Hengstig, toch drachtig??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
SjaanBanaan
Berichten: 94
Geregistreerd: 20-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-04 17:24

Tja...ook hier ineens hetzelfde; op 77 dagen dracht is er ineens heel veel belangstelling in de hengst...teveel. Met 44 dagen was ze keurig vol. Vrijdag wordt ze opnieuw gecheckt. Wil het zekere voor het onzekere, maar ik ben blij dat het meer schijnt voor te komen...en ik ben nog blijer als blijkt dat ze nog gewoon drachtig is. Haha!

Gitta
Berichten: 1970
Geregistreerd: 01-10-01
Woonplaats: Zwijndrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-04 17:53

Ik ben gewoon al 2 dagen niet meer bij mijn merrie wezen kijken (staat lekker op de wei) word gek van haar vage gedrag heb eergisteren een uur naar haar staan kijken of het bij kroelen bleef. Clown ze wordt morgen gescand dus dat hysterische gedrag van mij helpt toch niet ze is wel of niet drachtig zo simpel is het.

gabyfedde

Berichten: 11897
Geregistreerd: 17-11-02
Woonplaats: Gällivare (Zweeds Lapland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-04 17:58

Wij hadden ook een merrie die dat had.
3 weken na dekking weer superhengstig en dat de hele dracht door. Toch stond er opeens een veulen naast na 11 maanden (merrie werd ook heel niet dik, had geen uier etc.).

Ingvild
Berichten: 722
Geregistreerd: 07-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-04 22:30

Ik ken een merrie die dat ook had, alleen was zij wel drachtig maar zat de vrucht op een verkeerde plaats. De vrucht is toen in de eileider blijven liggen. Daardoor ze weer hengstig werd. De dierenarts heeft er toen voor gezorgt dat de vrucht toen daar is weggehaald.

Adriana

Berichten: 11102
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Haselau

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-04 22:35

Nou 1 van de 2 hengstige merries is gewoon drachtig, we hebben dit nog niet eerder meegemaakt.

feincera

Berichten: 89
Geregistreerd: 11-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 12:46

Mijn verhaal heeft een goed einde: voor alle zekerheid hebben we de merrie zondag nog eens laten scannen, en ze was nog mooi drachtig. Me very happy. Haha!
Gelukkig maar, want als de merrie na 40 dagen verwerpt, kan je blijkbaar niet meer dekken, omdat de baarmoeder en de ganse hormonenhuishouding dan helemaal is ingesteld op een veulen en de merrie dus niet meer hengstig wordt.

SjaanBanaan
Berichten: 94
Geregistreerd: 20-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 17:15

feincera schreef:
Mijn verhaal heeft een goed einde: voor alle zekerheid hebben we de merrie zondag nog eens laten scannen, en ze was nog mooi drachtig. Me very happy. Haha!
Gelukkig maar, want als de merrie na 40 dagen verwerpt, kan je blijkbaar niet meer dekken, omdat de baarmoeder en de ganse hormonenhuishouding dan helemaal is ingesteld op een veulen en de merrie dus niet meer hengstig wordt.


Precies! Daarom begrijp ik er geen hout van, dat alles met 44 dagen nog op zijn plaats zat en mevroi nu op 77 dagen ineens hengstig wordt Verward Natuurkundig kán dat dus idd gewoon niet.

Wat jij bedoelt is de aanmaak van het gele lichaam, dat ervoor zorgt dat ze in principe niet meer hengstig behoren te worden.
We hebben gewoon een stelletje Clown staan....zucht...

SjaanBanaan
Berichten: 94
Geregistreerd: 20-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 14:53

Haha! Ja, het kan dus idd ...hengstig en toch drachtig Haha!
Vandaag ondervonden:
Die Clown van me is gewoon al 84 dagen een zwanger peerd. Dus ik trap er de volgende keer mooi niet meer in!! Schijnheilig

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 14:57

adriana schreef:
Nou 1 van de 2 hengstige merries is gewoon drachtig, we hebben dit nog niet eerder meegemaakt.

Net een mens.........

Kitten
Berichten: 1717
Geregistreerd: 12-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 17:09

Sjaan, vergeet het maar, de volgende keer dat ze het doet, hang je weer boven in de gordijnen, ik weet precies hoe het voelt.