Fokkerij prijzen onder druk.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
happy worker
Berichten: 213
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: neeeederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 11:50

Ik ben toch wel heel benieuwd wat jij wil voor die 3500,00 Dees en wat jullie in het algemeen een redelijk bedrag vinden.

Voor mij mag een knappe 3 jarige groene best 4000,-- kosten (2 jarige 3000,--). Volgens mij betaal je dan nog niet eens de kostprijs. Dan heb ik het over knappe sportpaarden met een aantrekkelijke afstamming die lekker kunnen lopen en er aardig uitzien. Potentiele GP paarden, dat zie ik er toch niet vanaf op die leeftijd dus daar zoek ik niet naar.

Als het paard dan ook nog ingereden is en er bijvoorbeeld een prok-certificaat bij zit zou ik afhankelijk van de afstamming, gangen, uitstraling etc richting de 5500,-- a 6000,-- redelijk vinden. Het voordeel van een paard waar je tijdens de aankoop even op kan rijden is dat je heel snel kunt voelen of het paard bepaalde talenten heeft en bij je past (flegmatiek of juist werklust). Ook bij een paard dat pas kort onder het zadel is zegt een rondje erop mij heel wat meer dan een paard wat los gruwelijk best beweegt.


Zannekin

Berichten: 3598
Geregistreerd: 02-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 11:57

Een potentieel GP paard heb je nog niet voor die prijs dacht ik. We spreken hier over teveel verschillende paarden.

petraaken

Berichten: 44187
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 11:57

Barst met die grotere bedragen heb ik nog altijd problemen met die euro's. Ik moet nog altijd omrekenen naar Belgische frank om een echte indicicatie van de prijzen te hebben.

3500 tot 5500 euro vind ik redelijke prijzen voor een goed paard. Het hangt dan echt af van africhting, model, karakter en eventueel papier (niet noodzakelijk) wat ik duur vind en wat niet.

Zannekin

Berichten: 3598
Geregistreerd: 02-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 12:03

Ik ben laatst met iemand (een engelse) meegegaan op paardenshopping Lachen. De persoon in kwestie heeft zich een Florestan, beeldje van een paard, 5j, aangeschaft voor 30.000 euro. De bedoeling was PSG raken en een springplank te zijn voor eventuele carriere. Ze heeft er nu een eerste wedstrijd mee gedaan na 2 maanden in haar bezit te zijn en meteen 4e van 25 tussen enkel professionele ruiters, een kwalificatiewedstrijd voor Hickstead. Ik weet niet of die prijzen nodig zijn, vraag me af wat er bij Anky op stal komt van jonge paarden.
Laatst bijgewerkt door Zannekin op 21-06-04 12:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 12:04

Zannekin schreef:
Een potentieel GP paard heb je nog niet voor die prijs dacht ik. We spreken hier over teveel verschillende paarden.



Ik had het over een 2 of 3 jarige, een gewoon compleet groen paard. Als je tot de 7000 euro wil uitgeven kan je toch een erg leuk paard vinden. Moet je niet verwachten dat deze getoiletteerd/gebandageerd op je staat te wachten, want dan kan je het vergeten.

Gewoon uit het land plukken en het risico nemen. Gp paard weet je nooit, want dat soort paarden maak je meer, dan dat ze geboren worden.

Dees

Berichten: 18874
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 12:05

Misschien ligt het eraan dat ik in het Noorden van neeeeeeederland woon, en simpelweg geen randstad-prijzen gewend ben.
Denk dat menig inwoner ten zuiden van de lijn Amsterdam-Zwolle zal schrikken van de prijs-kwaliteit-verhouding van de paarden alhier. En geloof me, de autorit met trailer is lang, maar zal je geld brengen.

Voor 3.500 euro kan je hier echt wel gerust leuke dieren kopen, ook wel met van die witte bandages erbij (voor mij HET teken dat de verkoper er graag vanaf wil trouwens Knipoog )
Een knappe groene mag mij best 4.000 euro kosten. Maar dat is dan wel mijn limiet, en moet er wel een heeeeele mooie staan. Gemiddelde beestjes raakt men aan de straatstenen niet kwijt, hierzo. Op internet zie je dan precies diezelfde dieren ineens op een sjieke site met dito stal enzo staan, met een dubbele prijs...en dan worden ze wel verkocht! Nagelbijten / Gniffelen

Ik hoor regelmatig dat men 200 % vraagt en dat er dan af en toe de helft wordt geboden; het is niet zelden dat de verkoper daarna trots overal verteld dat ie dat beest zo mooi dik verkocht heeft! Daarom, als je het dier echt niet wilt hebben, zeker niet bieden!

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?

chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 12:07

ceasario schreef:
Maar kun je dit verhaal ook verkopen aan een 17 tot 24 jarige die niet die staat van dienst heeft zoals jij.

Staat van dienst? Ik denk niet dat dat altijd wat met leeftijd te maken heeft maar met ervaring.
Hoe dan ook, vind je dat er te veel gevraagd dan koop je het paard niet. VInd je het een goed bedrag en het waard of heb je het budget niet dan is er misschien nog wel wat mogelijk bij de eigenaar.
Wat ik me afvraag is waarom men zich hier er druk om maakt en dat er dan ook weer heel wat nevenzaken in mee worden genomen.
De economie is knudde, zo ook in de paarden op het moment.
Maar zoals ik jouw begrijp Ceasario; wil jij niks verdienen op je paarden?
Laatst bijgewerkt door chantal1 op 21-06-04 12:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Zannekin

Berichten: 3598
Geregistreerd: 02-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 12:09

Pipo, akkoord hoor. Alleen toen ik die Florestan daar zag was het echt wauw, zelfs in de box (draf was zelfs niet speciaal). Dat helpt toch wel die uitstraling in dressuur. Er zijn er wsch meerdere die je tot dat niveau kan rijden maar die eerste plaatsen hebben vaak dat tikkeltje meer.
Ik denk dat als je 7000 betaalt voor een 2-jarige je toch ook idd wat mag verwachten....
Laatst bijgewerkt door Zannekin op 21-06-04 12:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 12:10

chantal1 schreef:
Staat van dienst? Ik denk niet dat dat altijd wat met leeftijd te maken heeft maar met ervaring.


Volgens mij bedoelt Ceasario meer het salaris wat er per maand binnenkomt bij een ouder persoon Haha!

astridh

Berichten: 2635
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: nh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 19:38

Pipo schreef:
Volgens mij bedoelt Ceasario meer het salaris wat er per maand binnenkomt bij een ouder persoon Haha!
Boos! Boos! , je hoeft het er niet in te wrijven hoor Haha!

Het leven is als een restaurant.... je krijgt wat je besteld hebt
Het leven is als een pijpkaneel...ieder zuigt eraan en krijgt zijn deel

ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-06-04 20:01

Dees schreef:
Misschien ligt het eraan dat ik in het Noorden van neeeeeeederland woon, en simpelweg geen randstad-prijzen gewend ben.
Denk dat menig inwoner ten zuiden van de lijn Amsterdam-Zwolle zal schrikken van de prijs-kwaliteit-verhouding van de paarden alhier. En geloof me, de autorit met trailer is lang, maar zal je geld brengen.

Voor 3.500 euro kan je hier echt wel gerust leuke dieren kopen, ook wel met van die witte bandages erbij (voor mij HET teken dat de verkoper er graag vanaf wil trouwens Knipoog )
Een knappe groene mag mij best 4.000 euro kosten. Maar dat is dan wel mijn limiet, en moet er wel een heeeeele mooie staan. Gemiddelde beestjes raakt men aan de straatstenen niet kwijt, hierzo. Op internet zie je dan precies diezelfde dieren ineens op een sjieke site met dito stal enzo staan, met een dubbele prijs...en dan worden ze wel verkocht! Nagelbijten / Gniffelen

Ik hoor regelmatig dat men 200 % vraagt en dat er dan af en toe de helft wordt geboden; het is niet zelden dat de verkoper daarna trots overal verteld dat ie dat beest zo mooi dik verkocht heeft! Daarom, als je het dier echt niet wilt hebben, zeker niet bieden!



Ik denk dat je de topic begrepen hebt.

Een theorie blijft een hypothese tot het moment waarop deze aan de praktijk wordt getoetst!

Facebook méér klik

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 20:25

ceasario schreef:
Ik denk dat je de topic begrepen hebt.


Wat ik denk dat het probleem is, is dat bijv. een Dees het niet zoveel uitmaakt dat hij niet bruin is, maar dat het paard gewoon aanspreekt. Ze doet de juiste concessies. Daarnaast maakt het niet uit dat hij een dik pak haar heeft, en een flink pak manen. Daar kijk je doorheen, en dan koop je makkelijker een groen paard.

Helaas valt het mij maar al te vaak en veel op hoe particulieren kunnen zeiken. Het kolletje zit niet op de juiste plek, hij heeft 2 witte voetjes ipv 4 en weet ik wat voor onzin nog meer allemaal. En dat allemaal voor de prijs van max 4000 euro. Daarvoor moet het dier ook nog aangereden zijn, goed in de spieren enz enz.

Dat laatste is allemaal best mogelijk, maar dat kost ook wat meer.

_Romana_
Berichten: 3188
Geregistreerd: 01-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 20:19

maar in welke prijsklasse ligt op aanvraag dan in duitsland?? meestal is dat in Nl duur, en in du?? Ervaring mee??

Magique

Berichten: 1098
Geregistreerd: 28-01-04
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 22:22

Pipo schreef:
Helaas valt het mij maar al te vaak en veel op hoe particulieren kunnen zeiken. Het kolletje zit niet op de juiste plek, hij heeft 2 witte voetjes ipv 4 en weet ik wat voor onzin nog meer allemaal.


Het is toch net als met 2e hands auto's ? Als hij niet de juiste kleur heeft of accessoires gaan we toch gewoon weer verder naar de volgende Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 22:25

_Romana_ schreef:
maar in welke prijsklasse ligt op aanvraag dan in duitsland?? meestal is dat in Nl duur, en in du?? Ervaring mee??



Ik ben vrij veel in Duitsland wezen zoeken, maar de prijs/kwaliteitsverhouding is nog krommer dan in Nederland.

_Romana_
Berichten: 3188
Geregistreerd: 01-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 13:15

ok, maar auf anfrage hoe zit dat in du OOk duur net zoals in NL???

Dees

Berichten: 18874
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 16:50

_Romana_ schreef:
ok, maar auf anfrage hoe zit dat in du OOk duur net zoals in NL???


Vielleicht ist es am Besten dass Sie die Leute anschillen mit Ihren Fragen Haha!

Kortste klap.
Prijs op aanvraag betekent letterlijk prijs op aanvraag. Bellen dus en vragen.

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?

_Romana_
Berichten: 3188
Geregistreerd: 01-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 17:38

heb al een mail gestuurd, was 10000 euro, is me een beetje te duur, voor een jong paard Knipoog

_Romana_
Berichten: 3188
Geregistreerd: 01-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 17:48

Als erstes vielen dank für Ihr Interressean dem Pferd , ich vermute sie
meinten die Dormello Stute , der Preis liegt um 10000€VB. Wenn sie noch
Interresse haben können Sie uns Telefonisch erreichen unter 044071036.
Wir würden uns sehr über Ihren Rückruf freuen .

dit kreeg ik dus terug, maar goed weet wel ongeveer wat er staat...

Zannekin

Berichten: 3598
Geregistreerd: 02-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 17:49

VB is verhandelbar, kan dus over gesproken worden. FP is Festpreis.

_Romana_
Berichten: 3188
Geregistreerd: 01-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 17:57

ja maar evengoed is t wel dan nog te duur... ik neem niet aan de ze duizend in prijs zakken( ben trouwens niet op zoek maar gewoon benieuwd)

Abercrombie

Berichten: 8388
Geregistreerd: 01-05-03
Woonplaats: *******

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 22:04

Anoukie schreef:
Sluit ik me helemaal bij aan! Als koper kun je dan rustig zo 2000 euro armer zijn. Je praat wel even over een bedrag waar de meesten een maand 40 uur per week voor moeten werken hoor!


Zeg maar rustig 2 maanden Huilen


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Cheytjuh en 56 bezoekers