Jazz afstammelingen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
astridh

Berichten: 2635
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: nh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-04 17:45

Wel grappig, op de pavo vandaag liep er een jazz x balzflug, het eerste wat ik om me heen hoorde was opmerkingen over het karakter. Deze vierjarige ging echter heel goed in de rondte en scoorde 72 pnt. Er deden meer jazzen mee en volgens mij was er geen 1 die opvallend vervelend was. De vervelende 2 waren een zuidhorn x ariban xx en een lux x notaris. Bij degene die doormogen naar ermelo zaten overigens 2 jazzen OK dan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-04 17:48

Zuidhorn, zit daar geen Le Val Blanc achter, net als achter Jazz via Cocktail???

greetje

Berichten: 8626
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-04 18:11

Klopt Lovely maar ook een klassieke moederlijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-04 18:19

Met Sinaeda Lachen.

Men zegt dat het spooky draadje in het karakter van Cocktail te danken was aan de invloed van Le Val Blanc.
Voor wie het vergeten is: Cocktail kon nog wel eens een heel wankel karakter vertonen. Toen zijn carriere nog in de kinderschoentjes stond kon hij soms bij het betreden van een arena ineens ogen als schoteltjes krijgen en was hij met de boodschap "ja doei, echt niet" al gauw weer terug op het losrijterrein.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-04 19:25

astridh schreef:
Wel grappig, op de pavo vandaag liep er een jazz x balzflug, het eerste wat ik om me heen hoorde was opmerkingen over het karakter. Deze vierjarige ging echter heel goed in de rondte en scoorde 72 pnt. Er deden meer jazzen mee en volgens mij was er geen 1 die opvallend vervelend was. De vervelende 2 waren een zuidhorn x ariban xx en een lux x notaris. Bij degene die doormogen naar ermelo zaten overigens 2 jazzen OK dan!


Heb je de presentatie in de hoofdring ook gezien Verward

astridh

Berichten: 2635
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: nh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-04 20:13

Pipo schreef:
Heb je de presentatie in de hoofdring ook gezien Verward



, moest even op kind passen dus snel naar huis. Gingen ze daar uit hun dak dan Verward

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-04 20:14

astridh schreef:
:n , moest even op kind passen dus snel naar huis. Gingen ze daar uit hun dak dan Verward


Het ene Jazzje was ff een klein beetje stout, maar als ik naar dat paard kijk vergeef ik hem dat heel vlot weer Haha!

Anna42
Berichten: 2001
Geregistreerd: 10-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-04 20:15

Lovely schreef:
Met Sinaeda Lachen.

Men zegt dat het spooky draadje in het karakter van Cocktail te danken was aan de invloed van Le Val Blanc.
Voor wie het vergeten is: Cocktail kon nog wel eens een heel wankel karakter vertonen. Toen zijn carriere nog in de kinderschoentjes stond kon hij soms bij het betreden van een arena ineens ogen als schoteltjes krijgen en was hij met de boodschap "ja doei, echt niet" al gauw weer terug op het losrijterrein.


Een oude fokker bij ons noemde hem altijd Le Val mesjokke. Misschien iemand die hier zijn KWPN rapport nog even kan produceren. Ik ben er haast van overtuigd dat hij voor karakter etc. goede cijfers produceerde.
De real story is dat er heel wat steekjes los zaten aan dit LeVALletje.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-04 20:17

Helaas staat er bi kwpnstallion.com geen verslag van de verrichting en ook niet van de cijfers van Le val blanc.

Djesseka

Berichten: 3465
Geregistreerd: 21-07-03
Woonplaats: Hillegom

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-04 21:58

Wij hebben ook een Jazz-nakomeling op stal: Tess.
Ze is nu 4 en ik heb haar samen met een ouder iemand opgevoed en ingereden.
Ze is in de omgang heel moeilijk geweest, maar erg bijgedraaid. Wat betreft rijden en andere manieren van werken: het blijft een Jazz. Moeilijk en onvoorspelbaar..

Jazzie
Berichten: 124
Geregistreerd: 04-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-04 21:53

Ik heb ook een vier jarige Jazz x Rubinstein. Echt een geweldig dier. Jazzen worden vaak afgeschilderd als gekkehuizen. Al is dat niet mijn mening. Een groot deel van de paarden die Jazz geleverd heeft zijn kwaliteit paarden om de zwaardere dressuur mee te behalen. Hier komt rittigheid en karakter bij kijken. Veel mensen vergeten alleen dat bij het rijden van deze dieren kennis en vakmanschap komt kijken. Vaak is dat niet aanwezig en daardoor onstaan vervelende situatie. Het ligt dus niet aan de paarden maar aan de mensen die hun eigen kwaliteiten te hoog inschaten (uitzonderingen daar gelaten, maar dat is met iedere afstammeling). Zeg daarom maar zo, ga eerst bij jezelf te raden voor dat je een Jazz aanschaft.

timeless
Berichten: 111
Geregistreerd: 16-07-04
Woonplaats: mijdrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-04 23:22

Is het karakter van de jazzen dan ideaal om het hoogste niveau te
bereiken? Tot aan de Z2 zijn er inderdaad veel jazzen die goed presteren,
maar hoeveel daarvan zie je weer terug vanaf het zz-licht tot grand prix?
(Er vanuit gaande dat de meeste het beste uit hun paard willen halen, en
die overstap maken).
Ik heb niets tegen jazzen, integendeel ben erg blij met de mijne, maar
het karakter waar ik proeven mee kan winnen dat ligt dicht bij het karakter waar ik voor hetzelfde geldt mee kan verliezen.
Toch denk ik ook dat er veel talentvolle jazz-paarden rondlopen, die door
verkeerde benadering nooit het hoogst haalbare zullen halen.

