Over dekken

Moderators: petraaken, Nicole288

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wineds

Over dekken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-08-04 17:32

Ik zou heel erg graag een veulen willen van mijn verzorghaf... Het mag van de eigenaar, maar ik weet er eigenlijk niet zoveel vanaf. Hoe gaat dat nu precies, waar moet je op letten bij de hengst, wat zijn ongeveer de kosten, hoe gaat dat met kunstmatige inseminatie, enz, enz...
Mijn verzorghaf is een kruising tussen een New Forest x Welsh x Haflinger, ik had ergens op internet een mooie hengst gevonden, Romantico, dit is de link http://www.romantico.nl/ vinden jullie dat dit bij haar past, of moet ik een andere combie uitzoeken? En wie kan mij antwoord geven op mijn adere vragen.... Clown

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-04 17:37

Dan is het eerder een verzorg new forest. als het haflinger zover weg zit.

- Offline -

Wineds

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-08-04 17:43

Haar moeder is een New Forest x Welsh, haar vader is een Haflinger, duz wat is het dan Verward Of had ik het dan anders moeten neerzetten Verward Verward Verward

nadezda

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-04 17:59

Op de foto aan de zijkant lijkt het toch inderdaad wel veel op een haflinger en aangezien ze dus ook half haflinger is heb je het er goed neergezet hoor.
Maar wat verwacht je van het veulen?
Wil je zelf graag ook een haflinger fokken? Of is het meer de bedoeling dat je dus een grotere pony wil?
Waarom kies je als ik vragen mag voor romantico?

Wineds

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-08-04 18:12

Het is inderdaad wel de bedoeling dat het een wat grotere pony wordt, aangezien ik zelf ook best wel lang ben...
En ik zou graag iets willen waarmee ik wat meer mee kan in de dressuur
Tjah, Romantico, ik ben gewoon helemaal verliefd op dat beest, Lovers , en het ras vind ik ook helemaal geweldig...
Verder zou ik niet weten waarom ik voor hem kies, maar ik ben ook nog niet heel erg driftig op zoek geweest, omdat ik gewoon niet weet waar ik moet beginnen

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 14:58

Wineds schreef:
Haar moeder is een New Forest x Welsh, haar vader is een Haflinger, duz wat is het dan Verward Of had ik het dan anders moeten neerzetten Verward Verward Verward

Ik raakte in de war omdat je zei het is een haflinger en toen werd het een NF x welsh x haflinger, waardoor het eigenlijk vader NF, dan moedersvader welsh en dan oma`s vader halfinger.

Bij een afstamming begin je met de vader, dan daarna de moeders'svader enzo.
Dus in jou geval, zou je eingelijk halfinger x N F x Welsh moeten zetten.
Dan is ze idd 50% haflinger.

Als je een sjieker en groter veulen wilt waarmee je dressuur wilt rijden, dan kun je er beter een N F op zetten of gewoon een leuk (jong) paard met papieren kopen. Ik ben niet bekend op het gebied van N f, maar die romantico ziet er niet verkeerd uit.

- Offline -

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie