foto van hengst concorde of afstammelingen gezocht

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
fjord
Berichten: 2
Geregistreerd: 08-01-05

foto van hengst concorde of afstammelingen gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-05 15:57

hallo

op de manege staat mijn lieveling, Otis. hij is een afstammeling van Concorde en nu wilde ik graag een foto of info over concorde hebben, maar ik kan het nergens vinden Verward heeft iemand misschien een foto van concorde, of van een van zijn afstammelingen?

dankje wel

groetjes

Lida

Berichten: 182
Geregistreerd: 02-12-04
Woonplaats: assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-05 16:09

Kijk maar even op de web pagina van team nijhoff geesteren succes

TequilaRos

Berichten: 4466
Geregistreerd: 31-10-04
Woonplaats: Leek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-05 16:15

Concorde (Voltaire x Marco Polo x Lindberg)
Geb.datum: 10 mei 1984
Kleur: bruin
Stokmaat: 169
Fokfamilie: fokfam 431

Verrichting Ermelo 1987
Gehoorzaam, eerlijk, pleegt af en toe verzet, vriendelijk met goed humeur. Bij begin onderzoek nog groen. Eerste weken erg speels wat later veel minder is geworden. Loopt in het begin teveel op de voorhand, later is dat verbeterd. Pakt graag het bit vast en heeft matige souplesse.
Stap voldoende ruim. Draf regelmatig maar tamelijk kort, draaft met recht achterbeen. Galop goed gedragen en mooi rond. Toont bij springen zeer goede techniek, heeft zeer veel vermogen. Ook in terrein zeer goed springvermogen, terreingalop zou meer ruimte mogen hebben. Ruim voldoende bereidheid om te werken, ervaart werk als licht. Zeer veel aanleg als springpaard, tamelijk veel aanleg als terreinpaard en voldoende aanleg als dressuurpaard.
Bij aankomst goede voedingstoestand, kreeg meer voer dan normaal en is tijdens onderzoek gespierder en rijtypischer geworden.
Rustig stalgedrag.
Geen veterinaire bijzonderheden.
Rapportage afgesloten op 05-06.

Stap 7
Draf 6
Galop 7
Rijproef 6.7
Springen vrij 8
Springen ohz 9
Terreinproef 6.5
Karakter 8
Stalgedrag 9
Trainingsrapport 8
Puntentotaal 75.20
Max punten 100
Plaatsing 9e van 33 (21)
Jaar verrichting 1987
Plaats verrichting Ermelo

Afstammelingen 1989 (veulens)
De getoonde nakomelingen van Concorde zijn goed ontwikkelde veulens met opvallend royaal fundament. Het ziet er naar uit dat de hengst in staat is om de zwaarte in het beenwerk ook bij bloedvoerende merries te kunnen bewaren. Ook ten aanzien van de halsvorm werkt hij verbeterend. Qua type moet er enig onderscheid worden gemaakt tussen de geprikte en de uitgezochte veulens. De uitgezochte veulens vertoonden meer ras dan de geprikte, maar overigens is er sprake van rijtypische veulens.
Het hoofd is over het algemeen goed gevormd - soms met een diepliggend oog - en vertoont expressie. De hals is goed van lengte en vertoont een mooie 'kap'. In stand lijkt de hals soms nog wel eens iets te diep aangezet, maar in draf is er sprake van goed gedragen halzen. De schoft was bij de geprikte veulens nog wel eens kort en plat, maar bij de uitgezochte veulens was er sprake van goed ontwikkelde en goed doorlopende schoften; de schouders bleken bij de uitgezochte veulens even schuiner te liggen en ook meer lengte te hebben. De rug is soms iets diep - vooral bij de geprikte veulens was daarvan enigszins sprake - maar is overigens goed gespierd. De lendenen zijn best gespierd. De croupe heeft een goede lengte, breedte en bespiering en is goed doorgebroekt. Het voorbeen is goed gesteld met beste voorknie; bij de geprikte veulens was er nog wel eens sprake van een iets steile voorstand. Overigens vertoonden de veulens mooie lange koten. Het achterbeen wil nog wel eens wat lang en sterk gehoekt zijn, maar in gebruik worden de veulens daardoor niet gehinderd. De lange, best ontwikkelde spronggewrichten vallen op.
De stap bleek zowel bij de geprikte als de uitgezochte veulens ruimer te kunnen; ook de souplesse ontbrak. In draf tonen de veulens de goede bewegingsvorm. Ze draven efficiënt, gemakkelijk, met tact en balans. In enkele gevallen kon het achterbeengebruik wat overtuigender zijn, terwijl ook wel eens iets meer schoudervrijheid getoond had kunnen worden.

