Wat voor hengst op deze merrie??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
vally

Berichten: 49
Geregistreerd: 13-08-04
Woonplaats: groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 23:16

EEEEEEEEEEENNNNNNNN NOLIMET!!!!!!!!!!!!

Lante

Berichten: 11385
Geregistreerd: 18-06-04
Woonplaats: Frl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 23:47

tequiro schreef:Maar ben wel voor Voltaire...geet goede paarden, maar toch meer spring...zou dan voor Wolfgang gaan
_________________
Equador (v. Voltaire) is o.a. de vader van Idocus Lachen dus echt een allrounder.
De Equadors die ik ken hebben een fijn karakter, en hier bij ons in de buurt staat Equador daar ook om bekend...

Alikesflame

Berichten: 5222
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Vledderveen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-04 00:30

vally schreef:
EEEEEEEEEEENNNNNNNN NOLIMET!!!!!!!!!!!!

Verward

petraaken

Berichten: 44206
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (Belgiƫ) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 08:27

hmmm met dit antwoord van Vally snap ik het ook niet. Hoewel als haar leeftijd klopt in haar profiel heeft ze gewoon haar favoriete hengst aangemeld.

petraaken

Berichten: 44206
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (Belgiƫ) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 08:31

Zijn er dingen die je wilt verbeteren en/of behouden aan je merrie?

Alikesflame

Berichten: 5222
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Vledderveen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-04 12:47

Ja ik wil graag een wat krachtiger achterbeen/achterhand. Een sterkere rug. in elk geval niet weker.

ik wil behouden het mooie voorbeen. Karakter. hoofdhalsverbinding is mooi licht.

Dees

Berichten: 18915
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 13:04

Equador is toch echt wel een hengst om mee te fokken voor de springsport hoor.
Geeft hele mooie exterieuren, maar wel zeer springtypisch.

Wat er ook beweerd wordt elders: Idocus was een toevalstreffer, de meeste nafok van Equador is geen dressuurpaard gelijk.

Je mag geen lang voorbeen en lichte hoofd-halsverbinding verwachten van Equador. Het blijft een Voltaire x Joost... karakter van Equadors is verder dik in orde.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 13:10

Dees, ik ken nog enkele zeer aparte equadornakomelingen Bloos

Dees

Berichten: 18915
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 13:17

Was het niet jij, o pipo, die zei dat ook springhengsten fatsoenlijk dressuurmatig moeten kunnen lopen Schijnheilig

Ben wel benieuwd of jij nafok hebt gezien met een lang voorbeen en een lichte hoofdhalsverbinding. Zo ja, dan is het voor mij heel interessant om te leren wat er aan moederzijde zat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 13:32

Dees schreef:
Was het niet jij, o pipo, die zei dat ook springhengsten fatsoenlijk dressuurmatig moeten kunnen lopen Schijnheilig

Ben wel benieuwd of jij nafok hebt gezien met een lang voorbeen en een lichte hoofdhalsverbinding. Zo ja, dan is het voor mij heel interessant om te leren wat er aan moederzijde zat.


Bij het ZZGP heb ik er enkele jaren terug een aantal hele aparte van gezien. Echt goed.

En ja...ik vind dat springhengsten normaal fatsoenlijk dresuurmatig moeten lopen. En dressuurpaarden een sprongetje moeten kunnen maken. Alleen vind ik ook dat je een echt aparte springer niet moet laten staan omdat hij niet kan draven, en met dressuur hetzelfde.

bambi76

Berichten: 2684
Geregistreerd: 09-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-04 09:43

Yvonnelind schreef:
tequiro schreef:Maar ben wel voor Voltaire...geet goede paarden, maar toch meer spring...zou dan voor Wolfgang gaan
_________________
Equador (v. Voltaire) is o.a. de vader van Idocus Lachen dus echt een allrounder.
De Equadors die ik ken hebben een fijn karakter, en hier bij ons in de buurt staat Equador daar ook om bekend...


Bij ons staan de Equadors niet goed bekend om de karakters...maar misschien hebben ze hier andere merries....
Maar goed smaken verschillen en zakjes venco ook!

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 17:07

Equador
heb ik hele leuke nakomelingen van gezien
op stage ook eens een hengst zadelmak gemaakt
echt een heel leuk beest , en lopen Kwijl
met zadelmak maken was hij wat rebels, maar dat kwam meer omdat hij zich verveelde en omdat de medewerkster van die stal er wel eens mee speelde aan de lijn , en geloof mij , spelen met een hengst , niet doen
met verder inrijden heel braaf ,
wel een karaktertje, maar heel goed te bewerken

kwa bouw kwam de moeder van die equador erg overeen met jouw merrie(zover ik kan beoordelen van deze foto's)

maar hoe zit het met maat
wil je groter of is deze maat prima?
ik weet namelijk even niet hoe equador fokt kwa maat
hoel ik persoonlijk wel van de kleine maat paarden ben

Alikesflame

Berichten: 5222
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Vledderveen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-04 17:27

van mij mag de maat wel kleiner is is 1.74 als het veulen zo rond de 1.70 later word is dat een mooi maat. Equador is idd een aansprekende hengst.

Is onze fons ook een optie?? daar dacht ik zelf nl aan. als hij volgend jaar nog ter dekking staat?

Alikesflame

Berichten: 5222
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Vledderveen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-04 17:29

is misschien handig er nog even bij te vermelden. mijn paard is nu 6 en pas met 9 jaar is ze echt helemaal klaar met groeien. (laatrijpe stam) ze lopen soort van 2 jaar achter. toen ze 4 was leek ze 2 en nu is ze 6 lijkt ze een 4 a 5 jarige. ze heeft ook nog weinig body, de fokker van haar zei dat klopt krijgt ze over een paar jaar.

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 20:10

de equador die ik zadelmak heb gemaakt was denk ik een 1,64 op net driejerige leeftijd

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 22:39

Onze fons gaat naar amerika of is daar al, dus denk niet dat ie volgend jaar nog dekt.

Alikesflame

Berichten: 5222
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Vledderveen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-04 22:44

hij is daar al had pas van iemand begrepen dta er volgend jaar waarschijnlijk nog wel sperma van was.