Wat is leuk dressuurbloed?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
nobless

Berichten: 46
Geregistreerd: 16-07-04
Woonplaats: Ijsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-04 22:25

Clavecimbel OK dan! goed karakter heb er zelf ook een.

Dees

Berichten: 18921
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-04 22:33

Als je een lekker dressuur-geschikt veulen of enter zoekt, weet ik nog wel een paar kwaliteitsbeestjes te staan.
Extra bewegen, kwpn gefokt uit predikaatrijke lijn.

Dressuurbloed.... kijk uit dat je geen 'soepkip' koopt met een klinkend papier maar zonder de echte 'inhoud' van een sportpaard. Er staan veel slappe poppetjes te koop. Kijk eerst naar het dier, dan pas naar het papier. 4x dressuur op een rij is eigenlijk vragen om een slappe achterhand...

Zannekin

Berichten: 3598
Geregistreerd: 02-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-04 23:43

Dees schreef:
Kijk eerst naar het dier, dan pas naar het papier. 4x dressuur op een rij is eigenlijk vragen om een slappe achterhand...


Dus toch kijken naar het papier Verward
Ik begrijp niet dat een dressuurfokker er baat zou bij hebben slappe achterhanden in te fokken. Genoeg dressuurpaarden met een sterke en soepele achterhand.
Net Florencio op video gezien Vingers aflikken

alabastro
Berichten: 844
Geregistreerd: 09-04-04
Woonplaats: Hasselt-Kuringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-04 08:57

Ikzelf vind het Weltmeyerbloed zeer interessant en dan heb ik ook een boontje voor Lauries Crusador maar beide hengsten liefst pas in de 3de genereatie. Verder Negro, Brentano en voor mij natuurlijk Alabaster.

johanna13
Berichten: 221
Geregistreerd: 01-04-04
Woonplaats: in een hutje op de hei

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-04 10:12

Wat dacht je van een bojar of een pronto!
Beiden zijn zowel dressuur als springen erg goed, en hun nakomelingen niet minder.
Kijk voor meer info eens op de site http://www.easpstamboek.nl

Waventy

Berichten: 5284
Geregistreerd: 22-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-04 18:36

ik ben helemaal weg van Havel Lachen Nee ik heb nu een jaarling van Havel en hij kan echt leuk bewegen.

Gr lara

petraaken

Berichten: 44210
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (Belgiƫ) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-04 08:23

Ik ben weg van Rubiquil en Sultano. Rubiquil is een Rubinstein I x Roemer x Homerus. Sultano is een Sultan x Roemer x Doruto. Verder vind ik Florencio een pracht hengst met een schitterende afstamming nl Florestan I x Weltmeyer x Pik Bube II. Natuurlijk mag ik mijn eigen fokprodukt niet vergeten nl Radetzky. Radetzky komt uit Rubiquil met een RAvel STV x Uniform x Variant moeder. Haha! Dressuurbloed waar ik ook gek op ben is Alabaster, Weltmeyer, Donnerhall en de Rubinstein I lijn.

Frantic

Berichten: 9648
Geregistreerd: 14-09-03
Woonplaats: maan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 07:26

Geen idee wat ik zou verkiezen, maar als je echt iets zoekt zou ik zeker ook naar de moeder kijken. Die is meestal bij de verkoper aanwezig en als beginneling in kopersland heb ik daar meer aan dan een vader die alleen op papier staat(Lowina)

cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-04 09:53

Yep, het is nog moeilijk om te vinden wat ik zoek. Inmiddels weet ik voor mijzelf ook dat papier zeker niet het belangrijkste is. Af en toe zie ik paarden die bij een 'geweldig' papier horen die ik dus maar gewoontjes vind eigenlijk. En ik heb het idee dat er meer jonge hengsten dan jonge merries te koop staan en ik heb toch het liefste een merrie. Maar ik zoek vrolijk verder, ik heb in elk geval weer wat tips gekregen hier Lachen

Marshaha

Berichten: 2944
Geregistreerd: 28-06-04
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 09:57

Quicksilver Lovers Lovers

Don_Zhivago

Berichten: 6608
Geregistreerd: 23-02-04
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 14:51

GRIBALDI... goed bloed.. kan leuk lopen.. fokt talent door...
DONNERHAL.. "" "" ""