Wat is jullie streven met fokken?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
petraaken

Berichten: 44204
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 12:19

een correct, lief en werkwillig paard dat er mooi uitziet (ja het oog wil ook wat) dat door een gemiddelde ruiter maar ook door topruiters kan gereden en zodoende in de sport goed meekan. tja, de droom van goedgekeurde dekhengst fokken is dit jaar werkelijkheid geworden. Haha!

Beber

Berichten: 2437
Geregistreerd: 09-09-03
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-04 12:39

Amerika vanwege de hoge prijzen en het liefst natuurlijk bij een goede ruiter.

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 12:41

Ik zie liever een paard hoog lopen dan dat ie voor belachelijk veel geld verkocht wordt en er niks meer van hoort. Waar komen toch die fabels vandaag dat Amerikanen hier in Nederland graag met hun geld strooien. Verward

Beber

Berichten: 2437
Geregistreerd: 09-09-03
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-04 12:46

Ik weet gelukkig beter.

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 12:48

Leg maar eens uit...

Beber

Berichten: 2437
Geregistreerd: 09-09-03
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-04 12:51

Ken genoeg mensen die wel handelen met het buitenland ( waaronder Amerika ) en de prijzen liggen toch zeker minimaal 2 x zo hoog en zeker als het KWPN bloed is.

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 12:54

Ja, die ken ik ook. Belachelijke vraagprijzen, en nogmaals Amerikanen let echt wel op hun geld als ze een paard gaan kopen. En bovendien moet het dan wel goed bloed zijn en goed presteren. Maar als het bij jou om het fokken alleen om het geld gaat? Tja...
Kom je wel eens in de buurt van Oude tonge?

besita
Berichten: 6777
Geregistreerd: 30-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 12:59

Gelijk heb je beber,maar moet dan wel kwaliteit zijn hé,een halve hoeven ze niet.Heb er zelf ook een paar verkocht naar Amerika en met een beetje zoekwerk kun je ze ook terugvinden(als ze op een bepaald niveau lopen toch)

Adriana

Berichten: 11102
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Haselau

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 13:38

Die Amerikanen zijn de prijzen zoals wij die kennen niet gewend.
Ze lachen je uit als je 2000 euro vraagt voor een veulen.
De prijzen liggen daar hoger omdat ze daar niet veel warmbloedveulens hebben.

Ik ga straks met een heel stel Amerikanen touren in Holstein, die komen daar ook om veulens te kopen.

Beber

Berichten: 2437
Geregistreerd: 09-09-03
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-04 14:21

DeesDeBest schreef:
Ja, die ken ik ook. Belachelijke vraagprijzen, en nogmaals Amerikanen let echt wel op hun geld als ze een paard gaan kopen. En bovendien moet het dan wel goed bloed zijn en goed presteren. Maar als het bij jou om het fokken alleen om het geld gaat? Tja...
Kom je wel eens in de buurt van Oude tonge?


Geloof niet dat ik gezegd heb dat het alleen maar om geld gaat, maar het is natuurlijk wel lekker meegenomen, of ben jij er zo 1 die niet om geld geeft, MONEY MAKES THE WORLD GO ROUND, HONEY.
En Oude Tonge ligt niet helemaal in mijn buurt, hoezo?

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 14:29

Mijn streven is een paard te fokken met de impact van Jazz (zowel in de fokkerij als in de sport).
De rest is leuk , maar voor minder doe ik het niet.

......en dan maakt het me bar weinig uit of ik zo'n beestje kan verkopen voor 2.000 of 2.000.000.........

Ruchet

Berichten: 836
Geregistreerd: 22-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 16:25

Beber schreef:
Ken genoeg mensen die wel handelen met het buitenland ( waaronder Amerika ) en de prijzen liggen toch zeker minimaal 2 x zo hoog en zeker als het KWPN bloed is.


Wij verkopen regelmatig springpaarden en hunters naar Amerika, en het is echt niet zo dat ze daar gek zijn, en hier met hun geld gaan strooien, ze zijn echt super kieskeurig met het uitzoeken van een paard, het moet allemaal perfect zijn; liever geen vosmerrie, mooie kop, rechte benen, geen stalgebreken, moet super te rijden zijn , perfecte changementen,
en dan ook nog ruig springen, 101 % op de foto, enz. geen concessies.
deze paarden zijn dus geld waard, dus logisch dat ze duur verkocht worden.

Ruchet

Berichten: 836
Geregistreerd: 22-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 16:35

CGJ12 schreef:
Mijn streven is een paard te fokken met de impact van Jazz (zowel in de fokkerij als in de sport).
De rest is leuk , maar voor minder doe ik het niet.

......en dan maakt het me bar weinig uit of ik zo'n beestje kan verkopen voor 2.000 of 2.000.000.........



Ga toch weg man, je kan mij niet wijs maken dat je dat geen bal uitmaakt,
je bent toch geen holbewoner of zoiets !

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 16:39

Ruchet schreef:
Ga toch weg man, je kan mij niet wijs maken dat je dat geen bal uitmaakt,
je bent toch geen holbewoner of zoiets !


