joviaal of zilverster,wie kent ze?? tuigers!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Stippie

Berichten: 1366
Geregistreerd: 07-02-04
Woonplaats: Achter de hoge bergen

joviaal of zilverster,wie kent ze?? tuigers!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-04 19:11

heey hallo!
wie kent er de tuigpaard hengst joviaal of de tuigpaardhengst zilverster???
ik heb namelijk een kruising van die twee maar ik weet helemaal niets van de afstamming! ik heb ooit een foto van joviaal gezien maar verder weet ik er niets vanaf! Verward
mijn paard is nu in de training als "dressuur" merrie en ik zou dus ook wel graag willen weten of er meer tuigpaarden onder het zadel gerden worden en evt op niveau. *LOL* want er word vaak gezecht dat tuigers niet kunnen lopen, wie bewijst me t tegendeel? Haha! deze van mij heeft vroeger jachten mee gereden. maar begind nu vrij aardig de dressuur oeffeningen te doen, gelukkig haha Haha! ! wie kan mij meer vertellen??
vast bedankt!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 20:29

Zilverster is door Aad van Essen zowel in de ereklasse (hoogste tuigpaard rubriek) als in de lichte tour (dressuur) uitgebracht.
Aan de opa van je paard kan het dus niet liggen Haha!

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78511
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 21:00

Zilverster was idd een geweldig tuigpaard. Ook een opvallende, want het was een schimmel!

Stippie

Berichten: 1366
Geregistreerd: 07-02-04
Woonplaats: Achter de hoge bergen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-04 09:10

dus aan de opa van mijn paard kan het niet liggen haha! er is nog hoop! Haha! en van dat schimmel vererft hij inderdaad! mijn "vos" is inmiddels zeer donker, net als joviaal en dan heeft ze een schimmel plek op haar achterste! en iedereen vraagt of ze daar nog vies is Verward maar ik zal nog eens veder zoeken naar informatie over die hengesten!
de gehele afstamming van mijn paard zijn: joviaal(vader, is dus n cinovo x unicum) x zilverster (vader moeder,is dus een zoon van renovo) x rentheer (oma's vader haha)
ik zou ze graag eens op fot zien! maar er zijn er volgens mij zo weinig van! Scheve mond en ik heb er wel eens een in het hengstenboek gezien maar ook niet veel. maar met steeds beetjes inforamtie kom ik al wat veder! bv eerst snapte de fokker ook niet waarom ze een schimelplek had haha! ik dus wel! Haha!