Wat met paspoort welsh partbred bij verkoop?

Moderators: petraaken, Nicole288

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Eilandje

Wat met paspoort welsh partbred bij verkoop?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-07-04 08:24

Ik heb enkele weken geleden een kruising kwpn - welsh cob gekocht die is ingeschreven bij het Britse Welsh Partbred Register. De verkoper heeft gewoon mijn naam en adres ingevuld in het paspoort. Nu was ik gisteren dat paspoort eens aan het bestuderen, en er staat in dat het paspoort teruggestuurd moet naar the Welsh Pony and Cob Society wanneer het dier van eigenaar verandert, dit zou moeten gebeuren door de verkoper, en de society zou het paspoort dan doorsturen naar de nieuwe eigenaar.

Mijn vraag is nu: wat moet ik nu doen? Moet ik dat zelf opsturen?

(Ik heb hier dus helemaal geen ervaring mee, mijn andere pony heeft geen papieren, dus ik heb me met zoiets nog nooit moeten bezighouden)

Malibu

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 08:32

Nee, dit moet je zelf doen.

Let wel op dat je het aangetekend verstuurd ofzo, want als je het kwijt bent heb je helemaal geen papieren mee.

Ik weet niet of er ook een stamboek papier bij zat? (een los papier met de afstamming etc erop), anders zou ik daar even een kopie van maken.
Als dat er niet bijzat even een kopietje maken uit het paspoort waar alle gegevens van de pony op staan (naam, kleur, aftekeningen en het allerbelangrijkste "het stamboeknummer".

Je zou ook even het Welsh Pony Stamboek in nederland kunnen bellen. Misschien dat ie daarin is over te schrijven. Scheelt weer een zending naar het buitenland...

Nou ja, hoop dat het een beetje duidelijk is. En ander kan je altijd ff PBen.

<3 Trotse mamma van Damian Jeremy en Noëlia <3 , geboren 11 juni 2010 & 2 oktober 2013 :+:
Quincy - Malibu Sundance - A Sundance Sorpreza :+:

Eilandje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-07-04 08:39