Neu, maar wél enigszins vermogend..........
Van geld word je echt niet gelukkig en wat moet ik met nóg een dure xxxxxx ? (vul dat zelf maar in)

Ruchet

Berichten: 836
Geregistreerd: 22-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 16:43

Ben ik met je ééns, maar als je wild verkopen dan hoop je toch op het tweede bedrag, niet ?

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 16:53

Da's een heel ander verhaal.
Kern van mij was dat ik een paard wil fokken die Jazz doet verbleken.
Dat veulen is dan voor geen geld te koop.............. ook niet voor dat 2e bedrag.
Fokkerstrots is dat.
Zouden meer mensen moeten doen.

Ruchet

Berichten: 836
Geregistreerd: 22-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 17:04

oke, kan ik begrijpen, maar wat zou je ermee doen als ie 4 jaar is ?

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 17:06

Om het paard niet te beperken in zijn toekomstmogelijkheden zou ik er zelf NIET op stappen (wat velen juist wel zouden doen) en even uitzoeken wie er het best op zou kunnen rijden............ en bij wie hij de fokkerij het best zou kunnen dienen uit foktechnisch oogpunt.........

Ruchet

Berichten: 836
Geregistreerd: 22-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 17:14

Dat vind ik een belangrijk iets, dat als je zelf niet goed genoeg rijdt, dat je het paard door een fijne ruiter laat rijden en uitbrengen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 17:17

CGJ12 schreef:
Neu, maar wél enigszins vermogend..........
Van geld word je echt niet gelukkig en wat moet ik met nóg een dure xxxxxx ? (vul dat zelf maar in)


Op de xxxxx zou ik dan Aston martin neerzetten, maar dat zal het vast niet zijn.

Maar waarom werk je nog als je zo vermogend bent?
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 05-07-04 17:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 17:24

Mijn streven is vrije bloedlijnen te houden binnen het Gelders boek, helaas is dit een utopie maar ik probeer wel zoveel inteeltvrij te fokken.
Het doel is een blij, werkwillig paard met veel karakter en ruime gangen.
2 nakomelingen van Ilindra lopen in Frankrijk in een 4-span dat wordt uitgebracht in ralley's (soort postkoetsen race Tong uitsteken ) en 2 lopen er als SGWM 2 span in Engeland, helaas niet voor fantasieprijzen maar we mogen niet mopperen Knipoog

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 17:34

Mijn streven is het Zwaarwarmbloed paard/groningers in stand te houden zonder al te veel inteelt en met behoud van zwaarte en rasuitstraling.

Hiervoor zijn er een merrie uit Polen en een merrie en hengst uit Oostduitsland gehaald.daarnaast streef ik hetzelfde als Phia na een gezond , goedbewegend veulen met een fijn karakter dat zijn ook de paarden die je het beste weer kunt verkopen of weer mee door kunt fokken.

Daarnaast hoop ik op 1ste premie veulens en als het kan een preferente model merrie.
maar een goedgekeurde hengst mag ook wel *LOL*

Beber

Berichten: 2437
Geregistreerd: 09-09-03
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-04 18:01

CGJ12 schreef:
Da's een heel ander verhaal.
Kern van mij was dat ik een paard wil fokken die Jazz doet verbleken.
Dat veulen is dan voor geen geld te koop.............. ook niet voor dat 2e bedrag.
Fokkerstrots is dat.
Zouden meer mensen moeten doen.


Oke het liefst blijft het niet bij 1 topper ( lat hoger leggen) , maar dan wordt het wel steeds drukker op mijn stalletje en ik wed qua merries niet op 1 paard, dit maakt de kans toch een klein beetje groter.
En trouwens, naar mijn mening doen vele paarden Jazz al verbleken (zeker wat het karakter betreft).

KarinvdM

Berichten: 16565
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Holsloot

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 21:45

Iedere fokker hoopt denk ik wel om ooit eens te boek te staan als fokker van een goede dekhengst. Maar als onze veulens een fijn en bruikbaar karakter hebben en er mensen plezier van hebben in de landelijke sport, dan ben ik tevreden.
Ik heb net het 00-Seven veulen van mijn ouders gekocht. Het lijkt me ook wel eens leuk om zelf met een eigen fokprodukt verder te gaan. Om dezelfde reden houden we de enter van vorig jaar ook nog aan.


CGJ12"]
van geld word je echt niet gelukkig en wat moet ik met nóg een dure xxxxxx ? (vul dat zelf maar in)
[/quote]

Nou, een nieuwe xxxxxx zal niet misstaan... Pling


[quote="Beber schreef:
En trouwens, naar mijn mening doen vele paarden Jazz al verbleken (zeker wat het karakter betreft).


Here we go again?? Gaaaap
Laatst bijgewerkt door KarinvdM op 05-07-04 21:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 21:46

Beber schreef:
Geloof niet dat ik gezegd heb dat het alleen maar om geld gaat, maar het is natuurlijk wel lekker meegenomen.En Oude Tonge ligt niet helemaal in mijn buurt, hoezo?

Zo kwam het op mijn over, dat ik vroeg naar OT was eigenlijk gewoon een niks betekende vraag. Ik ken nl. mensen daar die met Amerika handelen en dat op een niet bepaald eerlijke manier doen en er toch ook belachelijk veel geld voor durven vragen.