Kort samengevat: goed ontwikkelde, degelijke veulens met goede halzen en ruim voldoende bewegingen.
Getoond: 26 veulens uit 116 dekkingen.

Afstammelingen 1993 (januari; 3-jarigen)
Naar aanleiding van de beoordeling/rapportage van zijn 3-jarige nakomelingen blijft Concorde voor de KWPN-fokkerij gehandhaafd.

Afstammelingen 1997 (januari; 7-jarigen)
De beoordeling van de 7-jarige nakomelingen van Concorde is één jaar uitgesteld omdat de sportresultaten niet tijdig beschikbaar waren.

Afstammelingen 1998 (januari; 7-jarigen)
Naar aanleiding van de (uitgestelde) beoordeling/rapportage van zijn 7-jarige nakomelingen blijft Concorde voor de KWPN-fokkerij gehandhaafd.

Afstammelingen 2001 (januari; 11-jarigen)
Naar aanleiding van de beoordeling/rapportage van zijn 11-jarige nakomelingen wordt Concorde definitief goedgekeurd.

Goedgekeurde KWPN-zonen
HOLLAND
JACORDE
JUMBO JET
KASTELLO
LARINO
LAROCHE
NAMELUS-R
PIERROT

Goedgekeurde KWPN kleinzonen
LINCOLN
OKLUND
TADMUS
TOLAN-R

De hengst is correct gebouwd en staat goed in het type van het rijpaard. Hij is nog wat beknopt. De schouderligging zou nog iets beter kunnen zijn. De hengst heeft voldoende kwaliteit.

Keurverklaring 1995
De onderscheiding voor deze hengst geschiedt op relatief jonge leeftijd. Toch heeft hij al drie goedgekeurde zonen, te weten Holland, Jacorde en Jumbo Jet. Zijn index - in de groep hengsten met 4 t/m 6-jarige nakomelingen - heeft een btr van 82% met 130 ptn voor het springen. De hengst geeft goede modellen met een lange schuine schouder, een lang kruis, een sterke schenkelbespiering alsmede goede bewegingen. Hij doet bij voortduring internationaal van zich spreken onder meer onder de ruiter Jos Lansink. Het voorvoegsel Olympic onderstreept zijn betekenis. In 1992 won hij het Nederlands kampioenschap springen. Het jaar daarvoor won hij het hengstenspringen 1.40 m tijdens de finale HK.

1999 (februari) erkend door Holsteiner Verband

Preferentschap 2001 (januari)
Al jarenlang geldt de voormalig Nederlandse springkampioen Concorde als dé ambassadeur van het KWPN tijdens het WK voor jonge springpaarden in Lanaken(Blg). Loncorde, Larone, Lebora, Champion II, The Megabyte en Larino getuigen hiervan. De Voltaire-zoon, een vertegenwoordiger van misschien wel de meest succesvolle jaargang van het KWPN ooit, de C-jaargang, heeft inmiddels vriend en vijand overtuigd van het feit dat hij in staat is internationale springpaarden te leveren. Nadat Gracia-MB de rij opende, is de fakkel met succes overgenomen door toppers als Grace, Humphry, Hickory, Giant, Holland, Viktor, Conquest III en meer recent Jikke. Concorde bevindt zich de laatste jaren aan de top van de fokwaardeschatting voor het springen met een enorm hoge betrouwbaarheid. Daarnaast scoort hij redelijk in de richting van de dressuur. Ook op de keuringen zijn de producten van Concorde succesvol, getuige het aantal predikaten bij de merries (370 stb, 151 ster, 40 keur). Keuringstoppers van Concorde waren Ginn en Je Reviens. Concorde is in staat zijn nakomelingen een sterk gesloten model mee te geven, daarbij valt de bespiering in de bovenlijn op. Zowel de galop als het springen worden gekenmerkt door veel afdruk en snelle reflexen. Van Concorde zijn de volgende zonen goedgekeurd: Holland, Jacorde, Jumbo Jet, Kastello, Larino, Laroche, Namelus-R en Pierrot.

