Wie weet er meer over deze pony?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten
 
 
marcel

Berichten: 3
Geregistreerd: 06-02-04

Wie weet er meer over deze pony?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-08-04 19:01

Dit mailtje kreeg ik via mijn website.
Als jullie wat weten, graag reageren via het onderstaande telefoonnummer of via het emailadres.
Alvast bedankt voor het lezen.

Wij hebben een pony gekocht vorige week zonder papier en zonder chip.
Nu ben ik zeer benieuwd naar de achtergrond van deze pony ze is zeer goed opgevoed en in omgang super super lief.
Bij de keuring van de dierenarts constateerde hij een ruisje in de longen dus we moeten nu tot vrijdag(dan is het tien dagen)
afwachten wat er mis is Hij had het gevoel dat de pony al eerder wat met de longen heeft gehad en daarom een veulen(dit kon je zien) mee gefokt en misschien een jaar op de wei en daarna verkocht.
Hij zei dat ze nrps gefokt is met sowieso half arabier de pony zeggen ze is alleen recreatief bereden maar heeft voor ijzers met kalkoengaten(toevallig?)
Al met al is het een raar verhaal maar eigenlijk willen we de pony graag houden mits we iets meer zouden kunnen achterhalen over haar verleden is ze dampig geweest en verkocht aan de verzekering (kan dit) en daarna weer doorverkocht?
Heeft U enig idee hoe ik er achter kan komen.
Heeft het NRPS een lijst met pony's die afgekeurd zij en waarvan papier ingeleverd moest worden of hoe gaat dit.
Zou heel graag wat van jullie horen ook al is het negatief zodat ik een beetje de richting heb waarin ik kan zoeken.
Het is een pony die je wel terugherkent daar ze een witte vlek heeft aan de hals en verder meest alleen bruin.
Mijn telefoonnummer is 053-4281617 of 0622110767 of natuurlijk per mail: herman.mirjan@home.nl


Bijvoorbaat Hartelijke dank,

Mevr.J.M.Abbink

Afbeelding


CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-04 14:23

het is idd een aparte verschijning!
die kalkoengaten zijn idd wel vreemd ja ...

komt ze van een handelaar vandaan?
ik geloof niet dat je een dampig paard aan de verzekering kan verkopen, aangezien ie met aangepast werk ( recreatief) nog wel redelijk oud kan worden . het is iig niet meteen een reden om te slachten
ik denk eerder dat mensen m aan een ahndelsstal hebben verkocht, omdat handelaren vrijwel nooit keuren en bijna alles ,wat weinig kost, kopen !
en voor meer geld verkopen
papieren zijn " kwijt "
is meestal om de leeftijd wat jonger te maken Boos!

waar heb je hem gekocht?
misschien heeft diegene m wel van de markt..
maar iig je kunt advertenties in de vondst ( www.devondst.nl) plaatsen en in streekblaadjes

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-04 14:24

oh ja en een chip kan of gaan zwerven , of hij kan tegenwoordig gewist zijn met een hele sterke magneet oid...

Feetje

Berichten: 11126
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-04 14:43

Ik kan je verder niet helpen met info over deze pony.
Maar die kalkoengaten kunnen wel toevallig zijn.
Ik moet in de zomer vaak met m'n paard op de wei rijden, en hij heeft nu ook kalkoengaten in z'n ijzers, zodat hij meet grip krijgt op het gras.

Ze kan wel verkocht zijn aan de verzekering, vroeger werden ze dan gebrandmerkt, maar nu niet meer geloof ik Verward

Succes met zoeken in elk geval!

Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht ;)

marcel

Berichten: 3
Geregistreerd: 06-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-08-04 19:09

Ik weet verder niet waar de pony vandaan komt.
Heb alleen het mailtje wat ik kreeg via mijn website hier geplaatst.
Er is ook een bericht op www.marktplaats.nl gezet.

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-04 21:09

weet je niet waar ie vandaan komt?

heb je m dan via via gekocht??

mm wel beetje link dan

het is een supermooie pony om te zien ...

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-04 22:10



Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ubermetrics en 112 bezoekers