Ierse volbloed met fries?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 20:56

Dan moet je wel grote handen hebben Haha!

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 21:00

2 handen dan Haha!

En trouwens hetmaakt mij niet uit, ik vind het dekgeld wat ze tegenwoordig al durven te vragen voor een pas ggk hengst al aso hoog. Dekgeld lijkt wel hoger te zijn als de hengst popi is.

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 21:02


petraaken

Berichten: 44207
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-04 07:33

MeiaLuna schreef:
mooierd!Ben wel bang dat het veulentje dan ook nogal frêle zal zijn, omdat hij zelf ook nogal fijn van type is en daar mijn volbloedje bij...Niet dat ik een superzwaar paard wil,maar iets gevulder dan haar mag wel.Ik ga zo meteen eens de zoekfunctie gebruiken ook.



Hij is helemaal niet frele hoor. Hengst met een flink gespierde hals en flink wat massa. Je mag gerust mijn profiel of website bekijken. Heb al 2 Rubiquils gehad waarvan het merrietje nog in mijn bezit is en de derde wordt hopelijk volgend jaar gezond geboren. Vorig jaar waren we de dracht kwijt na 3 maanden maar nu zijn we dat kritieke punt goed gepasseerd en alles is nog in orde. Haha! Het idee van een Gelderse hengst vind ik ook nog zo slecht niet ben er alleen niet thuis in die hengsten. VAn Rubiquil weet ik wat ik mag verwachten en zijn nakomelingen doen het supergoed in de sport. Hij heeft al een zoon op GP-niveau en een dochter op Licht toer niveau.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-04 07:51

Persoonlijk zou ik niet met zo'n merrie fokken, maar als je het wel wilt doen kan je in de gewone warmbloedpaarden fokkerij zat hengsten vinden die goed passen bij een merrie met veel bloed.

Wat dacht je van Equador?
Vader van o.a. Jackson (ggk springhengst) en Idocus (die nu onder Marlies van Baalen dressuur op de OS loopt). Hij geeft echt fijne karakters en body.
Noble-Girl heeft er ook eentje uit haar eigen merrie:
[VvdD] Vln alléén de boze wereld in!! (Afspenen) foto's

Equador kost geloof ik 500 euro.
Er is helemaal niet moeilijk aan te komen, je zet je eigen merrie bij jou in de buurt op een hengstenstation waar ze de merrie met sperma kunnen insemineren. Het hengstenstation waar Equador ter dekking staat stuurt het rietje met sperma naar dat station.
Je merkt er zelf niets van of het over 50 km moet komen, of over 300...

petraaken

Berichten: 44207
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-04 08:47

Heb je daar een link van, of heeft dat hengstenstation er geen? Want ben eigenlijk nieuwsgierig geworden naar Equador. Wist niet dat hij nog leefde.

MeiaLuna

Berichten: 1211
Geregistreerd: 14-07-04
Woonplaats: Aalst(België)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-04 09:13

Wel,dit is nu wat ik bedoel Ik wil qua dekgeld "maar" tot 800 euro geven,maar tuurlijk weet ik wel dat er nog een hoop veeartskosten enzo bijkomen,net daarom wil ik niet zo hoog gaan voor de hengst.Ik wil vooral een hengst in de dressuurrichting en ik weet niet of al deze hengsten(van sjuimpje)dit zijn of hebben ze meer springkwaliteiten?

MeiaLuna

Berichten: 1211
Geregistreerd: 14-07-04
Woonplaats: Aalst(België)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-04 09:18

Waarom zou je met deze merrie niet fokken sjuimpje?Ze heeft een mooie bouw voor een volbloed,heeft een mooi papier,is nog jong en met een volbloed fokken geeft bijna altijd mooie resultaten om een ras te verfijnen,dus ik snap niet wat er mis is aan mijn merrie...

petraaken

Berichten: 44207
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-04 09:22

Rubiquil is dressuur maar kan ook een goede sprong maken. Rubiquil is een GP dressuurhengst. Idocus ook maar komt uit meer springbloed. Idocus is waarschijnlijk enkel diepvriessperma vanwege de sport.

