De Burd

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 14:32

Tiffy schreef:
Helaas weet ik uit ervaring dat er dus ook bedrijven zijn die je apart laten betalen voor een hoefsmid die uiteindelijk minder vaak is gekomen dan dat jij er voor betaald hebt Scheve mond .


Sorry hoor, maar ik neem aan dat je met enige regelmaat bij je paardje gaat kijken en je dan ziet of de hoefsmid wel of niet geweest is?

Ziolette

Berichten: 17743
Geregistreerd: 06-03-02
Woonplaats: Onder de zon!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 14:38

Tessebes schreef:
Sorry hoor, maar ik neem aan dat je met enige regelmaat bij je paardje gaat kijken en je dan ziet of de hoefsmid wel of niet geweest is?


Inderdaad en dan kom je er dus achter dat de hoefsmid waar je voor betaald hebt niet geweest is .

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 14:40

Tiffy schreef:
Inderdaad en dan kom je er dus achter dat de hoefsmid waar je voor betaald hebt niet geweest is .


Als je regelmatig even langskomt, dan heeft een beetje slimme opfokker niet eens het lef om je te bedonderen hoor.

Zannekin

Berichten: 3598
Geregistreerd: 02-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 14:58

Eerlijk duurt het langst Lachen
Bij ons is basis hoefsmid inbegrepen (geen vast schema maar op het oog), als de mensen vaker willen is dat helemaal geen probleem en betalen ze gewoon die extra beurt(en).

Ziolette

Berichten: 17743
Geregistreerd: 06-03-02
Woonplaats: Onder de zon!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 15:08

Tessebes schreef:
Als je regelmatig even langskomt, dan heeft een beetje slimme opfokker niet eens het lef om je te bedonderen hoor.


Dat is makkelijker gezegd dan gedaan als je op dik twee en half uur rijden van je veulen woont en liever zelf niet zo'n stuk in je eentje rijdt omdat je een handicap hebt. Dat moet bij ons echt ingepland worden, want mijn vriend heeft continuedienst en ik ben zelf alleen in het weekend vrij! Het spijt me, maar dan lukt het echt niet om elke twee weken op de stoep te staan. Ik mag blij zijn met 1x in de twee maanden, we zijn bij diverse opfokbedrijven geweest en deze leek destijds het beste (en beslist niet qua kosten). Ik sta nu naar volle tevredenheid bij de Burd, ze doen in ieder geval wat ze beloven!

Synthia
Berichten: 2
Geregistreerd: 24-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-04 00:14

Ziolette schreef:
Heb jij daar toevallig ook de drachtige merries zien staan? Ik had op hun site gezien dat ze ook drachtige merries begeleiden en zou wel willen weten of dat wat is als je thuis de perfecte omstandigheden niet hebt om de merrie te laten bevallen.


Mijn merrie staat op de Jochimshof in Duitsland. Het is daar niet zo groot en je merrie krijgt voldoende aandacht en kan ook veel naar buiten. Hun site is www.jochimshof.nl. Je kunt daar ook goed terecht voor je veulen. Ze zijn wel duurder dan de burd, maar je veulen wordt goed in de gaten gehouden en ze worden er super braaf van.

ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-04 09:06


paulanda
Berichten: 2180
Geregistreerd: 09-07-01
Woonplaats: heerhugowaard(n-H)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-04 14:08

ach ja achter ons word het nieuwe onderkomen van stoeterij maalwater gebouwd(3 min afstand)dus wellicht is dat wat als we weer eens gaan fokken,kan je alles in gaten houden.

Sprintje

Berichten: 2144
Geregistreerd: 31-03-03
Woonplaats: Emst

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-04 23:10

Tja, ik geloof écht dat ik vorig jaar een zeer goed plekkie voor mijn veulen heb gevonden... Als ik al deze verhalen zo lees.

Maar goed het is overal wat, die van mij staatiedere nacht op stal en iedere dag op de wei (dus ook in de winter, alleen dan in de paddock als de wei te slecht wordt)! Dat 's nachts op stal hoeft mij eigenlijk niet in de zomer. Maar ze wordt écht super verzorgd!

Synthia
Berichten: 2
Geregistreerd: 24-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-04 23:30

ceasario schreef:
Dan toch maar de Burd.

i.p.v. een zandweide. Huilen

http://www.jochimshof.nl/



.


Ach ja, als je het stuk bedoeld waar de net geboren veulens in gaan. Daar kunnen ze namelijk lekker dollen in hun eerste twee weken zonder meteen in het gras op hun te muil gaan. De weilanden zijn goed en het voordeel is dat ze in de winter ook dagelijks de wei in gaan, maar ja, voor ieder wat wils. Ik vind de persoonlijke aandacht wel fijn.

KarinvdM

Berichten: 16565
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Holsloot

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-04 23:57

Ik ben er vorige week geweest omdat ik op zoek ben naar een adres voor mijn hengstveulen en ik wilde het zelf even gezien hebben. In de zomer is het er misschien prima, maar voor de winter, nee, ik vind het niet geschikt. Dan betaal ik liever wat meer...

selnik
Berichten: 150
Geregistreerd: 27-06-04
Woonplaats: Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 21:58

Ik heb bijzondere slechte ervaring met de winterstalling van de Burd. Ik heb mijn 6 mnd oud veulen daar in september heen gebracht en netjes de winterstal bekeken en alles daar doorgenomen. Aangezien wij zo'n 2 uur moeten rijden kon ik er helaas niet zo vaak heen, daarom heb ik zeker de eerste tijd regelmatig gebeld. Elke keer was alles prima. Toen we in november gingen kijk en stond ze in een anders stal dan afgesproken, zo'n 10 km verder op. Wij waren daar niet van op de hoogte gebracht. Vlug zijn we daar heen gereden. Het veulen stond er onder zeer slechte toestand bij. Het kuilgras lag in de regen. Ze stonden op een meter mest en in de hele stal was geen droog stukje te vinden. Het dak lekte als een zeef. Ze was zeer zwaar ondervoed en had een ernstige worminfectie (leverbot) opgelopen (dit heeft lang geduurd voordat de dierenarts hier achterkwam). We zijn linea recta naar huis gereden en de trailer gehaald en heel vlug ons paard naar huis gebracht nu het nog kon. Het heeft zeker een half jaar geduurd voor ze een beetje was bijgekomen. Dus voor ons nooit geen de Burd meer.