Florencio

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Revanches

Berichten: 25680
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: *Ergens in de Achterhoek!!!!*

Florencio

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-07-04 17:13

Wie kent de hengst,heeft er al een veulentje van of vind het ook zo'n mooie hengst....
Ikke vind het beesie echt super!
en het heeft de WK jonge paarden in Verden gewonnen!!
Echt super!

Dressuur is een jurysport,als je daar niet tegen kunt,moet je er ook niet aan beginnen!!
+:)+ Wil je mijn fotografiewerk volgen?? Klik HIER voor mijn FB pagina. Een like, zou ik leuk vinden. +:)+


Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 23:16

Hai, ik heb je bericht van de Kraamstal naar Fokkerij en Afstamming verplaatst, omdat het over de hengst zelf en de nakomelingen gaat.
Het is een beetje een twijfelgeval inderdaad, als je er zelf een veulen van had, vond ik Kraamstal ook een goede plek, maar denk dat het topic op deze manier beter op zijn plaats is op dit forum Lachen

frunnik
Berichten: 1810
Geregistreerd: 05-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 23:17

Nou Florencio fanclub leef je uit!!!!

<3 Trotse eigenaar van Emmylou (Uphill x Krack C) <3
Theeleuter :9k

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 23:19

Florencio Verward

Nog nooit van gehoord Haha!

ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 23:22

Cody schreef:
Hai, ik heb je bericht van de Kraamstal naar Fokkerij en Afstamming verplaatst, omdat het over de hengst zelf en de nakomelingen gaat.
Het is een beetje een twijfelgeval inderdaad, als je er zelf een veulen van had, vond ik Kraamstal ook een goede plek, maar denk dat het topic op deze manier beter op zijn plaats is op dit forum :)



En maar kankeren op de leeuwen van FA. Haha!

Een theorie blijft een hypothese tot het moment waarop deze aan de praktijk wordt getoetst!

Facebook méér klik

gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 00:28

Florencio is vorig(?) jaar goedgekeurd voor het NRPS Pipo
Het is een Florestan, moederskant wil er zo snel even niet uitkomen

Ik vond het een heel aansprekend paard en heb er enkele veulens van gezien die me ook wel aanspraken, maar hij heeft wel een merrie met massa nodig. (en dat mist die van mij nou net een beetje)

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 01:06

gomir schreef:
Florencio is vorig(?) jaar goedgekeurd voor het NRPS Pipo
Het is een Florestan, moederskant wil er zo snel even niet uitkomen


Is dat zo?

Ik ken Future wel Haha! Daar hebben we inmiddels wel een veulen van lopen!

Adriana

Berichten: 11102
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Haselau

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 01:08

Op www.horse-gate.com kun je filmpjes bekijken en ik heb ook een mooie foto van hem gezien.

Holsteiner: Charakter. Charisma. Klasse!!!

petraaken

Berichten: 44203
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 07:54

Florencio is een Florestan x Weltmeyer x Pik Bube II. Is bij het NRPS goedgekeurd met vlag en wimpel is nu WK bij de jonge 5 jarige paarden in Verden en is ook goedgekeurd in Westfalen. Staat bij Nijhof in Nederland en is voorlopig ook te bekomen bij Kathmann in Duitsland. Dekgeld voorlopig nog 850 euro. Nog meer info gewenst over hem? Haha! Wordt voor volgend jaar de man van een van mijn merries (hoogst waarschijnlijk de 5 jarige)

Rhea
Berichten: 3489
Geregistreerd: 10-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 08:20

Is hij niet bij het KWPN goedgekeurd? Haha!

Anders weet ik nl. niet of ik er wel mee wil dekken Clown

petraaken

Berichten: 44203
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 08:24

Rhea schreef:
Is hij niet bij het KWPN goedgekeurd? Haha!

Anders weet ik nl. niet of ik er wel mee wil dekken Clown


Nee, het KWPN moest hem blijkbaar niet Haha! . Het NRPS en Westfalen wel dus die gaan nu met de pluimen lopen. Haha!

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 08:44

ceasario schreef:
En maar kankeren op de leeuwen van FA. Haha!

