welke tuiger-hengst voor mijn merrie??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jorie

Berichten: 3093
Geregistreerd: 07-08-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 10:50

Zeker niet als R'dammer. Je denkt telkens dat ze Euromast verkeerd schrijven.

Gracia

Berichten: 2441
Geregistreerd: 15-07-03
Woonplaats: Boskoop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-04 10:57

hahahaha ik vind het ergens ook wel jammer... t paard van een vriend van me heet Uran...

ik denk dat het nu twijfelen word tussen uromast, Siruis, als ik kijk naar een gelder zeg maar....

maar van veel mensen hoor je toch van zet er een tuiger op... dus dan weer manno of Udo...

trouwens bazuin is ook erg gaaf... ik moet nu goed gaan kijken welke hengst het beste bij gracia past, ik wil graag een iets groter paard... een liever karakter (graas is een bitch...) en ja witte benen en verder een vos of een bruine dat maakt me niet uit...

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 11:19

Mhh Sirius ben ik niet zo van onder de indruk vind het een beetje een dodo maar ja dat is mijn mening.

Heb trouwens een hele dvd gemaakt van alle hengsten van Zilfia's Hoeve zijn opnames van de hengstenshow dit jaar. Volgend jaar komt er een officiele uit. Op deze dvd Talos onder het zadel ERG indrukwekkend.

amen

Berichten: 5041
Geregistreerd: 19-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 11:29

misschien slaat dit nergens op , maar in america schijnen ze paarden te fokken, tuigpaard x arabier, Renai stamboek oid, moet ik even opzoeken.

http://www.renaihorseregistry.com/

Zou dit niet iets voor jouw wezen omdat, je ook endurence wilt rijden....Ik heb op website als fokprodukten gezien ook in de IDS heeft er eens een artikel over gestaan....

Gracia

Berichten: 2441
Geregistreerd: 15-07-03
Woonplaats: Boskoop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-04 11:49

ik ben niet zo'n arabierenfriek...

en ik wil graag een allround paard zeg maar... en ik ben gewoon gek op gelderse paarden... van die lekkere stevinge knollen!!! maar het is een leuk idee!!

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 12:38

graciaxxx schreef:
maar van veel mensen hoor je toch van zet er een tuiger op... dus dan weer manno of Udo...
Uromast is toch ook een tuiger, maar hij heeft Gelders bloed

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 14:24

sigrid1182 schreef:
misschien slaat dit nergens op , maar in america schijnen ze paarden te fokken, tuigpaard x arabier, Renai stamboek oid, moet ik even opzoeken.

http://www.renaihorseregistry.com/

Zou dit niet iets voor jouw wezen omdat, je ook endurence wilt rijden....Ik heb op website als fokprodukten gezien ook in de IDS heeft er eens een artikel over gestaan....


Ze kruisen meer met saddle Breads niet echt arabieren. Ze willen meer show in het paard fokken. De amerikanen zijn helemaal weg van onze showpaarden tja amerikanen zijn nu eenmaal weg van alles wat show is.

Helaas vertrekken erg veel goede en fijne hengsten maar ook ruinen en merries richting Amerika.

sierramissy
Berichten: 278
Geregistreerd: 20-08-04
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 15:06

ik zou udo kiezen.maar dat is mijn keus.

gr danielle

Gracia

Berichten: 2441
Geregistreerd: 15-07-03
Woonplaats: Boskoop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-04 23:15

heb ik net heel trots de hengsten aan mijn vriend laten zien vind hij ze allemaal te donker... je zzal wel ndeken wat kan jou dat schelen maar ja... t word ons paardje... we willen er later samen twee-span mee gaan rijden....

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 23:36

Aan kleur is geen pijl te trekken, hoor! Dan kun je beter 2 gelijkkleurige kopen. Daar om moet je echt geen hengst laten staan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-04 07:42

Van de kleur kun je echt niets zeggen, kijk maar naar Ustinov Haha!
Zowel Ilindra als Hero zijn bruin en hebben een stuk minder wit.
Bij tuigpaarden komt vos zowiezo erg veel voor, ook in de voorouders van Uromast, dus de kans op een vos is zeker aanwezig.

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-04 17:48

graciaxxx schreef:
trouwens bazuin is ook erg gaaf... ik moet nu goed gaan kijken welke hengst het beste bij gracia past, ik wil graag een iets groter paard... een liever karakter (graas is een bitch...) en ja witte benen en verder een vos of een bruine dat maakt me niet uit...


Bazuin geeft doorgaans hele brave paarden.
Mijn Udinde is ook ontzettend nuchter en stoer
Alhoewel ik niet geloof dat Bazuin groter doorfokt.

Gracia

Berichten: 2441
Geregistreerd: 15-07-03
Woonplaats: Boskoop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-04 18:03

ja ik kan er wel mee leven als het veulen niet super groot word. maar zo rond de 1.65... net als gracia. een lief paard is voor mij belangrijker. zeker omdat graas haar karakter niet zo is...

parouscha

Berichten: 16951
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-04 18:09


Gracia

Berichten: 2441
Geregistreerd: 15-07-03
Woonplaats: Boskoop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-04 18:17

ik kon die site al parouscha maar die loopt zo vaak vast bij mij... dat is wel weer een beetje jammer. maar iig bedankt!!!

AnjaKos

Berichten: 2426
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Huizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 11:19

Wat vind je van Hofmeester? Afbeelding

Hofmeester staat mooi hoog op zijn benen,niet zo lang in zijn rug en heeft een heel goed karakter en brengt toch altijd hele leuke kinderen (ik ken Hofmeester al vanaf zijn 3de jaar en vind het een hele brave hengst, is ook een echte charmeur als het om het dekken van merries gaat...lang voorspel heeft hij altijd Haha! Tong uitsteken )

Gracia

Berichten: 2441
Geregistreerd: 15-07-03
Woonplaats: Boskoop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-04 12:48

hofmeester is ook erg gaaf ja... er zijn zoveel gave hengsten...

Vajramani

Berichten: 3934
Geregistreerd: 04-07-04
Woonplaats: Bakkeveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 21:47

AnjaKos schreef:
Wat vind je van Hofmeester? [image]

Hofmeester al vanaf zijn 3de jaar en vind het een hele brave hengst, is ook een echte charmeur als het om het dekken van merries gaat...lang voorspel heeft hij altijd Haha! Tong uitsteken )


Die heeft inderdaad een heel lang voorspel nodig.
Hij dekte dit jaar niet zo heel veel maar als hij mocht dekken dan was hij wel enthousiast.
Dat lange voorspel heeft hij overgehouden omdat hij vroeger natuurlijk mocht dekken en nu op de dekbok moet springen. Is hij het nog niet altijd mee eens.

Concorde

Berichten: 6692
Geregistreerd: 14-08-01
Woonplaats: Klein dorpje in Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 22:01

Als er dan een tuiger bij moet, zou ik voor Manno of Droomwals gaan.
Ik zou zelf er een rijpaardhengst bij doen, ik hou wel van die kruisingen, die dieren hebben vaak heel veel flair, want een tuigpaard 'moet weten dat ie mooi is'. En er is ook wel weel mooi mee te rijden.

Gracia

Berichten: 2441
Geregistreerd: 15-07-03
Woonplaats: Boskoop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-04 22:09

mischien is tuigpaard niet meer helemaal het goede woord... meer een gelderse hengst denk ik....