Nakomelingen van Geri (uit de Gerrit lijn)

Moderators: petraaken, Nicole288

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

mdev

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-11-01 11:00

Wie heeft er verdere informatie over de nakomelingen van Geri (van het 'Züchtverband für das Ost-Friesen und Alt Oldenburger pferd'), of heeft ervaring met een nakomeling. Geri is namelijk een tijd een verzorgpaard van mij geweest, nadat hij natuurlijk gecastreerd is. Hij schijnt ook een tijd op een dekstation in Nederland te hebben gestaan.

Greetje en Yootha, weten jullie misschien meer van Geri, sinds hij waarschijnlijk op een van jullie dekstations heeft gestaan?

Marnix

These train conversations are passing me by
And I don't have nothing to say
-Adam Duritz

expiriment

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-01 12:31

Geri heeft in 1995 op het dekstation van recreatiepark "nienoord" in Leek (prov. groningen) gestaan,vor de vereniging het Groninger Paard.De meeste nakomelingen zijn verkocht aan Hertema in Bunde.

Groninger zo gek nog niet

mdev

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-11-01 12:39

Hmm, die moet hij dan ook weer verkocht zijn, want de paarden die hij gebruikt voor de koets zijn geen afstammelingen van Geri.

-Adam Duritz

greetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-01 12:52

Gerit is van Gletscher en Gletcher is ook de vader van Glockner. Een van onze beste dekhengsten is de hengst Biret en die is ook van Glockner. Gletscher is van Gabo uit Bergblume. Dus allemaal 100% Oud-Oldenburgs bloed. We waren dit jaar in Ksiaz in Polen op de staatstoeterij daar en daar werden allemaal Glocknermerries ingezet. Ze gebruikten dit jaar de hengst Turkuz, daarvan hebben wij in de ver. een kleinzoon nl. Teun van de Wilhelminahoeve ter dekking staan. Ui t de G-lijn, Gerling 196 ook een van Geron. Dan nog Gero ook van Geron geb. 1995.Geron zelf is geboren in 1991. De lijn lijkt goed te passen met in het vierde geslacht iets volbloed.Heb je het boekje Hengstverteillungsplan van 2001 niet. Daarin staat op pag. 35 de hengst Gerling afgebeeld dit is dus een GeronimoxEros.Heel best paard.

Uiteindelijk is de mens zelf de zwakste schakel.

mdev

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-11-01 13:11

Nee, die heb ik niet, 'k ben ook alleen maar bij de merrie keuring en veulen keuring geweest dit jaar

-Adam Duritz

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie