Niet gek toch zo'n I.H.W.-er.?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Yootha

Berichten: 6524
Geregistreerd: 22-03-01
Woonplaats: Emmer-Compascuum, Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-04 14:24

adriana schreef:
Ik snap dat het off topic was, geeft ook niet.
Nimber vroeg er inderdaad om.

En ik ben het eens met met Jantina.

Dit paard presteert wel goed.

Uit wat voor bloedlijnen bestaat dit paard? Om een terug koppeling te maken naar het topic waar we het over bloedlijnen in de fokkerij hebben.


De hengst Grumus is een hoofdstamboekhengst. Hij voert voor zover ik me kan herinneren 93,75% Klassiek bloed. De vader Grusus is een Slaska (het Poolse Zwaarwarmbloed, net zoals Awa van Kim). De moeder van Grumus is de merrie Ofraah Alida van de hengst Orbaldo. Orbaldo is een zoon van de Deense Zwaarwarmbloedhengst Orlando Marienhoj.

Yootha

Berichten: 6524
Geregistreerd: 22-03-01
Woonplaats: Emmer-Compascuum, Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-04 14:51

Afbeelding

Ook een I.H.W.-jaarling.

Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 15:36

IHW en Groningerpaard zijn 2 andere verenigingen.
Het IHW Wil het ouderwetse type behouden maar bied ruimte voor de sjiekere type in bv haar sportboek.
Het IHW fokt met klassieke tuigpaard bloedlijnen, klassieke gelderse en groningerbloedlijnen.

Het groningerpaard is langzaam aan naar een wat rijtypische paard gegaan net als het KWPN met de gelderse afdeling.

Ik ben van beide stamboeken lid maar steef naar het ouderwetse groningerpaard, dat is je ras juist het zware beenwerk het korte stevige zijn je raskenmerken verander je dat om het paard edeler te maken ben je je raskenmerken kwijt en doet het paard niet meer onder voor een KWPN-er.