MeiaLuna

Berichten: 1211
Geregistreerd: 14-07-04
Woonplaats: Aalst(België)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-04 09:28

Pff,nu wordt het wel een beetje onoverzichtelijk voor mij... Schijnheilig Ik ken namelijk geen enkele nederlandse dekhengst(behalve gibraldi) van naam,laat staan dat ik weet wat ze gepresteerd hebben,hoe ze eruit zien,... Als er iemand een niet te dure Belgische hengst weet,hoor ik het natuurlijk ook graag Haha!

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-04 09:39

Equador is zo gek nog niet. Alleen heeft je merrie wel een sterk achterbeen? De twee Equadors die ik regelmatig zie zijn een beetje slap achter en het achterbeen wil niet altijd even goed meekomen.
Ook de body komt wat op latere leeftijd, ze hebben echt een paar jaar gehad om in hun velletje te groeien.

Verder geeft Equador leuke nakomelingen voor zowel springen als dressuur.

besita
Berichten: 6788
Geregistreerd: 30-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-04 09:46

vindt het wel een fijne merrie zo te zien ,chique uitstraling ! en niet te volbloedachtig .Misschien moet je Cartier of Contact eens proberen ,Ze behoren tot : www.vdheffinck.be.
Alhoewel ik geen grote fan ben van v/d heffinck heb ik verleden week heel aparte veulens van deze hengsten gezien .Ze moeten nog 4 wirden dus ik denk dat het qua dekgeld nog zal meevallen .En t'is net voor Gent dus voor jou lekker makkelijk!!
Cartier heeft een super papiertje (contender xcapitol x landgraf )en de holsteiners kunnen gerust wat bloed gebruiken ,en de veulens bewogen zeer goed ,eentje werd zelfs kampioen(was natuurlijk wel een "thuiswedstrijd" maar twas ne goeie

petraaken

Berichten: 44207
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-04 09:47

MeiaLuna schreef:
Pff,nu wordt het wel een beetje onoverzichtelijk voor mij... Schijnheilig Ik ken namelijk geen enkele nederlandse dekhengst(behalve gibraldi) van naam,laat staan dat ik weet wat ze gepresteerd hebben,hoe ze eruit zien,... Als er iemand een niet te dure Belgische hengst weet,hoor ik het natuurlijk ook graag Haha!


zit er helaas niet en Weltmeyer II zou wel op papier passen maar die is heel duur.

besita
Berichten: 6788
Geregistreerd: 30-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-04 09:51

meialuna ,watvoor vader heeft je merrie ,misschien heeft ze wel clover hillxx bloed in haar aderen dan zou ik zeker verder gaan met springbloed hoor!!

MeiaLuna

Berichten: 1211
Geregistreerd: 14-07-04
Woonplaats: Aalst(België)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-04 12:54

Dank je libke en ik ga straks eens op je link kijken,want dat is inderdaad makkelijker.Haar vader is "Be my guest" naar het schijnt een bekende volbloed.Haar moeder weet ik niet meer,daarvoor zou ik eens op de papieren moeten kijken.

petraaken

Berichten: 44207
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-04 12:59

springhengsten in België hebben niet de gangen voor een goed dressuurpaard en zeker in België niet want hier kijken ze niet naar de gangen maar naar het kunnen springen.

besita
Berichten: 6788
Geregistreerd: 30-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-04 13:12

waarom moet jij altijd zo negatief doen !.Ze zegt zelf dat ze geen superpaard wil fokken maar een goed gebruikspaard waarom zou dat geen springpaard mogen zijn .TRouwens jij beveelt bij iedereen alleen maar Rubiquill aan ,zelfs al zou iemand advies vragen om een koe te laten dekken!
Ik gebruik ook geen BWp hengsten maar ze wil geen supercrack fokken en t'is nog lekker dichtbij

besita
Berichten: 6788
Geregistreerd: 30-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-04 13:15

Om plezier te hebben aan een paard hoeft hij echt niet voor een 10 te moeten draven , Ze rijdt waarschijnlijk geen GP

petraaken

Berichten: 44207
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-04 13:41

Nou van dichtbij gesproken dan moet ze maar voor Gottwald gaan. Is de enige hengst die waarvan ik weet dat hij goede gangen heeft en door vererft in redelijk goede mate en voor zover ik weet geeft hij ook brave karakters of dat qua exterieur gaat passen weet ik niet.

