De bekende en onbekende Lowina.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
amen

Berichten: 5041
Geregistreerd: 19-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-04 19:24

Ik ken zat dekhengsten die beter vererven dan bovenstaand en nog NIET KEUR zijn..... Verward

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-04 19:55

Anna,

Ik ben ook even wat navraag gaan doen. De enige instantie die grove fouten heeft gemaakt in deze kwestie is de KNHS. Die hebben een paspoort gegeven zonder bekende gegevens, en die zitten dus fout!

Lowina heeft in de indexen nooit voor Faldo geteld, en dus ook niet voor het keurschap. Het enige "wat minder slimme" wat het kwpn in deze kwestie heeft gedaan, is de naam van Lowina noemen in een artikel in de IDS mbt keurschap van Faldo. Dat kan je ze dus aanrekenen, maar dat is natuurlijk niet echt interessant.

Anna42
Berichten: 2001
Geregistreerd: 10-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-04 20:06

4) toppaarden als Lincoln en Lowina die voor het keurpredicaat zorden.(Quote Rosie)

Lowina heeft wel degelijk meegeteld voor het keurschap. Dat was de vierde overweging van de HK commissie.
Dat is heel wat anders als Lowina heeft NOOIT meegteld voor het keurschap.
Voorts mag je aannemen dat de redactie de overwegingen en besluitvorming van de HK commissie onverkort en onveranderd overneemt en daar niet op eigen houtje toevoegingen of veranderingen in aanbrengt.


Anders bekruipt mij het gevoel dat van alle gepubliceerde rapporten de redactie de vrijheid heeft om hier naar eigen goeddunken veranderingen in aan te brengen.
Kan de gebruiker dan nog wel waarde hechten aan deze rapportering?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-04 20:10

Ik zal mij zelf herhalen:

Lowina heeft in de indexen nooit voor Faldo geteld. Dat is dus heel wat anders dan jij hierboven zegt Anna.

Verder laat ik deze discussie voor wat het is. Ik weet dat er mensen online gaan komen die wat meer verstand van deze gebeurtenis hebben.

Verder vind ik het heel vreemd dat een KWPN hier totaal afgezeken word, terwijl de werkelijke boosdoener de KNHS is, en daar word niets over gezegd.

Mist

Berichten: 9492
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-04 20:16

GertJan schreef:
Was Lady/Lowina toen al in het bezit van Zoer?


Uit het intervieuw dat ik heb overgetypt (voor niets blijkbaar) in het vorige topic "gerechtigheid"blijkt dat A. Zoer in een interview in Dec 2003 zegt dat Lowina als veulen bij hem in de opfok kwam (dus NIET in Polen geweest is) en dat ze van een fokker uit het DORP kwam. Hij zei ook dat ze NIET is ingeschreven in een stamboek.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-04 20:20

Mist schreef:
Uit het intervieuw dat ik heb overgetypt (voor niets blijkbaar) in het vorige topic "gerechtigheid"blijkt dat A. Zoer in een interview in Dec 2003 zegt dat Lowina als veulen bij hem in de opfok kwam (dus NIET in Polen geweest is) en dat ze van een fokker uit het DORP kwam. Hij zei ook dat ze NIET is ingeschreven in een stamboek.


Het grappige is..........is dat in de paardenkrant staat dat hij Lowina als 4 jarige kocht en eerst tussen 130 paarden had gezet in een loopstal.

Mist

Berichten: 9492
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-04 20:25

Hij is iig consequent in het "loopstal"gebeuren Haha! .......van wanneer was dat interview ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-04 20:35

Mist schreef:
Hij is iig consequent in het "loopstal"gebeuren Haha! .......van wanneer was dat interview ?


Van afgelopen week Haha!

Ik blijf er een beetje flauw van dat er in dit topic een instantie de schuld krijgt terwijl een andere instantie de fouten maakt.............en laten we de heer Zoer helemaal niet uitvlakken. NIEMAND spreekt hier over Zoer, HIJ is degene die de boel belazerd heeft...........laten we dat even niet vergeten

Stephany

Berichten: 9061
Geregistreerd: 12-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-04 20:37

Pipo schreef:
Van afgelopen week Haha!

