Problemen met drachtigheid???

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ronja

Berichten: 2142
Geregistreerd: 27-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-04 19:35

Wij hebben ook een merrie die eens verworpen heeft. De eerste keer insemineren had niet gepakt, de tweede keer zat er een tweeling op die er dus (vroeg) afgekomen is. Daarna wilde ze dat jaar niet meer drachtig worden.
Het jaar erop hadden we het niet willen proberen, maar nam ze zelf het heft in handen (lees: ze brak UIT haar eigen wei en IN de wei van onze eigen hengst, hoe hengstig kun je zijn Rolleyes ) Van dat avontuurtje was ze in 1 keer drachtig en kreeg ze haar eerste veulen, een heel móói veulen trouwens. Leve de natuur!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-04 19:46

Lisa hadden we in 1x drachtig en met Ilindra zijn we nog bezig, ze is nu 3x natuurlijk gedekt.
Van beiden zijn voor het zijn seizoen slijmmonsters genomen en ze zijn gespoeld.
Vrijdag moet Ilindra weer terug en ik hoop dat ze nu wel drachtig is.

Zauber
Berichten: 404
Geregistreerd: 13-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-04 22:34

Volgens mij is het nog steeds het beste om de merrie natuurlijk te laten dekken.Ik heb ze altijd in 1 keer drachtig.Maar dat doet een hengstenhouder tegenwoordig niet meer jammer genoeg.

Mer1980

Berichten: 18835
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 15:02

Ro is beide keren (2 jaar terug en dit jaar weer) in 1 X drachtig geworden. Ro heeft een hormoon probleem waardoor zich tegelijkertijd meer dan 25 eieren per eierstok worden aangemaakt waardoor ook de kans op meerlingen dracht aanwezig is. gelukkig is ze dit jaar gezond drachtig van een 1-ling van Florencio. Haha! nu bijna 2 maanden afgelopen maandag nog gescand.

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 22:25

Ziek 25! Jeetje! Wel een makkelijk paard voor embryotransplantatie *LOL*. Succes iig ,en ben beniuwd naar volgend jaar!