Starsale veulenveiling Noord Nederland....

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Beber

Berichten: 2437
Geregistreerd: 09-09-03
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-04 18:34

Rot eind weg voor mij helaas en dan op een vrijdagavond ( = werkavond ), anders had ik er ook zeker gezeten en als het een beetje de prijzen zijn vanDeurne zijn, dan ging er ook waarschijnlijk een veulentje mee naar huis.

MissHIS

Berichten: 4220
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-04 18:47

Beber schreef:
Rot eind weg voor mij helaas en dan op een vrijdagavond ( = werkavond ), anders had ik er ook zeker gezeten en als het een beetje de prijzen zijn vanDeurne zijn, dan ging er ook waarschijnlijk een veulentje mee naar huis.


Hmm...je werk kan afgezegd worden (ziek Schijnheilig ), en rot eind rijden is geen excuus. Ik was gister om 2.48 uur terug uit Deurne, en het was de moeite waard!

Dus tot 3 september! En vergeet je portomonnee niet! Cool

Alikesflame

Berichten: 5222
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Vledderveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-04 18:56

Ik ga ne pa ook ff vragen voor een zakcentje *LOL*

Beber

Berichten: 2437
Geregistreerd: 09-09-03
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-04 20:31

MissHIS schreef:
Hmm...je werk kan afgezegd worden (ziek Schijnheilig ), en rot eind rijden is geen excuus. Ik was gister om 2.48 uur terug uit Deurne, en het was de moeite waard!

Dus tot 3 september! En vergeet je portomonnee niet! Cool


Bloos!

MissHIS

Berichten: 4220
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-04 22:02

Cat. nr 27 is een dochter van de hengst Quasimodo Z. Hier is een nieuwsbericht over de moeder van de hengst: Caloma Z.


Zoals u waarschijnlijk weet heeft er in Kecskemet, Hongary, de afgelopen dagen een CSIO****W wedstrijd plaatsgevonden. Onze stalruiter Morten Djupvik heeft daar met Bessemeind`s Caloma Z (Carthago Z x Libero H) op zaterdag namens de Noorse bond meegedaan aan de Samsung Nations Cup. Het team eindigde daar op een mooie gedeelde derde plaats. Caloma, elite sport bij het KWPN was met Morten de eerste omloop foutloos en de tweede omloop had de combinatie 4 strafpunten, maar toch de beste Noorse combinatie.

Op zondag is daar de Wereld Beker verreden ( 1.60 m). Ook hieraan heeft de combinatie meegedaan. Het succes daar mag zeker niet onder doen aan de resultaten van de Samsung Nation Cup. In het basis parcours had de combinatie wederom een nul-rondje en plaatste zich dus voor de barrage. Ook in de barrage werd geen balk aangeraakt, met als resultaat een mooie vierde plaats. De wedstrijd werd gewonnen door Hellena Weinberg.

Door bovengenoemde resultaten en de goede resultaten van de afgelopen weken in Valkenswaard heeft de combinatie zich formeel geplaatst voor het E.K. 2005 te Italië, waar we erg trots op zijn. Zeker gezien de nog jeugdige leeftijd van de Carthago merrie ( 9 jaar).

De resultaten hebben voor ons als Stal Bessemeind wellicht nog meer impact als op het eerste gezicht lijkt. De merrie is namenlijk de moeder van onze dekhengst Bessemeind`s Quasimodo Z (v. Quidam de Revel) en de Libero H merrie Itoloma.

Bron: Stal Bessemeind.

MissHIS

Berichten: 4220
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 09:50

Ik heb gister de DVD met veulens bekeken, en er zitten heel wat interessante veulens bij!

Zo ook nr. 24

Cardento x Jarsinaa keur pref v. Dreamstreet x Wilhelmina pref v. Abgar xx x Morgenster keur pref prest v. Marco Polo.

Cardento sprong deze week op de Olympische Spelen, evenals Mac Kinley (v. Goodwill) die uit de moederlijn komt van dit merrieveulen. Kortom Olympisch bloed verenigt!

