Wat gaat niet samen....

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 20:23

Important schijnt weer te boek te staan voor het doorgeven van fijne karakters zelfs generaties nadien...
Amethist, zo hebbe ze mij verteld, schijnen ook niet zulke fijnen te zijn...ze hebben mij voor gek verklaard dat ik een Amethist liet betuigen, nog nooit zo'n fijn paard gehad (zat wel weer Important achter met Joost en Heemraad)
Ach ligt er ook aan hoe je er zelf mee omgaat..en hoe er mee om is gegaan. De veulens die hier geboren zijn zijn over het algemeen super gemakkelijk en braaf ongeacht afstammeling of ras...

ThePast03
Berichten: 49845
Geregistreerd: 01-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 21:14

Ik heb een Important gehad uit een Amor moeder en die had toch echt het Amor karakter. Persoonlijk vind ik dat superkarakters maar zulke karakters ligt blijkbaar niet iedereen.
Ik heb twee paarden gekend die ik echt minder vond van karakter en die onder het zadel ook echt gemeen konden bokken, dat waren beide Makelaars.

Typisch genoeg vond ik de nakomelingen van de volle broer van Makelaar, nl Komeet juist weer erg braaf.

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 21:50

kijk dat lijkt dan ook weer streek gebonden..zelfde als een Amethist aangespannen..in Gelderland vonden ze dat geen probleem hoefde te zijn.
die Amethist had naast Important ook Heemraad en Joost..nu hoorde ik van die dingen over Joost.
Legaat idem..heb er ook meerdere gezien en gereden probleemloos.

Maar is het niet zo dat een paard je ook moet "passen" , dat het een match of team wordt? Zijn er niet genoeg die een paard met teveel potentie kopen en dat zo'n dier dan de naam "rotknol" krijgen of de afstamming...want een paard met afstamming A x B dat is helemaal in en super...je hebt er 3 gehad waar het niet mee klikte en het ligt aan A x B maar nooit aan Ot of Sien die er niet mee overweg bleek te kunnen....

ThePast03
Berichten: 49845
Geregistreerd: 01-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 21:56

In die tijd zorgde ik er gewoon voor dat ik ermee overweg leerde gaan (onder begeleiding) en dat heeft soms heel veel tijd gekost maar daar heb ik veel van geleerd.
Typisch genoeg vond ik juist die paarden die hier vaak als moeilijk worden bestempeld uiteindelijk de fijnste, als je er de tijd maar voor nam.

Het paard waarvan ik in het begin met inrijden dacht dat het nooit zou gaan klikken is uiteindelijk het paard geworden wat ik nu nog elke dag mis.

Als ik nu een paard zou gaan kopen zou ik wel gaan voor een iets rustiger karakter maar dat heeft met leeftijd te maken Schijnheilig
Maar ik zou zeker een paard zelf gaan bekijken en me absoluut niet tegen laten houden door een papier waar zogenaamde moeilijke ouderdieren op staan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 22:06

Wij hebben hier een Jazz x Zeoliet staan. Daar zou ik zelf ook niet opgekomen zijn. Maar hij is gruwelijk apart, en gruwelijk lief Haha!

verana

Berichten: 2807
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 22:20

Ik ben geen fan van elmshorn
Ik heb meerdere nakomelingen van hem gewerkt en ik vond ze stuk voor stuk rotbokken
Volgens mij fokt die gewoon dat rot karakter door