MeiaLuna

Berichten: 1211
Geregistreerd: 14-07-04
Woonplaats: Aalst(België)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-04 13:56

Petraaken,dat is jouw mening dat we hier enkel naar het kunnen springen kijken van onze springhengsten,maar dan nog.Een goed springpaard hoeft geen supergangen te hebben en een goed dressuurpaard hoeft geen parcour van 1.30 te lopen,ieder zijn specialiteit zou ik zeggen en dat is net zo in Nederland.De hengst kan in beide disciplines goed zijn, maar nooit in beide de beste...
Ik zoek trouwens nog altijd meer naar een hengst met dressuurbloed i.p.v. springbloed.
En ik ben inderdaad geen GP amazone,ik wil gewoon verder doen met wat ik bezig was en dat is military. Haha!

petraaken

Berichten: 44207
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-04 14:03

Ben je nu serieus wat die eventing betreft of is dat als grapje bedoelt?

MeiaLuna

Berichten: 1211
Geregistreerd: 14-07-04
Woonplaats: Aalst(België)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-04 14:09

Waarom zou ik een grapje maken?Met dit paardje ga ik normaal begin 2005 starten in de cross en tot over 2jaar reed ik military met mijn pony.nu ga ik er ongeveerr 1x per maand mee op jumping,zodat de eerste cross geen complete verassing is voor haar.Het veulen dat ik wil fokken hoeft niet military gericht te zijn,daarvoor heb ik de moeder die daar normaal gezien supergeschikt voor is.Met het veulen zou ik mij meer dressuurgericht gaan bezighouden.

petraaken

Berichten: 44207
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-04 14:43

ach zo, ik dacht dat het je bedoeling was met dit veulen ook te crossen. Jouw merrie is uitermate geschikt voor eventing. Het zelfs zo dat de top in de eventing enkel zuivere volbloeden gebruikt heb ik de laatste dagen gemerkt. Ben je dan niet wat meer met een goede allroundhengst?

MeiaLuna

Berichten: 1211
Geregistreerd: 14-07-04
Woonplaats: Aalst(België)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-04 15:00

Misschien wel.Het zal waarschijnlijk aan mij liggen maar doordat ik bijna altijd heethoofdjes heb en gehad heb die echt geen supers zijn in dressuur,snak ik nu naar een goedgemanierd paardje met dressuuraanleg,en daarom ben ik wat bang om er een springhengst op te zetten.Dan heb ik weer meer kans dat het veulen tekort schiet in zijn bewegingen.Wat versta jij onder een goede allroundhengst?

petraaken

Berichten: 44207
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-04 15:13

Eentje die bewezen heeft zowel goede spring als dressuurpaarden te geven. Vrees alleen dat je die niet moet gaan zoeken in België. Hoewel Gottwald wel een goeie is vind ik. Ik weet ook niet hoe hij fokt met hoog in het bloed staande merries. Misschien eens contact opnemen met stoeterij de Breemeersen en eens horen wat zij vinden. Zij hebben nog wel merries met Nativio xx bloed. Een andere hengst die ook een goed allround hengst is is Sultano (Sultan x Roemer x Doruto) brave karakters, redelijk veel massa, goed achterbeen gebruik. Wel niet spectaculair qua voorbeen maar toch wel heel ruim en het belangrijkste is dat hij niet heel duur is. Dit jaar was het 600 euro en hij liep ook op GP niveau. Zit in de omgeving van Eindhoven. Dat is ook niet zo gek ver. Verder vind ik Cantos en zijn zoon Casantos goed. Heb laatst in het NRPS nieuws een bloedmooi veulen gezien van Casantos uit een Abantos moeder (v: Abgarxx). Cantos vind ik wel rustiger dan Casantos.