Issy
Berichten: 2442
Geregistreerd: 17-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 09:57

hoe was het pacific veulen? ben daar wel nieuwsgierig naar.

MissHIS

Berichten: 4220
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 13:25

Issy schreef:
hoe was het pacific veulen? ben daar wel nieuwsgierig naar.


Ik heb de Pacific net nog even op de DVD bekeken. Een gemakkelijk bewegend, rassig veulen met een mooie, lange hals.
Deze Oldenburgse stam heeft in het verleden een aantal gekeurde hengsten gebracht in binnen- en buitenland waarvan Zymball I-II, Fanfare, First Class I-III de meest bekende zijn. Het dressuurpaard Nifango v. Contango, nu succesvol onder Aniek Schraa, komt uit grootmoeder Tifony v. Pericles xx.
Volle zus van deze Zinsor werd dit jaar ster met onder andere 77 punten voor exterieur! Op de Centrale in Veghel werd zij voorlopig keur verklaard, en stond 2e in haar groep.

Maar ik zou zeggen...kom hem (en de rest!) aanstaande vrijdag zelf bekijken in Drachten! De presentatie van de veulens begint om 17.00 uur, de veiling om 19.30 uur.

Lavanta

Berichten: 2485
Geregistreerd: 26-08-02
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 16:27

Zariënde JWB
Don Primero
keur v. Highline
keur v. Ahorn

Dat veulen ken ik *LOL* Komt uit de stam van Wellington
Ik kom aankomende vrijdag ook een kijkje nemen. En nee, we gaan niks kopen. We hebben al genoeg in het land lopen Schijnheilig

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-04 19:09

We hebben nog een paar dagen om het geld bij elkaar te sparen Haha!

Orame

Berichten: 289
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Fryslan Boppe!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 19:28

Ben ook zeker even in Drachten vrijdagavond, hoop dat deze veiling qua kwaliteit beter is als Deurne want die viel mij nog niet echt mee.

Oregon
Berichten: 1007
Geregistreerd: 01-06-04
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 21:00

Die Zariënde (Don primero x Highline) ken ik ook. Vind het echt een super veulen!!! Moest m voorbrengen voor de selectie en dat dier kan zo geweldig lopen! Heb afgelopen seizoen enkele nakomelingen van Don primero gezien en ben ondertussen al aardig overtuigd van de kwaliteit, ben benieuwd wat dat gaat brengen in de toekomst. Verder via Highline de moeder van VDL Montreal (Zancara). Ook een super stam, alleen ben ik niet zo weg van de combi dressuur x springen. Ookal laat Zariënde zien dat dat ook goed kan gaan!!

MissHIS

Berichten: 4220
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 23:49

Afbeelding

Zebalia (Flemmingh uit elite pref v. Nimmerdor x elite pref v. Notaris) is een volle zuster van Sybalia.

Deze Sybalia werd afgelopen zaterdag gehuldigd als kampioen van de keur- en elitemerries!
De goedgekeurde hengst Hamlet is nauw gerelateerd aan moeder Ibalia. De Nimmerdor-zoon komt namelijk uit een volle zus van Ebalia, de grootmoeder van dit zeer interessant gefokte merrieveulen.

MissHIS

Berichten: 4220
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 19:19

Afbeelding

Nr. 18, Zoëlita (Numero Uno uit keur pref v. Ahorn x keur pref v. Erdball xx) komt uit fokfam. 48 (Briolita-stam). Uit deze stam komen vele goedgekeurde hengsten zoals Obelisk (v. Talisman xx) en Jackson (v. Equador).

Zoëlita is een halfzus van het nationaal springende paard Nathalita en van Monalita (86.5 ptn in de test, waaronder 4 negens voor de springonderdelen!). Deze Monalita bracht dit jaar de veulenkampioen op de KWPN paardendagen, namelijk de Voltaire-dochter Zafnalita.

