welke hengst is het meest leuk van de U-jaargang??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 


Eline

Berichten: 72938
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 10:14

RP -> FA

Alikesflame

Berichten: 5222
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Vledderveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 10:34

UB40 oliviXmichelangelo vind het een erg mooie hengst, verwacht dat het wel een toppertje word.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 11:04

Cayusejuhh schreef:
007 !!!!!!!!!!!!


Sinds wanneer komt die uit de U jaargang Verward

Anne_GTI

Berichten: 18195
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 11:54

unistar vind ik een erg mooie hengst.

Richje

Berichten: 71
Geregistreerd: 25-06-04
Woonplaats: Almkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 12:08

UB40 vind ik geweldig en United vind ik ook heel leuk. mooi gebouwd, mooie gangen etc

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 12:14

Uromast (voorheen Ursul), de Manno x Indiaan.

gomir

Berichten: 25523
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 19:44

Ik ben erg gecharmeerd van de Voltaire x Notaris
Dat is Unistar geloof ik, maar ik moet de namen van de U-jaargang nog even een keer bij de afstamming in mijn hoofd stampen Clown

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

gomir

Berichten: 25523
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 19:47

Ik ben erg gecharmeerd van de Voltaire x Notaris
Dat is Unistar geloof ik, maar ik moet de namen van de U-jaargang nog even een keer bij de afstamming in mijn hoofd stampen Clown

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

MissHIS

Berichten: 4220
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 19:54

Ultimo! Phin Phin x Burggraaf x Cadmus xx Schijnheilig

Gomir, dat is inderdaad Unistar. Fijn dier!

ART_UMA

Berichten: 2112
Geregistreerd: 20-09-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 19:58

United is voor mij wel de beste, die kan echt mega lopen.

Mettetje

Berichten: 759
Geregistreerd: 11-03-04
Woonplaats: Betuwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 22:46

Unbelieveble, van de Nieuwe Heuvel in Lunteren. Een Paddox afstammeling, bloedmooi, maar...................afgekeurd!

Grootse daden leiden tot afgunst, afgunst leidt tot rancune, rancune leidt tot leugens!

Mette doet het weer dankzij http://www.hh-massage.nl/

Lavanta

Berichten: 2485
Geregistreerd: 26-08-02
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 23:12

UB40 !! Geweldig mooie hengst om te zien, maar wij zullen hem nooit gebruiken *wij fokken springpaardjes Schijnheilig *
Owja en Travolta is ook wel goed Tong uitsteken

Winnowill VTH (v. Numero Uno) naar de Hengstenkeuring??!!!


Paardenkracht: Het buitengewone vermogen van een paard om de mens op te beuren.

MissHIS

Berichten: 4220
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 23:17

Mettetje schreef:
Unbelieveble, van de Nieuwe Heuvel in Lunteren. Een Paddox afstammeling, bloedmooi, maar...................afgekeurd!


(Nog) niet goedgekeurd is heel wat anders dan afgekeurd . Hij is aangewezen, dus zal in het najaar wel de verrichtingstest lopen.

Mettetje

Berichten: 759
Geregistreerd: 11-03-04
Woonplaats: Betuwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 08:48

Misshis,

OH......................dat is mooi. Hoe werkt dat dan? Want bv. UB40 is al goedgekeurd. Is dit een soort nakeuring?

Groeten,
Eva

Grootse daden leiden tot afgunst, afgunst leidt tot rancune, rancune leidt tot leugens!

Mette doet het weer dankzij http://www.hh-massage.nl/

parouscha

Berichten: 16951
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 13:45

UB40 dat is absoluut een toppertje!
Ik vind het een prachtig dier, en kan erg goed bewegen op het filmpje te zien.
Ik denk die nog wel wat gaat presteren.

          *Many people walk in and out of your life,
          but only true friends...
          will leave a footprint in your heart *

MissHIS

Berichten: 4220
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 14:04

Mettetje schreef:
Misshis,

OH......................dat is mooi. Hoe werkt dat dan? Want bv. UB40 is al goedgekeurd. Is dit een soort nakeuring?

Groeten,
Eva


De hengsten zijn tijdens de hengstenkeuring begin februari dit jaar aangewezen voor het verrichtingsonderzoek. De eigenaar mag dan zelf bepalen of hun hengst in het voorjaar of in het najaar de verrichtingstest aflegd. Beide heeft voor-en nadelen. Voordeel voorjaarsonderzoek: bij goedkeuring kan de hengst dit jaar nog merries dekken. Voordeel najaarsonderzoek: het paard krijgt wat langer de tijd (afhankelijk van de training van de eigenaar natuurlijk), het verrichtingsonderzoek is namelijk behoorlijk zwaar voor de 3jarige hengsten. Paarden kunnen ook worden doorverwezen naar een volgend onderzoek (bv. kreupel paard in voorjaarsonderzoek mag naar najaarsonderzoek wegens medische redenen).

Himyar

Berichten: 4526
Geregistreerd: 14-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 14:24

Vond UB40 nogal volbloed uitdrukking hebben. Even zijn afstamming nagekeken en het klopt wel: twee maal Abgar xx, twee maal Pericles xx en verder Furioso xx, Le Val Blanc xx, Monceaux xx, Pasteur xx, Erdbal xx, Poet xx en Sulima xx.

amagun
Berichten: 3061
Geregistreerd: 26-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 15:19

Himyar schreef:
Vond UB40 nogal volbloed uitdrukking hebben. Even zijn afstamming nagekeken en het klopt wel: twee maal Abgar xx, twee maal Pericles xx en verder Furioso xx, Le Val Blanc xx, Monceaux xx, Pasteur xx, Erdbal xx, Poet xx en Sulima xx.


en dat is negatief? Haha!

souraya
Berichten: 20
Geregistreerd: 26-07-04
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 18:35

Als je UB40 een mooie hengst vindt, dan zou ik hem niet laten staan vanwege het jazz-bloed. Dat slechte karakter vind ik een fabeltje. Ze zijn sensibel, maar dat is ook noodzakelijk voor een goed dressuurpaard! Alle Jazzen die ik tot nu toe heb gezien waren aan de hand bovendien schaapmak. Het is niet voor niets dat op het NK dressuur Jazz de topleverancier was!

Venetia

Berichten: 2311
Geregistreerd: 16-07-04
Woonplaats: Zuid-Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 19:19

Ik ben het met Souraya eens! Heb nog geen enkele negatieve ervaring met Jazzen, en heb er al een aantal gezien, zowel op het NK dressuur (moest de stallen bewaken) als in mijn omgeving.

Himyar

Berichten: 4526
Geregistreerd: 14-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 20:35

Wouter24 schreef:
en dat is negatief? Haha!


Blijkbaar in dit geval een prachtige combinatie met het Gelderse bloed Schijnheilig *LOL* .

HocusTivoli

Berichten: 960
Geregistreerd: 18-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-04 15:42

wendie schreef:
ik vind ub40 echt heel mooi, maar zou niet zo snel fokken met een jazz zoon. ze fokken toch vaak het karakter door.


Ik heb zelf een OlivixItens en die is super eerlijk en nuchter. Ik heb nog geen slechte berichten over Olivi-nakomelingen gehoord. Dus waarom niet? En wat is er dan mis met Jazz zijn karakter? Een heleboel nakomelingen van hem lopen hoog in de sport en hijzelf loopt Grand Prix. Dat lukt niet met een slecht karakter dacht ik zo...


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 51 bezoekers