Jazz afstammelingen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 15:45

Lovely schreef:
Het maakt bij de meeste paarden nogal wat uit of je er mee werkt of niet. Heel veel paarden zijn heel zoet in de hand, braaf op stal, lief bij het zoetjes aan een beetje rondsturen en krijgen pas praatjes als je ze echt aan het werk zet. Ze voelen dat natuurlijk in het lijf, maar dat is nog wel te overzien, wat sommige paarden minder aangenaam vinden is het toestaan van geestelijke inspraak.


Of deze:
5 kilo haver erin en dan rijden met de dressuur-methode........"ho braaf, ho braaf"......... zoiets?

rockey

Berichten: 7487
Geregistreerd: 16-12-03
Woonplaats: tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 15:46

wij hebben ook een hele gave jazz merrie op stal staan, beestje kan super bewegen! erg mooie merrie, gaat waarschijnlijk dit jaar nog mee doen aan een pavo cup selectie, beestje is overijverig, maar je moet er mee om kunnen gaan..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 15:52

CGJ12 schreef:
Of deze:
5 kilo haver erin en dan rijden met de dressuur-methode........"ho braaf, ho braaf"......... zoiets?

Ook en dan liefst gecombineerd met een inconsequente, onduidelijke aanpak en je hebt als resultaat een monster van een paard. Ik geloof wel dat Jazzen daar o.a. iets gevoeliger voor zijn.

risthia
Berichten: 249
Geregistreerd: 21-07-04
Woonplaats: brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-04 15:57

CGJ12 schreef:
Overdrijven is ook een vak......... Scheve mond


Wil jij ff langskomen dan Boos! Dit is echt niet overdreven hoor anders had ik er ook geen nieuw topic van gemaakt). Maar goed er zijn hier ook mensen met reacties waar ik wat aan heb en ook een aantal waarvan ik het karakter van het paard herken, hartelijk dank daarvoor. Meer mensen weten meer dan een, je kan van iedereen leren.

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 16:00

risthia schreef:
Wil jij ff langskomen dan Boos! Dit is echt niet overdreven hoor anders had ik er ook geen nieuw topic van gemaakt).


Echt RECHT ACHTEROVER gaan doe je maar 1 keer......

caro_vt

Berichten: 3605
Geregistreerd: 02-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 16:04

Lovely schreef:
Ook en dan liefst gecombineerd met een inconsequente, onduidelijke aanpak en je hebt als resultaat een monster van een paard. Ik geloof wel dat Jazzen daar o.a. iets gevoeliger voor zijn.


nou sommige mensen matchen gewoon niet met een bepaald paard / afstamming.

een ruiter die een haflinger dag en nacht op de weide heeft staan, die gebruikt wordt om zondags een rustig ritje mee in de bossen te gaan doen, moet je ook niet op een opgefokte arabier plaatsen die net van stal komt en z'n 5 kg haver op heeft!

risthia
Berichten: 249
Geregistreerd: 21-07-04
Woonplaats: brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-04 16:07

Dus niet, deze is echt waar al een aantal keer recht achterover gegaan zowel op zand als op gras als op het harde...... gelukkig steeds niet gebroken alleen maar scrammen en stijf. De meeste mensen zeggen ook dat we dat dier weg moeten doen maar ja ze heeft ook haar goede dagen en als je dan ziet lopen........... dan weet je echt niet wat je ziet, niet overdereven hoor. Daarom wil ik het toch nog proberen. Mond rug enz enz is allemaal al nagekeken en ook supplementen van pavo ed om haar wat rustiger te krijgen werken niet. Dus als jij een oplossing weet en als je het niet gelooft dan stap er eens op dan zul je zien. (het gaat hierbij wel om een van de drie hoor die andere twee laten zich niet achterover vallen, die zijn gewoon erg lastig)

Sprintje

Berichten: 2144
Geregistreerd: 31-03-03
Woonplaats: Emst

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 16:10

Maar in wat voor een situaties gaat dit dier dan zo steigeren? Als je aan het rijden bent en hem harder aan het werk zet; of juist als ie fris van stal komt? Ik denk trouwens dat dit extreme gedrag niet specifiek aan een afstammeling te koppelen. Stakers komen er in alle soorten en maten....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 16:11

Staken doen paarden om heel andere redenen, niet omdat het Jazzen zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 16:16

Een paard beschikt nu eenmaal niet over een uitgebreid scala aan mogelijkheden om zijn ongenoegen kenbaar te maken, staken is maar een van dat kleine aantal opties.

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 16:16

risthia schreef:
[.......] maar ja ze heeft ook haar goede dagen en als je dan ziet lopen........... dan weet je echt niet wat je ziet, niet overdereven hoor. Daarom wil ik het toch nog proberen. [.....]

Na het Z komt het niet aan op het LOPEN, maar op het simpele KARAKTER.
Negatieve prognose dus.

Oplossing: 3 jaar uitlenen aan een springruiter om er B/L mee te springen. Maakt niet uit hoeveel ie eraf schopt. Als ie geestelijk maar wat stabieler wordt.
Zie Kigali....

amagun
Berichten: 3061
Geregistreerd: 26-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 16:18

CGJ12 schreef:
Oplossing: 3 jaar uitlenen aan een springruiter om er B/L mee te springen. Maakt niet uit hoeveel ie eraf schopt. Als ie geestelijk maar wat stabieler wordt.
Zie Kigali....


