Amsterdam

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Manon 2

Berichten: 2783
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-10-01 21:58

Brigitte (die hier af en toe komt) heeft een zoon van Amsterdam en dat is zo'n onwijs lief paard! Heeft er iemand foto's van Amsterdam en weet iemand iets over het vererven van het karakter?


Nonnie
Berichten: 2066
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Delden

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-01 22:11

Afbeelding
Afbeelding
Amsterdam is een hengst die niet alleen super gefokt is, maar ook goed gepresteerd heeft. Eerst zijn verrichtingsonderzoek in Ermelo in 1994, stap 8, draf 8, galop 8, rijproef 8, karakter 9, stalgedrag 9 en trainingsrapport 8. Later een goede hengstencompetitie en daarna succesvol op Z en ZZ dressuur niveau met Sjoukje van Cooten. O.a. winnaar van de halve finale van de AMEV/Hippo Cup en derde in de finale op Jumping Amsterdam.

De vader van Amsterdam, Argentinus heeft meer dan 25 goedgekeurde zonen. Argentinus staat als jongste hengst op de vijfde plaats in de index in geheel Duitsland. Zijn nakomelingen verdienen een totale levenswinsom van meer dan 1 miljoen DM. Hoewel Argentinus bekend staat als uitstekende springvererver - hij bracht internationale springpaarden zoals Autogramm (Thomas Mühlbauer, winnaar Grote Prijs van Steinhagen), Azarro (Holger Wülschner), Anka en A-Dur I, heeft hij ook veelvuldig goede dressuureigenschappen doorgegeven, bijvoorbeeld aan Nissan Amaretto (Isabelle Werth) en Albano (Ileike Kemmer).

De vader van Amsterdam's moeder, de Holsteiner Tin Rocco, was zelf internationaal succesvol als springpaard (winnaar van o.m. de Grote Prijs van Hamburg) en is vooral bekend als vader van Let's Go (eerst onder Roelof Bril, later onder Peter Leone). De grootmoeder van Amsterdam, Deauville II (v. Barsoi xx) is de volle zuster van de Grand Prix dressuurhengst Bartok en bracht ook een dressuurpaard dat voor 350.000 DM werd verkocht op de PSI-veiling in 1993. De moederlijn gaat via het dressuurbloed van Derby (Duellant x Shagya XXII-2) en Flügeladjudant terug op een van oorsprong Hannoveraanse stam.

Amsterdam is gezien zijn interessante bloedvoering en eigen prestaties een aanwinst voor ons station voor het fokken van zowel dressuur als springpaarden. Goedgekeurd KWPN en Oldenburger.

----------------------


Dekgeld HFL 1500,-
Bij verzending HFL 1600,-



_________________
Indy en Seven *zucht*

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Nonnie op 2001-10-31 22:12 ]</font>

Manon 2

Berichten: 2783
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-10-01 22:20

ooooh die foto daar lijkt haar paard echt op! Zowel het koppie als de bouw! Leuk zeg om dat te zien.

Spirit

Berichten: 27617
Geregistreerd: 09-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-01 22:30

Ja ik wou net zeggen! Lijkt echt!! Lovers

You mustn't be afraid to dream a little bigger, darling.

Mytens_oud

Berichten: 4184
Geregistreerd: 20-03-01
Woonplaats: omgeving Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-01 10:24

Afbeelding
Amsterdam is een hengst die niet alleen super gefokt is maar ook goed gepresteerd heeft. Eerst zijn verrichtingsonderzoek in Ermelo in 1994: stap 8, draf 8, galop 8, rijproef 8, karakter 9, stalgedrag 9 en trainingsrapport 8.

Later een goede Hengstencompetitie en daarna succesvol op Z en ZZ. niveau met Sjoukje van Kooten. O.a. winnaar van de halve finale van de AMEV/Hippo Cup, en derde in de finale op Jumping Amsterdam. De vader van Amsterdam, Argentinus, heeft meer dan 25 goedgekeurde zonen en staat als jongste hengst op de vijfde plaats in de index van geheel Duitsland. Zijn nakomelingen verdiende een totale levenswinsom van meer dan 1 miljoen D-Mark. Hoewel Argentinus bekend staat als uitstekende springvererver, hij bracht internationale springpaarden zoals Autogramm (Thomas Mühlbauer, winnaar Grote Prijs van Steinhagen), Azarro (Holger Wülschner), Anka en A-Dur I, heeft hij ook veelvuldig goede dressuureigenschappen doorgeven, bijvoorbeeld aan Nissan Amaretto (Isabell Werth) en Albano (Heike Kemmer).

De vader van Amsterdam's moeder, de Holsteiner Tin Rocco, was zelf internationaal succesvol als springpaard (winnaar van onder meer de Grote Prijs van Hamburg) en is vooral bekend als vader van Let's Go (eerst onder Roelof Bril, later onder Peter Leone), De grootmoeder van Amsterdam, Deauville II (v. Barsoi xx), is de volle zuster van de Grand Prix dressuurhengst Bartok en bracht ook een dressuurpaard dat voor DM 350.000 werd verkocht op de PSI-veiling in 1993. De moederlijn gaat via het dressuurbloed van Derby (Duelland x Shagya XXII-2) en Flügeladjudant terug op een van oorsprong Hannoveraanse stam.
Afbeelding

Hoofd AMF.
ik heb er 1, een chocolad met wit katertje,
Gizmo !! Mijn icon is zijn vader.

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-01 14:09

maar wat is nou de afstamming van Amsterdam?

Nonnie
Berichten: 2066
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Delden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-01 14:11

die staat bij http://www.bix.nl, en dan bij de zoekfuncite "amsterdam" intypen, dan zie je het, Ik kon hem niet hierop zetten....

Pax
Berichten: 16
Geregistreerd: 17-08-01
Woonplaats: Betuwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-01 14:26

De afstamming van Amsterdam is Argentinus (v: Argentan) x Tin Rocco xx (v. Tin Rod xx).
Heb zelf een Amsterdam x Vincent en die lijkt voor geen meter op Amsterdam maar is om te zien 100% moeders (Vincent x Pretendent). Ook qua kleur en karakter is het een echte pretendent d.w.z. middenkleur bruin en gauw op de teentjes getrapt.
Vind het wel jammer dat de moederlijn (granta-stam) zo dominant fokt want het front van Amsterdam vind ik persoonlijk mooier dan die van Vincent/Pretendent Maar helaas peanutbutter..

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-01 14:29

maar amsterdam het zo'n lelijke harses!

Manon 2

Berichten: 2783
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-11-01 17:48

Die zoon die bij ons op stal staat heeft geen lelijk hoofd vind ik! Het hoofd lijkt groot, terwijl dat niet zo is, maar ik vind hem wel een leuk koppie hebben.

Spirit

Berichten: 27617
Geregistreerd: 09-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-01 22:13

Nou, Rinaldo heeft toch wel een iets leuker koppie Lovers

You mustn't be afraid to dream a little bigger, darling.

Pax
Berichten: 16
Geregistreerd: 17-08-01
Woonplaats: Betuwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-01 09:51

Heb Amsterdam "live"gezien bij Reinie Tewis en vind dat hij een aansprekend hoofd heeft met een mooie brutale oogopslag. Het mag dan wel geen arabierenkoppie zijn maar het is tenslotte ook een Oldenburger. Onze merrie heeft trouwens een klein bloedkoppie. En met front bedoel ik niet zo zeer het hoofd maar meer de houding van de hals.
Trouwens het hoofd maakt al helemaal niet veel uit als het maar een goed paard is met goede voeten en uitstekende bewegingen. Met het hoofd hoeft hij niet te lopen. Doe er een mooi hoofdstel om en je ziet er niets meer van.

Brigitte

Berichten: 208
Geregistreerd: 26-07-01
Woonplaats: Hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-01 11:36

Nou, nou, ik loop helemaal naast m'n schoenen door de lovende woorden van Manon en Spirit. Zelf ben ik ook helemaal "verliefd" op Rinaldo (zoon van Amsterdam), maar ja wie is dat niet op z'n eigen paard! Eigenlijk ben ik helemaal niet zo'n fan van een vos en aftekeningen hoeven ook niet zo voor mij. En kijk waar ik mee thuis kom:

[img]../upload/951/rinaldo1.jpg[/img]

[img]../upload/951/rinaldo2.jpg[/img]

[img]../upload/951/rinaldo3.jpg[/img]

[img]../upload/951/rinaldo4.jpg[/img]

Door z'n karakter zie ik eigenlijk niet meer dat het een vos is met veel aftekeningen. Nu ik zo weer naar de foto's kijk is hij (voor mij in ieder geval) het mooiste paard van deze wereld Pling

marloes-joy

Berichten: 8421
Geregistreerd: 28-07-01
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-01 11:38

WOW mooi
Ik vind vosjes de aller mooiste!!!!!!!!!! Lovers Kwijl Kwijl *LOL*


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Anike, karinna, Rubio en 49 bezoekers