Ik blijf er een beetje flauw van dat er in dit topic een instantie de schuld krijgt terwijl een andere instantie de fouten maakt.............en laten we de heer Zoer helemaal niet uitvlakken. NIEMAND spreekt hier over Zoer, HIJ is degene die de boel belazerd heeft...........laten we dat even niet vergeten


En.. degenen die daarvan op de hoogte waren!!

Anna42
Berichten: 2001
Geregistreerd: 10-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-04 20:37

Pipo schreef:
Ik zal mij zelf herhalen:

Lowina heeft in de indexen nooit voor Faldo geteld. Dat is dus heel wat anders dan jij hierboven zegt Anna.


Wat zeg ik dan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-04 20:38

Anna42 schreef:
4) toppaarden als Lincoln en Lowina die voor het keurpredicaat zorden.(Quote Rosie)

Lowina heeft wel degelijk meegeteld voor het keurschap. Dat was de vierde overweging van de HK commissie.
Dat is heel wat anders als Lowina heeft NOOIT meegteld voor het keurschap.
Voorts mag je aannemen dat de redactie de overwegingen en besluitvorming van de HK commissie onverkort en onveranderd overneemt en daar niet op eigen houtje toevoegingen of veranderingen in aanbrengt.


Anders bekruipt mij het gevoel dat van alle gepubliceerde rapporten de redactie de vrijheid heeft om hier naar eigen goeddunken veranderingen in aan te brengen.
Kan de gebruiker dan nog wel waarde hechten aan deze rapportering?

Anna42
Berichten: 2001
Geregistreerd: 10-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-04 20:43

Pipo



Berichten: 12016

Geplaatst: 17-07-04 19:55

--------------------------------------------------------------------------------

Anna,

Lowina heeft in de indexen nooit voor Faldo geteld, en dus ook niet voor het keurschap.

Jij zegt dat Lowina NOOIT heeft meegeteld voor het keurschap. De HK commissie, IDS en Rosie geven duidelijk aan dat Lowina WEL heeft meegeteld.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-04 20:47

Ik zeg dat Lowina in de indexen niet heeft meegeteld, en dus de index niet hoog is dankzij Lowina...........
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 17-07-04 21:35, in het totaal 1 keer bewerkt

GertJan
Berichten: 1482
Geregistreerd: 08-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-04 20:52

Mist schreef:
Uit het intervieuw dat ik heb overgetypt (voor niets blijkbaar) in het vorige topic "gerechtigheid"blijkt dat A. Zoer in een interview in Dec 2003 zegt dat Lowina als veulen bij hem in de opfok kwam (dus NIET in Polen geweest is) en dat ze van een fokker uit het DORP kwam. Hij zei ook dat ze NIET is ingeschreven in een stamboek.


Voor niets in ieder geval niet. Zo blijkt eens te meer hoe (on)betrouwbaar die interviews zijn, als iedere keer iets anders wordt beweerd. Als ik die vraag met deze interviews ga beantwoorden, krijg ik als resultaat "ja" afgewisseld met "nee" en "misschien".

Anna42
Berichten: 2001
Geregistreerd: 10-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-04 20:54

Hierover valt niet meer te twisten. Dit besluit is al genomen.
De 4e overweging was Lowina en Lincoln.

Faldo werd in strijd met de voorwaarden enkel en alleen op basis van de sportprestaties en van zijn kinderen KEUR. De exterieurindexen werden ueberhaupt niet meegenomen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-04 20:59

Anna42 schreef:
Hierover valt niet meer te twisten. Dit besluit is al genomen.
De 4e overweging was Lowina en Lincoln.

Faldo werd in strijd met de voorwaarden enkel en alleen op basis van de sportprestaties en van zijn kinderen KEUR. De exterieurindexen werden ueberhaupt niet meegenomen.

Maar wanneer ga jij eens wat zeggen over de KNHS en de Fam Zoer?

Anna42
Berichten: 2001
Geregistreerd: 10-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-04 21:03

Wisten de KNHS en Zoer dat de NIET OFFICIELE afstammingsgegevens van Lowina werden meegenomen door het KWPN bij de beoordeling van Faldo?