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-04 19:23

Zebalia had ik al op m'n lijstje staan Haha!

MissHIS

Berichten: 4220
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 19:25

LuvdaTossa schreef:
Zebalia had ik al op m'n lijstje staan Haha!


Zoëlita nu ook, neem ik aan? Knipoog

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-04 19:39

MissHIS schreef:
Zoëlita nu ook, neem ik aan? Knipoog



Mmmm klinkt goed, maar die wil ik eerst zien!

Alikesflame

Berichten: 5222
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Vledderveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 20:13

MissHis weet je wat meer van die don schufro en radisson X indoctro

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-04 21:29

Ook een leuke:

Afbeelding

Zyrasinaa (Cardento x Dreamstreet x Abgar)

Met die OS gangers ben ik benieuwd hoeveel deze gaat opbrengen.

MissHIS

Berichten: 4220
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 22:10

Afbeelding

Nr. 10 is Zanzibar (Don Schufro x keur v. Flemmingh x keur sport dres v. Matador II x keur pref prest v. Amor x keur pref prest v. Courville xx x model pref prest v. Senner). Fokfam 1859.

Overgrootmoeder Worite bracht oa. de goedgekeurde hengst Hamilton v. Nimmerdor. Hamilton is in 1999 geëxporteerd. Hij sprong internationaal.
Worite is volle zus van het Olympische dressuurpaard Opal (Christine Stückelberger). Ook VDL Maserati v. Indoctro, aangewezen bij het KWPN, komt uit deze lijn.

Beweging is verankerd in dit veulen via de zeer interessant gefokte Don Schufro, Flemmingh en de bekende Matador II, die onder Kyra Kyrkland zeer succesvol was t/m de Olympische Spelen in 1988.

Moeder Remelrite bracht in 2002 het kampioensveulen op CK Gorredijk, een merrieveulen van Farrington.

Over de Pacific x Indoctro weet ik niet meer dan wat er in de tekst gegeven wordt.

Alikesflame

Berichten: 5222
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Vledderveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 23:17

dankje erg gaaf ding vind ik het. zal wel aardig wat opbrengen.

MissHIS

Berichten: 4220
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-04 00:43

De eerste editie van Star Sale was in 2001, en leverde dit jaar een aantal opmerkelijke resultaten op!

Bij de merries kregen dit jaar 8 van de destijds geveilde veulens het sterpredikaat, 6 werden voorlopig keur verklaard, 1 werd definitief keur, en er werden mooie resultaten in de merrietesten behaald. Voor de NMK werd een merrie uitgenodigd voor het vrij springen en een Goodtimes haalde zelfs de finale van de koninginnenrubriek.

Tot 15.30 uur vandaag is het mogelijk om via de site aan te geven welk veulen mogelijk het duurst zal worden geveild. Hiermee zijn mooie prijzen te winnen, namelijk The Leading Stallions en The Leading Mares. Voorwaarde is wel dat de eventuele prijs persoonlijk in ontvangst wordt genomen na afloop van de veiling.
Tot direct na de presentatie van de veulens kan men in Drachten mee doen aan deze prijsvraag (dus óf via internet tot 15.30 uur, óf na de presentatie).

MissHIS

Berichten: 4220
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-04 00:50

Afbeelding

Special D x keur pref sport dres v. Pretendent x keur v. Sovereign Bill xx x ster pref v. Duc de Normandie

Uit deze succesvolle stam komen ook de hengsten Status (v. A. Palatin) en Rolex (v. Montecristo). Laatstgenoemde is onlangs met succes ZZ-licht gestart en werd in 2001 ingeschreven met oa. een 9 voor aanleg dressuurpaard.

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-04 08:44

Hoeveel procent commissie krijg je eigenlijk missHIS ........ ? >;)

Dees

Berichten: 18917
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-04 09:12

Niets, klopje op het schouder "goed gedaan wijffie" en MissHIS belt de prijsjes weer braaf door naar de internetsite Lovers