merrie op keuring aanbieden, hoe?

Moderators: petraaken, Nicole288

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-10-01 15:30

Ik wil graag volgende zomer mijn kwpn-merrie op de keuring van het kwpn aanbieden, zien of ze opgenomen kan worden in het stamboek, misschien wel een sterretje?
Maar ik heb geen enkele ervaring met dat soort dingen! Hoe kan ik dat het beste aanpakken. Ik denk niet dat ik zelf een geschikte voorbrenger ben (puf, puf hijg hijg...dat wordt niks!), maar hoe kan ik het laten doen? Wat zal ik er ongeveer voor kwijt zijn? Iemand met ervaring op dit vlak? Alvast bedankt voor de reactie!

olga

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-01 14:34

Bij De NRPS keuringen kan je ze voor laten brengen .Er zit wel prijsverschilin ,want ik betaalde op de provinciaale keuring 35 gulden en op de nationale keuring een tientje .
Maar ze liep ook wel een stuk beter dan dat ik het zelf deed.

Mytens_oud

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-01 14:44

Breng hem naar een bekende stal in de buurt die erom bekend staat om paarden voor te brengen op keuringen. Je kunt het wel laten doen door iemand tijdens de keuring maar er gaan heel veel voorbereidingen aan vooraf hoor.

Hoofd AMF.
ik heb er 1, een chocolad met wit katertje,
Gizmo !! Mijn icon is zijn vader.

astridh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-01 18:29

Ik heb mijn merrie 2 jaar geleden naar de keuring gebracht. Ik moest toen eerst naar een opname-keuring. Hierbij ging het voornamelijk op exterieur en we moesten even op en neer rennen op de harde weg. Bij die keuring wordt gekeken of je paard aan de minimale eisen voldoet. Dit kan je best zelf doen hoor. Daarna ben ik op aanraden van de keurmeester naar een 'echte' keuring geweest. Daar heb ik mijn merrie in eerste instantie wel zelf voorgebracht. Mijn merrie werd toen op kop gezet en doorverwezen naar de provinciale keuring. De keurmeester zei me toen wel dat ik de volgende keer beter een professionele voorbrenger kon nemen. Dat heb ik dus gedaan. Op de provinciale heeft iemand anders haar voorgebracht. Ze is uiteindelijk 2e geworden en ster *LOL* . Ik heb niets speciaals gedaan voor de rest om haar keuringsklaar te maken, gewoon getraind (dressuurmatig). Overigens kostte de voorbrenger iets van fl. 50,--. Veel succes met je merrie.

Het leven is als een restaurant.... je krijgt wat je besteld hebt
Het leven is als een pijpkaneel...ieder zuigt eraan en krijgt zijn deel

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie