x

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
janna

Berichten: 4537
Geregistreerd: 08-02-01

x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-11-01 15:31

x
Laatst bijgewerkt door janna op 10-04-22 19:37, in het totaal 1 keer bewerkt

-


Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-01 15:34

Wij hadden een goede merrie op het oog die we wilden kopen, alleen we hebben hem nog niet gekocht...dus ik wacht nog maar even met hengsten uitzoeken. Maar ik zat aan Inspekteur te denken of aan Metall.

PUCK

Berichten: 2698
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Betuwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-01 15:37

Ik weet het nog niet, maar in geen geval ferro of een afstamming van hem, dat vind ik inmiddels zo afgezaagd.

Voorzitster AFM

MarijeR

Berichten: 24926
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-01 15:54

Bij het KWPN heb je tenminste nog keus.
Het aantal welsh cob hengsten is zo klein in Nederland dat je bijna verplicht bent om ieder jaar bij dezelfde hengst te dekken. Dit jaar waren er gelukkig een paar nieuwe hengsten waarvan ik er 2 ook echt goed vond.

Als die hengsten volgend jaar nog ter dekking staan (1 waarschijnlijk niet helaas) gebruik ik ze weer. Anders denk ik er over om 1 merrie naar Engeland te brengen om gedekt te worden.
Of zelf een hengst aan te schaffen. Schijnheilig

Ontario

Berichten: 1921
Geregistreerd: 25-01-01
Woonplaats: Deurne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-01 16:21

Wat zou ik het heerlijk vinden om een keus te maken uit KWPNhengsten, maarja, ik heb een Haffie, en daar zijn dus niet superveel dekhengsten van! Ik weet dus echt niet welke ik moet kiezen!!!

Dees

Berichten: 18900
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-01 16:29

Voor mijn Belgische [naam verwijderd] heb ik al een hele tijd de NRPShengst Rubiquil op het oog. vind dat een fantastisch beest, moi bloed en hij zelf presteerd ook. rubiquil is wat lang gelijnd, en [naam verwijderd] wat beknopt, rubiquil heeft een fantastisch front en goed achterbeen, [naam verwijderd] ook. Kan niet anders dan dat daar een leuk veulen uitkomt (mits gezond natuurlijk). Maar die wil ik dan wel houden...
Ik ben er nog niet helemaal aan toe om een veulen te hebben...misschien wacht ik nog een jaartje....

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?

Pleasure

Berichten: 336
Geregistreerd: 24-08-01
Woonplaats: Asten

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-01 16:34

Hoi,

Ik heb Wolfgang, Dobel's Cento en Grandilot op het oog.

Groetjes
Denise

HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-01 16:47

TJa jullie weten het ik ben gribaldi fan! En dat heeft een reden!! Gribaldi fokt gewoon erg goed en is zelf ook een super mooi beest maar Stravinsky is ook een erg goede hengst zie topic stravinsky is een volbloed hengst!
echt super mooi beest en als je bloed wilt is dit zeker een hengst die je in je achter hoofd moet houden! tja verder zijn er zoveel hengsten!
alvast veel succes!
groetjes jeannette

Tazzzz

Berichten: 57
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-01 19:20

Als het aan mij licht zou ik mn paard graag laten dekken door deze hier!

Afbeelding

FERRO!

of deze!

Afbeelding

JUNIOR STV!!!

Dorine_81

Berichten: 1639
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Beek (LB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-01 19:29

Ik blijf bij Flemmingh...heeft ook hele mooie en goede nakomelingen...en is gewoon een plaatje Kwijl

[img]../upload/353/flemmingh.jpg[/img]

janna

Berichten: 4537
Geregistreerd: 08-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-11-01 19:37

x
Laatst bijgewerkt door janna op 10-04-22 19:38, in het totaal 1 keer bewerkt

-

HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-01 22:38

Als je niet bang bent voor het karakter zou je het wel op jazz kunnen wagen, maar ik raad je aan om een bij hengstenhouderij joop van uytert op bezoek te gaan en zeker om naar de hengstenshow te kijken dan weet je niet wat je ziet en vergeet deze hengst niet! Staat hoog in het bloed en heeft een veelbelovende toekomst bij het kwpn!!
Afbeelding
kwpn kan wel wat nieuw bloed gebruiken en het is dan een keer geen jazz, flemmingh of ferro
Dit jaar komen de eerste veulens hier in nederland ze zullen ook te zien zijn op de hengstenshow ik raad je aan echt te komen kijken dat doe ik trowuens iedereen het is daar echt zo mooi met de top uit de paarden wereld en hengsten om van te Kwijl Kwijl Kwijl
En wie wil er bv nu geen gribaldi zien!!!!
groetjes jeannette
Je wordt er nooit dommer van om naar andere paarden te kijken en er met fokkers over te hebben wat nu een goede hengst is bij wat voor merrie!

Fitzroy

Berichten: 25089
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-01 22:45

En wat denken ze van Florestan I of Fidermark??
Staan hoog in de dressuurindex, maar zal wel afhaken op het feit dat de veulens dan register A worden.