2004 (07-02)
Paard (KWPN) van het jaar 2003.

Afbeelding
Concorde bij de uitreiking van paard van het jaar 2003

TequilaRos

Berichten: 4466
Geregistreerd: 31-10-04
Woonplaats: Leek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-05 16:17


Princess

Berichten: 3303
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-05 18:20

ik heb zelf een tijdje een concorde x cor de la bryere gereden, is goedgekeurd bij het AES,k zal es zoeken of ik nog fotos heb.
verder ken ik nog wat concordes alleen geen fotos

risje

Berichten: 4406
Geregistreerd: 29-06-04
Woonplaats: Burgum

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-05 19:16

Hey leuke foto die van paard van het jaar.

Heb jaren gereden op de manege waar concorde gefokt en geboren is. Met fotolijst in zijn handen is bert van diest sr rechts erlangs zijn zoon bert van diest jr, fokkers van concorde. Ans van diest (dochter / zus) zie ook nog net.

Heb zelf de moeder van concorde nog paar keer verzorgd, die heeft op de manege (www.sonniushof.nl) nog jaren van haar pensioen mogen genieten en is over de 30 geworden.

Op de website van de manege staan verschillende foto's van concorde nakomelingen die daar gefokt en geboren zijn.
Ozalin, merrie, concorde x wisconsin
Afbeelding

Pendalin, merrie, concorde x wisconsin (volle zus ozalin)
Afbeelding

Revin, ruin, concorde x wisconsin (volle broer ozalin & pendalin)
Afbeelding

Ibo S, sterhengst, concorde x farn
Afbeelding

Zal thuis wel eens kijken of ik nog meer foto's van hem heb van tijdens bijvoorbeeld de uitreiking paard van het jaar...

Heb hem zelf voor het laatst gezien toen zijn fokker 80 jaar werd. Toen ahdden ze showavond op de manege georganiseerd met als afsluiting ene carrousel nummer met 20 van zijn nakomelingen. Aan het einde kwam concorde zlef uiteraard ook nog binnen....Was echt prachtig, wat een superpaard!!

Evelien88

Berichten: 8
Geregistreerd: 06-07-04
Woonplaats: 't Harde

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-05 19:42

Ik heb ook een merrie van Concorde. (Concorde x Beaujelais)
Staan foto's in mn profiel.

riskjuhruled

Berichten: 1737
Geregistreerd: 19-02-04
Woonplaats: Eersel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-05 21:15

de vader van risk is holland, de vader van holland is concorde, voor foto`s zie mijn profiel

ligt het aan mij of hebben nou veel afstammelingen van concorde een groot hoofd( risk past nog maar net een full)

Mist

Berichten: 9492
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-05 21:59

Ik heb een Concorde gekend, deze is een paar maanden geleden afgemaakt vanwege een botcyste.

pipeloi

Berichten: 427
Geregistreerd: 24-10-04
Woonplaats: groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-05 22:04

ik had een Ico Sun x Conorde


Afbeelding

riskjuhruled

Berichten: 1737
Geregistreerd: 19-02-04
Woonplaats: Eersel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-05 15:08

@ pipeloi: wouw dat was een super mooi paard!!

pipeloi

Berichten: 427
Geregistreerd: 24-10-04
Woonplaats: groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-05 15:46

riskjuhruled schreef:
@ pipeloi: wouw dat was een super mooi paard!!



Dank je wel
Ik was dan ook beretrots op hem en nog steeds

Anja85

Berichten: 122
Geregistreerd: 09-09-03
Woonplaats: Oud Gastel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-05 20:40

Ik ken een goedgekeurde NRPS hengst van Concorde. Voor meer informatie en foto kan je wel ff een PB'tje sturen.. Lachen

Tralala

Berichten: 1145
Geregistreerd: 06-02-04
Woonplaats: Overal en nergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-05 21:54

Ik heb een paard met als afstamming Larino x Rossini.
Larino is ook een Concorde.

