davy
Berichten: 158
Geregistreerd: 19-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-04 22:55

petraaken schreef:
helaas mag dat niet in België. Hier mogen enkel DA insemineren. Vind ik aan de ene kant wel wat belachelijk want het insemineren zelf kan iedereen toch wel met een beetje verstand en gevoel voor dieren.


We zitten in België hè en op papier mag er zoveel niet. In de praktijk echter .... Knipoog