hoelang bij de hengst?

Moderators: petraaken, Nicole288

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

mikkieee

hoelang bij de hengst?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-07-04 00:43

hoi vorigjaar is mijn paardje bij de hengst geweest maar bleek niet drachtig nu is ze weer bij de hengst maar hoe lang is het denken jullie slim om haar bij hem te laten staan ?
en weten jullie misschien nog ieds hoe je er achter kan komen of ze drachtig is zonder dieren ards.. ( de hengst is behoorlijk ver weg dus kan niet ff op en neer.
ik heb wel eens gehoord van schouwen Verward maar ik weet niet echt wat dat in houd ..(kan iemand mij dat misschien uit leggen
kissies Knipoog

pling pling
*eindelijk foto's in mijn profiel*

petraaken
Moderator FA

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-04 06:37

Schouwen doe je met de hengst. Zolang ze hengstig is en zich laat dekken zou ik haar bij de hengst laten. Zodra ze niet meer hengstig is zal ze van zich af slaan. Het beste is de DA toch altijd een scan laten nemen. Kwestie van schijndracht uit te sluiten en om te zien of er geen tweelingdracht is. Hoewel dat laatste niet altijd goed te zien is.

DMHorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-04 13:31

mijn paardje staat op dit moment ook bij de hengst. Ze is al wel gedekt, maar ik laat haar daar nog staan omdat ze daar zo heerlijk rustig staat.
Heb haar dit jaar al vaker laten dekken door een andere hengst, maar dat was elke keer zo'n gedoe toen stond ze er alleen tijdens de hengstigheid. Je hebt de eerste weken de meeste kans dat ze het vruchtje nog kwijtraken en door stress van het vervoeren bijv kunnen ze het ook al kwijtraken. Daarom heb ik dit keer voor save gekozen. en pas nadat ze gescand is haal ik haar naar huis, drachtig of niet....

Dreams can come true DM Safira (Forelock's Shaheen x DM Samara) Born 19 april 2016!!

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie