Afstammeling Belisar

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Pally

Berichten: 2924
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Tussen de stal en mijn werk

Afstammeling Belisar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-07-04 17:05

Wie van jullie heeft ervaring met een Belisar (kwpn) afstammeling??

Spanning is wie je denkt te moeten zijn, ontspanning is wie je echt bent.


KarinvdM

Berichten: 16565
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Holsloot

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-04 21:19

Ik heb een Belisar gehad, een enorme heethoofd...
(Er staat wel een foto van hem in mijn profiel)

Kijk niet om naar wat is geweest,
leer te leven met vreugde, zorgen en pijn,
kijk naar morgen, een nieuwe dag waarin je gelukkig kan zijn

frunnik
Berichten: 1810
Geregistreerd: 05-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-04 22:17

Ik ken er 2, en dat waren beide paarden met een kronkel in de kop. Niet te vertrouwen, maar deden het toch wel goed in de sport. Maar absoluut niet voor beginners geschikt en ook als gevorderderde moest je af en toe over een flinke dosis lef beschikken en een engeltje op je schouder.

<3 Trotse eigenaar van Emmylou (Uphill x Krack C) <3
Theeleuter :9k

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-04 22:31

zie mijn profiel, pino is een belisar

zijn onwijze karakterpaarden
met dikke handschoenen vastpakken Haha!
en met respect behandelen !!
verkeerde handen maken deze paarden gemeen !
het zijn ontzettende slimme paarden , als je ze eenmaal hebt gewonnen , doen ze alles voor je !

Pally

Berichten: 2924
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Tussen de stal en mijn werk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-07-04 11:08

Nou ik heb op zich geen problemen met mijn Belisar en die heb ik ook nooit gehad. Alleen nou hoor ik dus veel verhalen over het feit dat Belisar nakomelingen altijd last van hun mond hebben en dat hun beengestelsel ook niet zo denderend blijkt te zijn.

Spanning is wie je denkt te moeten zijn, ontspanning is wie je echt bent.

dappie
Berichten: 23
Geregistreerd: 25-04-04
Woonplaats: amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-04 13:26

Kroonjuweel is een goedgekeurde dekhengst met als vader Belisar.
Foto te vinden op www.dressuurhof.nl.
Kroonjuweel is een hele mooie, lieve en betrouwbare hengst.

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-04 16:01

cabuchon Knipoog


last van hun mond?
gevoelig wel ja Knipoog
mijn paard had wel erg scheve tanden Haha!

en hun beengestel?
die van mij heb ik jaren cross mee gereden en de hele deurne cursus mee gereden, en die is behoorlijk intensief!
veel paarden haken na het eerste jaar al af met blessures
die van mij was knoepert hard!

Zwelgje

Berichten: 3207
Geregistreerd: 01-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 11:27

Wij hebben ook een Belisar merrie, zekers niet de makkelijkste. Echt druk en zenuwachtig. Om te rijden was ze veel te snel heet maar wel gaaaan als een banaaaaan Knipoog
Wegens een ongeluk loopt ze nu niet meer in de sport maar wordt ze als fokmerrie gebruikt. En daar is dit jaar een draak van een veulen uitgekomen Knipoog Vader van dit veulen is Jet Set D. Velen hebben mij voor gek verklaart, hihihihi. Het is een prachtig veulen met extra beweging maar nu al een rotzakje. Reden genoeg om deze heer al streng aan te pakken.

I recommend a psychoptherapist to clean up your brain

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 19:31

Yihooooo ik heb er 1 Haha!
Voor meer info en veel foto's zie mijn uitgebreide profiel Haha!

Verder heeft bokker Jasmijn nog een super stoere Belisar en Jura hier op bokt heeft een afstamming van Kroonjuweel (v. Belisar) Lachen

Clautje heeft (of had) er ook één en Annegti zit nog wel eens op de ggk hengst Houston! (v. Belisar).

zobras
Berichten: 6059
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 23:36

Ik heb er eentje gehad. Ook tegen mij werd gezegt dat Belisar lastig in de mond zou zijn. Nou, dat ligt dan echt aan de ruiter geloof ik, ik heb er althans daar geen last van gehad. En, ik was een echte beginner, en dat heeft mijn Belisar nooit misbruikt, hij was super betrouwbaar maar wel heet. Beenwerk, tja, dat was wel een van de hoofdredenen waarom hij uiteindelijk is ingeslapen, maar of dat nou aan Belisar ligt, weet ik niet. Mijn Belisar was namelijk als veulen nooit goed verzorgt, geen smid gezien tot hij 3,5 jaar oud was, waarschijnlijk daarvoor nooit een wormenkuur gehad en daardoor nogal wat schade aan ondervonden.

Ik vond mijn Belisar super, al had niet iedereen die gedachten. Druk, maar niet zenuwachtig en zodra hij in het werk kwam ging het weer goed. Gewoon niet op reageren als hij bijna flipt en gewoon normaal blijven is het zo weer over. Uitlachen werkte ook wel eens goed, was die beledigd en deed snel weer normaal. Kon altijd alleen op buitenrit en kreeg hem echt overal langs, kon wel vreselijk heet worden als hij maar het idee kreeg dat hij mocht racen (Belisar zijn vader, Saros, is een race paard). Had fantastische gangen, maar teveel problemen lichamelijk om oud te worden (gevoelige darmen (kon geen biks verdragen), zware zomer exceem, chronisch longprobleem (rhino enting, hiep hiep hoera), zeer gevoelige voeten (tegen hoefbevangen aan), en diverse problemen in het beenwerk (alle vier de benen). Van de vier jaar dat ik hem heb gehad is hij misschien 4 maanden echt helemaal goed geweest (en bizar goed lopend en regelmatig idioot, maar wel super braaf).

Had daarna bijna weer een Belisar gekocht, maar niet gedaan omdat hij op de voorbenen niet recht afwikkelde en ik het risico niet durfde aan te gaan. Plus, ook deze was niet geheel bomproof en zat een gebruiksaanwijzing aan. Op dat moment durfde ik dat niet aan, maar nu zou ik het wel weer doen.

Rhys
Berichten: 6352
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 20:15

Ik heb twee Belisarmerries gekend die beide heel ongelukkig jong aan hun einde gekomen zijn, de ene is gevallen tijdens het opzadelen en de andere aan een vage hartafwijking.
Waren twee totaal verschillende paarden (ook nog eens uit dezelfde moeder!). De ene was zo'n heethoofd, wel eentje waarbij je moet opletten. Maar het beest was netjes opgevoed en dus prima mee te werken. De ander was een beetje naar binnen gekeerd en best braaf, maar een beetje drammerig.

Es könnte alles so einfach sein
Ist es aber nicht

~Die fantastischen Vier~


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 122 bezoekers