Heeft de KWPN daarentegen niet jarenlang de NIET OFFICIELE gegevens van Milton aangewend ten faveure van de eigen KWPN score?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-04 21:10

Anna42 schreef:
Wisten de KNHS en Zoer dat de NIET OFFICIELE afstammingsgegevens van Lowina werden meegenomen door het KWPN bij de beoordeling van Faldo?



Het gaat toch om het verwisselen van papieren Verward Om het feit dat Lowina voor een Faldo door het leven ging Verward

De beoordeling van Faldo kan ik niet van wakker liggen als je het niet erg vind.

ThePast03
Berichten: 49845
Geregistreerd: 01-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-04 21:13

Anna42 schreef:
Wisten de KNHS en Zoer dat de NIET OFFICIELE afstammingsgegevens van Lowina werden meegenomen door het KWPN bij de beoordeling van Faldo?


Hoe vaak moet het herhaald worden dat Lowina niet bij de beoordeling van Faldo is meegenomen Verward

GertJan
Berichten: 1482
Geregistreerd: 08-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-04 21:33

DeeWeeRrr schreef:
Ja, dat verbaast me idd. Heb de afgelopen maanden meestal geamuseerd gelezen en gezwegen. Nu dacht ik: kan geen kwaad om een paar feiten te melden. Bijvoorbeeld: dat Lowina nooit heeft meegeteld voor de fokwaarde van Faldo. Het was 1) de hoge fokwaarde van Faldo 2) de eigen sportcarrière van Faldo 3) het grote aantal kinderen in de hogere springklassen en 4) toppaarden als Lincoln en Lowina die voor het keurpredicaat zorden. Lowina heeft dus bepaald niet de doorslag gegeven.
Nogmaals: in de hoge index van Faldo is de sportstand van Lowina niet verwerkt. Nu we een link in ons systeem hebben met het levensnummer van Lady, gaat zij (Lowina dus) wel meetellen voor Farmer. Overigens moet je hier geen overspannen verwachting van hebben: er zijn veel kinderen van Farmer.


M.a.w. Lowina heeft in eerste instantie niet bijgedragen aan het keurschap van Faldo, maar toch ook een beetje wel.

schokland
Berichten: 57
Geregistreerd: 17-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-04 23:10

test Lachen Haha! Bloos

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-04 23:12

schokland schreef:
test Lachen Haha! Bloos


Hij doet het Knipoog Haha!

schokland
Berichten: 57
Geregistreerd: 17-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-04 23:16

mooi onderschrift heb jy en je bent snel

Anne_GTI

Berichten: 18204
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-04 00:13

ff wat anders; hoeveel heeft Faldo gedekt dit jaar dankzij de reclame van Lowina. (of hoeveel dekkingen is Farmer misgelopen) Denkt Punt nu werkelijk dat al die mensen die Faldo overwogen als hengstenkeuze nu ineens naar "de pony" Farmer zullen gaan? Beetje kortzichtig lijkt me....

Dees

Berichten: 18917
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-04 00:28

Hmmm, ik zou toch veeeeeel liever de Farmer gebruiken alvorens ik ook maar Faldo zou overwegen....
Het zal wel aan mij liggen hoor, maar de eerste mooie Faldo moet ik nog tegenkomen. Van Farmer kom je vaker een leuke tegen.

Ik persoonlijk vind het onbegrijpelijk dat een hengst als Faldo keur wordt, maar goed, ik ben dus duidelijk niet van oprecht oranje bloed.

ik geloof er eigenlijk geen hout van dat die Faldo vaak gebruikt werd (en vaker sinds Lowina zo'n goede Faldo leek, dus sinds ± 2001/2002). Wat dekt dat dier eigenlijk? Ben wel benieuwd... Zit er een stijgende lijn in kwa aantallen sinds Lowina?
En wat zou het dekaantal in 2005 zijn?

Farmer mag in het licht van Faldo een pony lijken, veel pony's lopen zichtbaar beter dan menig rijpaard