Kendra

Berichten: 8730
Geregistreerd: 08-12-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-04 23:37

De tijd zal het leren - Jazz is zelf 13, zijn oudste kinderen dus 10 jaar - de grote 'bulk' loopt waarschijnlijk nog niet in het ZZGP - zeker niet als je in aanmerking neemt dat het dieren zijn die meestal vrij veel tijd nodig hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-04 23:39

timeless schreef:
Is het karakter van de jazzen dan ideaal om het hoogste niveau te
bereiken? Tot aan de Z2 zijn er inderdaad veel jazzen die goed presteren,
maar hoeveel daarvan zie je weer terug vanaf het zz-licht tot grand prix?
(Er vanuit gaande dat de meeste het beste uit hun paard willen halen, en
die overstap maken).
Ik heb niets tegen jazzen, integendeel ben erg blij met de mijne, maar
het karakter waar ik proeven mee kan winnen dat ligt dicht bij het karakter waar ik voor hetzelfde geldt mee kan verliezen.
Toch denk ik ook dat er veel talentvolle jazz-paarden rondlopen, die door
verkeerde benadering nooit het hoogst haalbare zullen halen.


Kijk de startlijsten van het ZZGP maar veelvuldig na, er lopen regelmatig Jazzen mee namelijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-04 23:40

Kendra schreef:
De tijd zal het leren - Jazz is zelf 13, zijn oudste kinderen dus 10 jaar - de grote 'bulk' loopt waarschijnlijk nog niet in het ZZGP - zeker niet als je in aanmerking neemt dat het dieren zijn die meestal vrij veel tijd nodig hebben.


Oudste kids zijn dus 9 Knipoog Haha!

KarinvdM

Berichten: 16565
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Holsloot

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-04 08:38

Pipo schreef:
Kijk de startlijsten van het ZZGP maar veelvuldig na, er lopen regelmatig Jazzen mee namelijk.


Volgens de uitslagen doen ze het ook erg goed! Haha!

HocusTivoli

Berichten: 960
Geregistreerd: 18-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-04 08:43

Volgens mij lopen er een aantal mensen niet helemaal op te letten... De ZZGP loopt vol met Jazzen. Kijk naar het afgelopen NK in Nijmegen. Allemaal Jazzen bovenaan! Dit lukt volgens mij niet met een slecht karakter!

Kendra

Berichten: 8730
Geregistreerd: 08-12-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-04 15:00

Pipo schreef:
Oudste kids zijn dus 9 Knipoog Haha!

't Was al laat Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-04 17:21

HocusTivoli schreef:
Volgens mij lopen er een aantal mensen niet helemaal op te letten... De ZZGP loopt vol met Jazzen. Kijk naar het afgelopen NK in Nijmegen. Allemaal Jazzen bovenaan! Dit lukt volgens mij niet met een slecht karakter!


Dat probeerde ik ook al te zeggen Haha!

DiantaM
Berichten: 11274
Geregistreerd: 10-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-04 18:17

Wij hebben vier jazz beesten op stal, drie merries, 1 ruin, mijn instructrice is de eigenaar van al deze beesten. Ze heeft jazz zelf namelijk ingereden, en spaart nu geloof ik zijn nakomelingen Haha! De merries zijn echt pismerries, ze trappen en zijn dus op en top merrie Schijnheilig Die ruin is wel ontzettend lief. Ze hebben allemaal hetzelfde koppie, en kunnen allemaal ook wel geweldig lopen

Jazzie
Berichten: 124
Geregistreerd: 04-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-04 19:27

Tulandro schreef:
Wij hebben vier jazz beesten op stal, drie merries, 1 ruin, mijn instructrice is de eigenaar van al deze beesten. Ze heeft jazz zelf namelijk ingereden, en spaart nu geloof ik zijn nakomelingen Haha! De merries zijn echt pismerries, ze trappen en zijn dus op en top merrie Schijnheilig Die ruin is wel ontzettend lief. Ze hebben allemaal hetzelfde koppie, en kunnen allemaal ook wel geweldig lopen


Je lest zeker bij Patty?

DiantaM
Berichten: 11274
Geregistreerd: 10-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-04 20:29

jep..

Jazzie
Berichten: 124
Geregistreerd: 04-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-04 09:52

Tulandro schreef:
jep..


Ken haar, ze had namelijk ook intresse in mijn Jazz.

DiantaM
Berichten: 11274
Geregistreerd: 10-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-04 12:07

Ja, dat hoorde k via pur. Ze heeft nu een vierjarige ruin gekocht, ook een heel leuk paardje.

Jazzie
Berichten: 124
Geregistreerd: 04-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-04 21:16

Tulandro schreef:
Ja, dat hoorde k via pur. Ze heeft nu een vierjarige ruin gekocht, ook een heel leuk paardje.


ook een jazz?