Hoe ziet jouw ideale paard eruit

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MarijeR

Berichten: 24928
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 14:55

Afbeelding
Deze dame komt aardig in de richting Lachen
Zwart, veel beweging, veel bot, veel zelfhouding, goed in het type.
Voor het mooie mag ze 1 wit voetje erbij hebben Tong uitsteken
En dan nog met het karakter van mijn oude zwarte merrie en het is een super pony.

Fokrichting: welsh cob natuurlijk Knipoog
Afstamming: Nantgwinau Samson x Wnda Copper ster v. Horeb Tirion.
Veulenkampioen NWPCS afd. Noord en gaat morgen naar het NK...

Anoukie

Berichten: 12609
Geregistreerd: 01-08-02
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 15:28

Sarabande, bloedvoering erbij? Ik denk juist dat dat lastig wordt/is. Mij maakt het nl. niet uit wat voor bloed mijn paard voert, als HIJ maar aan die eigenschappen voldoet. Fokken hoef ik niet en bij een mannetje maakt het mij minder uit. Het liefste wel KWPN.

essie79

Berichten: 3539
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 15:35

Ik kan ook zeker geen afstamming noemen. Het liefst had ik ook KWPN gehad maar zelfs dat is niet gelukt. Haha!

Udo2001

Berichten: 3380
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Rosmalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 17:34

Mijn Ideale paard heeft de ideale instelling. Je kunt nog zo'n goed of mooi paard hebben, maar samen 1 zijn is veel belangrijker. Kijk maar naar Bonfire of Rusty, geen mooie paarden maar wel karakter. Met een wil om te winnen, zo'n paard is mijn ideaal.

Fitzroy

Berichten: 25129
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-04 01:22

sarabande schreef:
Dit is een soort marktonderzoekje dus zouden jullie de fokrichting en of afstamming erbij willen geven???


Tja, dat maakt mij dus niet zoveel uit.
Ik heb nu een Westfaler maar het zou volgende keer best een KWPN'er kunnen worden of weer Duits bloed.
Ook fokrichting vind ik moeilijk:ik kan wel zeggen dressuurgericht maar dan laat je de best bewegende springafstammelingen weer lopen.

yolande

Berichten: 309
Geregistreerd: 04-08-04
Woonplaats: Egmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-04 01:52

Het ideale paard? KWPN fokdoel?

Voor mij is dat een groot en rond paard met een mooi koppie, een lange schuine schouder, sterke rug en lendenen, allrounders met 3 correcte gangen die ook een sprongetje kunnen maken en vooral een goed karakter hebben! Niet lui maar wel cool in het hoofd!

Ik ben dus dol op de ouderwetse kwpn'ers zoals Zeoliet, Recruut, Pion, Cabouchon enzovoort!

Mijn merrie (v Kimberly, vv Cabouchon, mv Schalkhaar) ga ik volgend jaar waarschijnlijk laten dekken door Olivi!