Haha!:D:D:D:D

Alles wat ik hier te melden heb berust op totale onzin en dient als dusdanig te worden opgevat. (Tendentieus, ongefundeerd en buitengewoon kwetsend)

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 08:51

Rhea schreef:
Is hij niet bij het KWPN goedgekeurd? Haha!
Anders weet ik nl. niet of ik er wel mee wil dekken Clown

De kans dat ie dat alsnog wordt lijkt nu levensgroot.
De keuringscommissie moet eerst nog even met de jury van de hengstencompetitie gaan overleggen hoeveel punten ze hem nu moeten gaan geven en hoever ze hem boven Scandic en Special moeten plaatsen zonder hun geloofwaardigheid (:?) te verliezen.........
Naar een oplossing wordt naarstig gezocht denk ik......
Een oplossing kan zijn om de hengst te erkennen zonder dat ie de competitie loopt, maar hoe voorkom je dat ie dan vrijwillig gaat meedoen?
wellicht een dealtje met de eigenaren? Knipoog zo van: we keuren hem goed, maar dan mogen jullie niet het leven van Scandic en Special zuur maken in de competitie.....

Alles wat ik hier te melden heb berust op totale onzin en dient als dusdanig te worden opgevat. (Tendentieus, ongefundeerd en buitengewoon kwetsend)

GertJan
Berichten: 1482
Geregistreerd: 08-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 09:03

Pipo schreef:
Florencio Verward

Nog nooit van gehoord Haha!


Florencio is dat paard waar je afgelopen zondag met open ogen naar hebt zitten te kijken. Haha!

Er zit een kans dat hij bij het KWPN wordt goedgekeurd. Als hij dan hengstencompetitie loopt zal hij wel ver-schrik-ke-lijk vooruit zijn gegaan, de afgelopen maanden.

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 09:07

Zoals ik zeg.
Dat wordt een verschrikkelijk probleem.
Eén van de oplossingen is dat er dit jaar andere jury's komen.
Blijft mensenwerk nietwaar??
Els Mouw op C bijvoorbeeld........

Alles wat ik hier te melden heb berust op totale onzin en dient als dusdanig te worden opgevat. (Tendentieus, ongefundeerd en buitengewoon kwetsend)

Mer1980

Berichten: 18815
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 09:11

Ik verwacht volgend jaar een veulentje van hem uit mijn Respect merrie. En één van de paarden van CGJ12 verwacht ook een veulen van Florencio.

Letterlijk in het huwelijksbootje stappen? http://www.trouwschip.nl
Bedrijfsuitje, vergaderen of teambuilding?: http://www.zeilschipbounty.nl
Sinds 23-02-2013 mama van Kira!
Sinds 14-12-2016 mama van Kian!

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 09:15

500 mensen verwachten een Florencio in 2005..........

Alles wat ik hier te melden heb berust op totale onzin en dient als dusdanig te worden opgevat. (Tendentieus, ongefundeerd en buitengewoon kwetsend)

petraaken

Berichten: 44203
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 09:39

CGJ12 schreef:
De kans dat ie dat alsnog wordt lijkt nu levensgroot.
De keuringscommissie moet eerst nog even met de jury van de hengstencompetitie gaan overleggen hoeveel punten ze hem nu moeten gaan geven en hoever ze hem boven Scandic en Special moeten plaatsen zonder hun geloofwaardigheid (:?) te verliezen.........
Naar een oplossing wordt naarstig gezocht denk ik......
Een oplossing kan zijn om de hengst te erkennen zonder dat ie de competitie loopt, maar hoe voorkom je dat ie dan vrijwillig gaat meedoen?
wellicht een dealtje met de eigenaren? Knipoog zo van: we keuren hem goed, maar dan mogen jullie niet het leven van Scandic en Special zuur maken in de competitie.....



Nou ik persoonlijk zou het KWPN bedanken voor de eer mocht ik zo'n hengst als Florencio hebben. Ze hebben de kans gehad om hem goed te keuren. Hij is gekeurd voor het NRPS in Nederland en voor Westfalen in Duitsland. Hij zal werk genoeg hebben zelfs zonder het KWPN.

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 10:01

petraaken schreef:
Nou ik persoonlijk zou het KWPN bedanken voor de eer mocht ik zo'n hengst als Florencio hebben. Ze hebben de kans gehad om hem goed te keuren. Hij is gekeurd voor het NRPS in Nederland en voor Westfalen in Duitsland. Hij zal werk genoeg hebben zelfs zonder het KWPN.