MarijeR

Berichten: 24926
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-01 22:49

Van Fidermark heb ik al een aantal hele goede paarden gezien.

Bettine

Berichten: 8557
Geregistreerd: 10-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-01 22:52

De afstammelingen van ferro vind ik eigenlijk helemaal niet zo mooi Koe is dat raar?? en het karakater is ook niet zo super.... en inspecteur vind ik een mooie henst, maar de nakomelingen niet hoor (sorry....) ze zijn vaak wat klein, en kunnen slecht galopperen Lips are sealed

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-01 22:57

Ik hoorde van mijn pa dat 'ie Jurga meteen weer wil laten dekken door Paddox als het veulen eruit is. hij wil een tweespan van Jurga haha. maar of ik daar nou zo blij mee moet zijn??? Ik wil dolgraag nog een veulen en we hebben zometeen de ruimte, maarre...mijn plannen dan???? En ik wil wel een andere hengst proberen dan...er zijn veel te veel mooie KWPNers...

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

janna

Berichten: 4537
Geregistreerd: 08-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-11-01 00:03

x
Laatst bijgewerkt door janna op 10-04-22 19:38, in het totaal 1 keer bewerkt

-

Tazzzz

Berichten: 57
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-01 00:58

Ik heb inderdaad ook wel nakomeingen van Ferro gezien die niet zo mooi waren en waarvan het karakter niet zo best was, maar deze hengst van Ferro vind ik toch ook wel ERRUG mooi!

Negro

Afbeelding

Suzanne F.

Berichten: 49150
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-01 12:12

Ik verwacht (nou ja mijn merrie dan....) eind mei een veulentje van Gribaldi. Ik zat eraan te denken om haar daarna met Donnerhall te laten dekken. En daarna misschien met Ferro. Of Rubinstein (is daar nog sperma van?)

carola

Berichten: 8684
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-01 12:29

Ferro vind ik inmiddels wel zooooo afgezaagd! En de meeste nakomelingen van hem hebben een poedersuiker karakter.
Maar ja, mensen kiezen voor die hengst omdat Anky hem leuk rijdt. Naar karakter of hoe hij door vererft wordt meestal niet gekeken. Want wat dat betreft is ferro Huilen Huilen Huilen

Als ik een hengst zou moeten kiezen, zou het een 'nieuwere' hengst zijn. Die nieuw bloed brengt in het kwpn bestand.


Maar ja, ik heb geen kwpn'ers, ik heb een arabje... En dan zou ik voor Prismen gaan.

Eindig niet, maar begin! (quote Dorine)

PUCK

Berichten: 2698
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Betuwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-01 12:36

Precies ik vind Ferro ook afgezaagd. Maarre volgens mij wordt ie door Coby gereden.....

Voorzitster AFM

Mytens_oud

Berichten: 4184
Geregistreerd: 20-03-01
Woonplaats: omgeving Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-01 12:41

Ikdenk dat Carola Krack C en Ferro door elkaar haalt. Haha!

Hoofd AMF.
ik heb er 1, een chocolad met wit katertje,
Gizmo !! Mijn icon is zijn vader.

carola

Berichten: 8684
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-01 12:44

Nee, inderdaad... Coby van Baalen... Frusty
haalde niet krack C en Ferro door elkaar, maar Anky en Coby (komt door de 'y' hè?)

Eindig niet, maar begin! (quote Dorine)

joostvangestel

Berichten: 7907
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Reuver!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-01 12:56

Wij hebben al vrij duidelijke plannen waar we het volgend jaar gaan dekken. Er zijn vrij veel Welsh A hengsten, maar erg weinig die echt waarde kunnen toevoegen aan ons merriebestand.

Op dit moment betekent dat, dat we onze keuze tot 4 hengsten hebben beperkt. Het kan zijn dat er nog nieuwe kandidaten bijkomen met de Hengstenkeuring, maar meestal is dat een teleurstellende ervaring en jonge hengsten brengen altijd onzekerheden met zich mee.

Welke hengst we uiteindelijk zullen kiezen hangt van een aantal faktoren af:

1) Wat voor veulens we krijgen in 2002.
2) Welke van de 4 hengsten er nog in Nederland staan in de lente.
3) Mogen we onze merries bij de hengst van onze keuze dekken.

In een heel extreem geval kan het aantal kandidaat hengsten naar 0 zakken. In dat geval, geen veulens in 2003 (tenzij iemand een veulen bij ons wil bestellen).

Yootha

Berichten: 6524
Geregistreerd: 22-03-01
Woonplaats: Emmer-Compascuum, Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-01 13:11

Wij dekken volgend jaar met de A-hengst Barracks Full Monrt. Dat is een zoon van Llenan (?) Flash. Dit is nu nog een tweejarige hengst en hij gaat op zijn license dekken. Waarschijnlijk gaat er ook nog een merrie naar onze eigen gefokte A-dekhengst Sundancer Ready To Fly van Waxwing Hillbilly uit Sunwillow Saasfee. Deze hengst is Leistungsprufungssiegerhengst geworden in 1997 in Duitsland.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: DotBot en 96 bezoekers