Kennedy's

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mansolein

Berichten: 2348
Geregistreerd: 12-12-04
Woonplaats: Frankrijk

Re: Kennedy's

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-05 17:53

hebben jullie geen foto's? Ben wel benieuwd! kennedy was een van de eerste hengsten waar ik gek op was.

Rovinia

Berichten: 316
Geregistreerd: 07-02-05
Woonplaats: Z.O. Friesland

Re: Kennedy's

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-05 16:34

Zoals Nina62 al zei heb ik ook een Kennedy merrie.
Ze is ster en 7 jaar en komt uit een Formateur merrie. Het is een goed bewegend paard met uitstraling. Maar het is wel een kruidje roer me niet. Vaak erg onrustig, eigenlijk in alles maar ook een lieve knuffel op stal. Als ze maar elke dag in de wei mag en wordt gewerkt dan gaat het goed.
Maar helaas kan ik haar nu niet meer rijden vanwege rugpoblemen. Het herkenbare probleem bij veel Kennedy's als het maar niet te moeilijk wordt dan gaat het allemaal wel maar moeten we echt aan het werk en op het achterbeen dan komen de problemen. Vaak met veel spanning vooral in de galop.
Dus nu ik haar niet meer rij, is het ook zo'n lomperd aan het touw e.d. We hebben haar nu laten dekken met UB40. En hopen dat deze combinatie wat leuks oplevert!

Odess

Berichten: 2827
Geregistreerd: 28-05-04
Woonplaats: Overijssel

Re: Kennedy's

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-05 18:31

Bij mij in de les rijdt een meisje ook vaak op een Kennedy ruin. Ze brengt hem uit in het M-springen. Voorzichtige springer (vooral schuin gaat hij huizenhoog) gigantisch veel vermogen en een goed karakter. Fijn paard om te rijden. Ik heb er ook al eens zonder problemen 1.20 mee gesprongen. Het is een groot paard van ongeveer 1.70 hoog en donkerbruin zonder aftekeningen. Hij is in ieder geval een stuk fijner dan de Burggraaf (sloom) en de Kigali (soms onvoorzichtig en minder werklustig) die ze rijdt! Wat er verder achter zit weet ik niet.

npguitv

Berichten: 38
Geregistreerd: 16-06-05

Re: Kennedy's

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-05 23:35

Hoi, ik heb een vierjarige Kennedy x Ed King Hill. Ik vind hem geweldig! Ik zou nooit meer anders willen! Hij heeft heel veel zelfhouding en is erg zelfbewust. Maar daarentegen ook gevoelig, dat maakt hem erg licht om te rijden. Ik kreeg hem met 3,5, net gecastreerd en had al eens een zadel op gehad aan een longeerlijn. Wintertijd, maar ik zag hem staan en was verkocht. Vond wel dat hij wat achter liep in groei want hij was nog behoorlijk overbouwd en wat ieletjes. Had ook nog nooit gehoord van voetjes geven. Ben gelijk verder gegaan met inrijden toen, en dat ging super. Soms was hij wat druk (op de plaats draven en showen) een keer is hij recht omhoog gekomen tijdens dit showen, ik denk dat hj toen gewoon zijn spanning even kwijt moest (want ik hield hem toen natuurlijk tegen). Dat was wel schrikken, maar is gelukkig bij een keer gebleven. Alleen ging hij op een gegeven moment bokken. En dat werd steeds erger, ik dacht toen ook van dat ga ik vandaag of morgen niet meer uitzitten. Sommigen zeiden dat hij aan het puberen was en dat ik hem aan moest pakken. Anderen zeiden dat ik hem weg moest brengen om hem verder in te rijden. Toen zei iemand tegen me dat ik gewoon al te veel van hem vroeg, zowel geestelijk als lichamelijk. Ik vroeg hem spieren te gebruiken die hij nog niet had en dat resulteerd natuurlijk in spierpijn en verzet. Hij kon ook niet meer ontspannen en dat moet eerst voordat hij kan aanspannen. Ik ben hierop tijdelijk gestopt met lessen en ben veel buiten gaan rijden. Hier is hij echt superbraaf. Hij is best koel in zijn hoofd en doet alles braaf, ook als hij iets eng vind gaat hij nu echt op mij vertrouwen. Natuurlijk is hij ook wel eens achterwaarts gegaan, maar ik krijg veel complimenten dat hij voor een vierjarig paard al zo braaf (voorop of alleen) door het verkeer gaat. Buiten is hij echt super betrouwbaar!! Ik geniet dan echt. Hij is ook super gehoorzaam terwijl hij zeker niet sloom is. Ik ben onlangs ook weer rustig aan in de bak begonnen en behandel hem dan naar zijn leeftijd. Nu gaat het zonder problemen. Nogmaals ik vind hem het einde, hij heeft gewoon een heerlijk karakter. Hij is gewoon heel brutaal maar daarbij wel heel eerlijk! Voor foto's zie mijn profiel. Groetjes

zobras
Berichten: 6059
Geregistreerd: 23-08-01

Re: Kennedy's

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-05 12:24

Ik heb ook een kennedy. Mijn avater is Kennedy zelf

Werelds karakter!! Dat is ook de hoofdreden dat ik blijf gaan voor hem, want hji blijft werken voor mij. Ongelovelijk wil om het goed te doen. Wel net als sommige die ik hier nu ook lees, kan hij heet worden als je teveel aan zijn lijf komt. Maar, als hij het snapt geen vuiltje aan de lucht. Hij is nog nooit omhoog gekomen of heeft andere dingen gedaan om te staken. Hij is voor een gemiddelde kennedy groot, 1.73 en goed in het rechthoek model (moeder is een Heidelberg merrie).

Ken een andere Kennedy die kleiner is, vlugger maar nagenoeg hetzelfde werklust karakter. Die is ver in de hengstenkeuring gekomen. Het is een kennedy x Dublin.

Mijn ervaring is dat de Kennedy's heet in het werk kunnen zijn, je kan ze dus heel scherp afstellen. Super braaf en koel in het hoofd en kan dus overal met hem naar toe.

Afbeelding

Navidad
Berichten: 5290
Geregistreerd: 20-04-04
Woonplaats: Aalten / Vorden

Re: Kennedy's

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-05 10:20

Ik heb een drie jarige kennedyxbelisar merrie. super fijn paard, wel heel erg een kennig. en een klein beetje stress loopt vaak uit op grote paniek (voor haar doen). maar goed ondanks dat een super paardje om mee te werken. erg veel swung en kan mega strekken, helaas is ze nu nog wat aan de kleine kant gebleven. gister opgemeten 159.5. de reden daarvan is vroegere droes, we wouden haar eigenlijk nog een jaartje op het land zetten, maar de DA zei dat het beste was om toch met haar te beginnen, zodat ze wat meer nek krijgt en de schouders breder werden.dan zou ze ook nog wat groeien zon 7 cm. nou ik hoop het allemaal anders laten we haar dekken

Afbeelding

Afbeelding

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Re: Kennedy's

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-05 11:38

Dit topic is niet bedoeld om paarden te zoeken, dat kan hier viewtopic.php?f=13&t=225098
Oproepen zijn gesplit.

Bovendien is het een jaar oud en gaat het dus op slot.