Zou jij dat doen? Gewoon opruimen.....

caro_vt

Berichten: 3605
Geregistreerd: 02-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 16:19

eens dressuurruiter, verstokte dressuurruiter. Haha!

dus dressuurruiters: maak ook eens een huppel met je paard. hoeft daarom nog niet echt hoog te zijn.

of

cross eens in de bossen. écht crossen.

doet deugd. voor paard én ruiter.

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 16:21

Wouter24 schreef:
Zou jij dat doen? Gewoon opruimen.....

Knipoog
Da's ook niet gelijk MIJN optie....... ik heb ook andere ideeen, maar die mag ik hier niet meer plaatsen van BartVB.
Zodoende.

amagun
Berichten: 3061
Geregistreerd: 26-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 16:23

CGJ12 schreef:
;)
Da's ook niet gelijk MIJN optie....... ik heb ook andere ideeen, maar die mag ik hier niet meer plaatsen van BartVB.
Zodoende.


Oh dan ga ik het ook maar niet doen Schijnheilig

GertJan
Berichten: 1482
Geregistreerd: 08-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 16:25

CGJ12 schreef:
;)
Da's ook niet gelijk MIJN optie....... ik heb ook andere ideeen, maar die mag ik hier niet meer plaatsen van BartVB.
Zodoende.


Wat dan, theezakjes aan de nek hangen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 16:26

CGJ12 schreef:
;)
Da's ook niet gelijk MIJN optie....... ik heb ook andere ideeen, maar die mag ik hier niet meer plaatsen van BartVB.
Zodoende.

Ik denk dat als jouw ideeën nog passen in het plaatje 'welzijn van het dier', dat je dat gerust mag vertellen...

Maar over dat paard: als ik zo'n paard voor mijn lol zou moeten houden, dan was ik er al klaar mee geweest. Voor de handel is het ook onmogelijk om er een geschikte koper voor te vinden. En als het linksom of rechtom gaat, dan moet ie maar rechtdoor.

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 16:30

kattebeest schreef:
eens dressuurruiter, verstokte dressuurruiter. Haha!

dus dressuurruiters: maak ook eens een huppel met je paard. hoeft daarom nog niet echt hoog te zijn.


Daarom doe ik dat ook En ze heeft er ontzettend veel plezier in. Het resulteerd in een ontzettend blij paard die tussen de hindernissen door ook voor me wil werken!

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 16:32

GertJan schreef:
Wat dan, theezakjes aan de nek hangen?


Groentesoep voeren schijnt ook te helpen..

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 16:32

CGJ12 schreef:
;)
Da's ook niet gelijk MIJN optie....... ik heb ook andere ideeen, maar die mag ik hier niet meer plaatsen van BartVB.
Zodoende.



Ikku is nieuwsgierig

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 16:32

Er is maar een manier om te zorgen dat een paard niet gaat staken: Zorgen dat hij niet stil gaat staan.

caro_vt

Berichten: 3605
Geregistreerd: 02-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 16:33

en gaat het hier om een kwaaie Jazz?

nee hoor, beessie is gewoon dolgedraaid!

baassie moet eens afvragen waarom beessie zo doet.
stel je ies in de plaats van hem!

( bedoeld op luvdatessa)

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 16:34

GertJan schreef:
Wat dan, theezakjes aan de nek hangen?

Ik heb een telefoon-nummer in mijn GSM waar ik dan naar toe bel met het volgende gesprek:

"Goeiedag XXXXXX, hoe is't"
bla bla bla bla....
"Maor waor ik je veur bel,........ ik heb hier nog zo'n Jazz staon....... die broene ja........ die wil ik kwiet......."
"Wanneer zeg ie?"
"vanaov'nd ast kan"
"Ie ziet maor wie aj d'r bliede met mak'n wilt en wat e opbrengt."
"Ik wil 'm niet wèèrzien in ieder geval."
"jaooo, tot vanoav'nd dan.......""
tuut....tuut....tuuut

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 16:36

Dood of levend, neem ik aan???

risthia
Berichten: 249
Geregistreerd: 21-07-04
Woonplaats: brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-04 16:37

dat van dat opruimen is verstandelijk gezien ook het beste maar goed ik hoop dat ze het nog een keer gaat snappen en dat de klik komt. Springen is naar mijn idee niet echt een optie ik spring en dressuur (bij de paarden m springen en bij de ponys zz geweest) Maar balken zijn zeer gevaarlijk in haar ogen thuis gaat ze af en toe met pijn en moeite over een heel simpel kruisje maar verder gaat ze niet. Misschein dat een prof haar wel aan het springen krijgt maar ik denk niet dat die hun tijd eraan willen verdoen. Dit gaat trouwens over het 6 jarige paard zie is inmiddels 4 keer Z1 gestart en heeft zich een keer goed gedragen en in twee proeven 3 wp gehaald maar op de andere wedstrijd was het net een driejarige en liep ze daar alle ringen heen kwam ze uiteindelijk bij het hek van de springring tot stilstand!! Dit geeft trouwens wel aan dat ze kwaliteit genoeg heeft en het wel kan want echt oefeningen rijden gebeurt maar af en toe thuis als ze een "goede bui" heeft en dan pakt ze dat heel snel en makkelijk op.

over wanneer ze begint te steigeren, das is bij het begin, je merkt het al als je opstapt dan is het al gewoon fout en kun je haar beter weer wegzetten maar ja dan geef je haar ook de zin en dat wil ik ook niet dus dan ga ik toch maar met er aan de gang maar dat wordt niets hoe of wat ik ook rij. Misschien is het dan toch dat ze dan niet wil werken!