Wie heeft er verstand van draverafstammingen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
fire

Berichten: 176
Geregistreerd: 02-06-01
Woonplaats: Heemstede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-01 19:44

Hoi allemaal!!!
Ik heb een draver Hell-Fire (vader: Casting) (Moeder: Christel d'Almere) graag zou ik meer van haar vader en moeder willen weten, of het liefst nog iets van haar zelf. Heeft iemand nog sites ofzo waar ik info kan vinden?
Ik wil het graag te weten komen, want het lijkt me heeeeeel leuk om meer van haar achtergrond te weten te komen!
Alvast bedankt!

XXXXXX Joyce

littleroosie

Berichten: 6061
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Oldemarkt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-01 20:27

Zou je aan Magda, Immi hier bokt moeten vragen. Die weet er volgens mijn wel het 1 en ander van af.

guidolover

Berichten: 1642
Geregistreerd: 26-09-01
Woonplaats: St. Maartensdijk (zeeland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-01 01:32

probeer het ook eens bij buitenzorg hier op bokt...

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-01 11:05

Ik heb toevallig net een paar dagen geleden een mailtje gestuurd aan de NDR, voor info over de moeder van onze kwart draver (vader van moeder is Manza Buitenzorg, v. Star Performer). Kijk ff op http://www.ndr.nl, het e-mailadres staat wel ergens op de site.

fire

Berichten: 176
Geregistreerd: 02-06-01
Woonplaats: Heemstede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-01 17:34

dankjulliewel voor de reacties!!! ik heb al een keer het ndr een mailtje gestuurt, maar die konden me geen informatie geven omdat ze uitgeschreven was omdat ze dood was!!! (beetje raar dus)
ik heb buitenzorg al een keer een pbtje gestuurt over een draver, maar ik ben bang dat ik verder geen info meer over fire kan vinden.

groetjes Joyce

naiade

Berichten: 5826
Geregistreerd: 04-11-01
Woonplaats: purmer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-01 00:56

hai,
je moet ff op http://www.divoza.nl kijken, dan onder links en dan onder de link van rassen staat een site over dravers.

die meneer die die site gemaakt heeft kan je alles over de ouders en afstammelingen vertellen.

hij wist van mijn draver zelfs hoeveel ze had gewonnen, hoeveel veulens ze had gehad etc.

gewoon ff proberen, dan ook ff mailen en ook ff onder jaargangen kijken (dan onder de beginletter van de naam van je paard)

succes ermee,

groetjes.

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-01 01:34

Bedankt voor de tip, ik heb die meneer net ook ff een mailtje gestuurd. Die links als 'Pedigrees' en 'Jaargangen' werken bij mij alleen niet, dus ik kan niet zelf info opzoeken. Ik wacht zijn reactie wel af.

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-01 12:28

Gaaf!!! Ik heb gisterenavond een mailtje gestuurd en ik had vanmorgen al een enthousiaste reactie terug van 'die meneer' ("zeg maar Guus hoor"). Onze kwart draver blijkt een halve draver te zijn, want zijn moeder is een volbloed draver! Ik wist namelijk niet dat overgrootvader Heres ook draver was (dacht Gelders), maar het blijkt een superdraver geweest te zijn, zowel qua sport als qua fokresultaten. Inmiddels lukt het me ook om bij de 'Pedigrees' te komen, dus nu kan ik de stamboom van Ameretto tot op 6 generaties terug uitzoeken.

Dus als je meer wilt weten: mail Guus! Lachen

[Edit] Wat zei ik, 6 generaties? Ik ben inmiddels aanbeland bij Godolphin Arabian, een hengst die werd geboren in 1724 in Marokko... Dit is leuk! Lachen
_________________
<FONT COLOR="DARKBLUE">Als liefde het antwoord is, kan de vraag dan nog even herhaald worden?</FONT>

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Karin op 2001-11-06 13:27 ]</font>

fire

Berichten: 176
Geregistreerd: 02-06-01
Woonplaats: Heemstede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-01 16:19

ALLEMAAL HARTSTIKKE BEDANKT VOOR DE REACTIES!!!!!
IK GA NU METEEN FF OP DIVOZA KIJKEN!!!

KUZZZZZZZZ JOYCE