1. Shockemoehle heeft de helft niet gekocht voor de hobby maar voor de centjes.............. en een KWPN aankeuring levert VEEL geld op.

2. De klanten van Nijhof zullen NIET blij zijn als ie niet wordt aangeboden.
Nijhof heeft EXPLICIET gemeld de hengst aan te bieden als ie in de kopgroep einidigde in Verden.

Dus bedanken voor de eer is geen optie.
Dan bereid ik een claim voor...... (dus als je meeleest Jeanet......... je bent gewaarschuwd) Knipoog

Alles wat ik hier te melden heb berust op totale onzin en dient als dusdanig te worden opgevat. (Tendentieus, ongefundeerd en buitengewoon kwetsend)

petraaken

Berichten: 44203
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 10:05

Daarom ook dat ik zei of schreef. Ik persoonlijk. Wat de klanten van Nijhof betreft. Het zal hen waarschijnlijk worst wezen wat voor papier het paard krijgt. Westfaals papier is zelfs nog meer waard dan een KWPN of NRPS papier. dus wie echt op de centen let zal een duits papier willen geen nederlands.

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 10:17

petraaken schreef:
Daarom ook dat ik zei of schreef. Ik persoonlijk. Wat de klanten van Nijhof betreft. Het zal hen waarschijnlijk worst wezen wat voor papier het paard krijgt. Westfaals papier is zelfs nog meer waard dan een KWPN of NRPS papier. dus wie echt op de centen let zal een duits papier willen geen nederlands.

Geldt zeker niet voor deze klant !

Het is namelijk wel de bedoeling dat die kleine van mij straks als 3-jarige in Ermelo voorop loopt op de NMK (en daar mogen reg A niet aan meedoen)................ of anders op zijn minst in de kampioenskeuring meeloopt in Den Bosch....... Haha!

Alles wat ik hier te melden heb berust op totale onzin en dient als dusdanig te worden opgevat. (Tendentieus, ongefundeerd en buitengewoon kwetsend)

Anna42
Berichten: 2001
Geregistreerd: 10-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 10:44

Niet de kwaliteit telt dus bij het KWPN maar welk papiertje het betrokken paard heeft!

Discriminatie ten voeten uit en volstrekt in strijd met de EU regels.

En ach, al heb jij straks het VB papiertje dan nog heeft de jury alle gelegenheid om het veulentje te drukken. Daarom zitten ze tijdens de beoordeling tot over hun oren in de boekjes te neuzen.
Buitenlandse hengst en eerst afgekeurd kan nooit goed zijn dus een paar plaatsjes naar beneden. Die lui in Verden hebben van rijpaarden geen kaas gegeten en dus wordt jouw veulentje even volgens de Nederlandse maatstaven beoordeeld. Bovendien kan Florencio ook nog springen en dan mankeert er zeker iets aan dat paard. De vermeende kampioenskeuring kan dan wel eens een brug te ver zijn.

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 10:49

Zolang ze nog steeds register A veulens kampioen maken op de lokale keuringen (wat volgens mij ook in strijd is met de regels) maak ik me geen zorgen........

Alles wat ik hier te melden heb berust op totale onzin en dient als dusdanig te worden opgevat. (Tendentieus, ongefundeerd en buitengewoon kwetsend)

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 10:54

Anna42 schreef:
En ach, al heb jij straks het VB papiertje dan nog heeft de jury alle gelegenheid om het veulentje te drukken. Daarom zitten ze tijdens de beoordeling tot over hun oren in de boekjes te neuzen.
[.........]
De vermeende kampioenskeuring kan dan wel eens een brug te ver zijn.

Je vergeet even dat er uit dezelfde merrie in 2006 de NMK kampioen van Jazz kwam en dat er in 2007 een SCANDIC uit deze moeder kampioen is geworden bij de verrichtingen in Ermelo !
En dát weten die lui dan ook.

En aangezien die Scandic niet mee mocht lopen in de kampioenskeuring gaan ze dat een jaar later even terecht zetten......... Haha!

Alles wat ik hier te melden heb berust op totale onzin en dient als dusdanig te worden opgevat. (Tendentieus, ongefundeerd en buitengewoon kwetsend)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 10:56

Is Florencio ooit aangeboden bij het KWPN???


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: DWensink en 88 bezoekers