Brittol

Berichten: 5499
Geregistreerd: 05-01-05
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-05 22:01

De Keur-Preferente hengst Concorde is verkozen tot "KWPN Paard van het jaar 2004". Vele fans van deze springcrack stemden op hem via de internet site en "In de Strengen". Concorde werd getoond met zijn internationale springkinderen Jikke en Larino. En zijn goedgekeurde zonen, Jacorde, Namelus R, Jumbo Jet en Pierrot. Bij de huldiging was de fokker van Concorde aanwezig met zijn familie deze werden bij het succes van Concorde betrokken.

The "Keur Preferent" stallion Concorde is nominated as "KWPN Horse of the Year". Many fans of this Super Jumping Star have voted, for him via internet and "In de Strengen". Concorde was shown with his International offspring Jikke en Larino. And his approved sons Jacorde, Larino, Namelus R, Jumbo Jet en Pierrot.

Dit is de info die ik over hem kon vinden maar ik weet nog steeds niet hoe je een plaatje hierop zet Verward dus kan ik hem er niet bij zetten

Tralala

Berichten: 1145
Geregistreerd: 06-02-04
Woonplaats: Overal en nergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-05 22:09

Dit is de site van Concorde bij team Nijhoff:

Concorde

Hier nog 2 plaatjes.


Afbeelding

Afbeelding

risje

Berichten: 4406
Geregistreerd: 29-06-04
Woonplaats: Burgum

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-05 17:50

heb nog wel een mooie foto van larino, gemaakt tijdens de internationale wedstrijd in eindhoven vorig jaar mei. Heb nog meer foto's van hem van die wedstrijd als iemand die wil zien, roep maar;-)!!

Afbeelding

Tralala

Berichten: 1145
Geregistreerd: 06-02-04
Woonplaats: Overal en nergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-05 18:19

ROEP! Haha!
Tja het is de vader van mijn paard, dus ik zou ze graag zien risje!

Noukie
Berichten: 10944
Geregistreerd: 27-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-05 18:33

wij hadden een concorde, helaas afgelopen april in laten slapen.
maar hier nog een paar foto's:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

en, er zijn idd behoorlijk wat Concordes met een groot hoofd. Deze had dat niet, maja. Mis m wel nog steeds eigenlijk, zeker als ik die foto's dan weer zie.

Schoentje

Berichten: 3857
Geregistreerd: 15-01-03
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-05 18:38

In mijn profiel staan een aantal foto's van 3 concordes, een jumbo-jet en een larino.
Kik anders eens bij de zoekfunctie, er zijn nl al veel topics over concorde geweest.

risje

Berichten: 4406
Geregistreerd: 29-06-04
Woonplaats: Burgum

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-05 01:25

zal de andere larino foto's wel opzoeken dan. ALs ik ze ergens online heb ze tik ze hierneer!!!

CarpeDiem

Berichten: 7419
Geregistreerd: 14-07-04
Woonplaats: Back in Brabant!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-05 15:11

Ik rijd een Concorde x Dreamstreet x Wolfgang.
Ze is 3,5, eigenlijk 4. ( 1 januari worden alle paarden eik een jaar ouder). Ze heeft een mega eigen wil, maar ik denk dat als ik dadelijk haar vertrouwen heb gewonnen, ik er toch een heel gaaf paard aan heb. Ze gaat binnenkort naar de merrie test, ik heb er eerlijk gezegd hoge verwachtingen van!

OK dan!
Afbeelding


Afbeelding

stiekem ben ik wel al een beetje verliefd op haar

Tralala

Berichten: 1145
Geregistreerd: 06-02-04
Woonplaats: Overal en nergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-05 17:20

risje schreef:
zal de andere larino foto's wel opzoeken dan. ALs ik ze ergens online heb ze tik ze hierneer!!!


Alvast bedankt! OK dan!

risje

Berichten: 4406
Geregistreerd: 29-06-04
Woonplaats: Burgum

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-05 17:34

Hier wat meer foto's van larino

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Anja85

Berichten: 122
Geregistreerd: 09-09-03
Woonplaats: Oud Gastel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-05 23:36

Heb je die foto's zelf gemaakt, Risje??
Ze zijn wel super mooi geworden moet k zeggen!!! OK dan!