Beste prijzen voor nederlandse eigenaren Welsh Pony's Built

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
greetje

Berichten: 8626
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-10-01 21:50

Enkele nederlandse eigenaren schreven hun paarden in voor deze verkoping.De prijzen waren zeer goed te noemen. Onderstaand de verkoopprijzen.

Henk van Dijk Ruska Mister Pearly King 6600 pond

Cascob Ceredig Comb.de Jong/Gullit 2400 pond

Ashgrove Crackerjack(C)Harold Zoet 1550 pond

Bryncarreg Luce Y.Beekman 2400 pond

Lemonshill Lapwing (B) Harold Zoet 1300 pond

De topprijs van de keuring werd betaald voor een Synod gefokte merrie nl. 11.000 pond. Dit is een sectie C merrie

En dit alles bij een koers van f. 3.50. Hoge prijzen dus in het moederland van de Welsh. De verwachting is dan ook dat de prijzen voor goede welshen hier in nederland zullen stijgen

Uiteindelijk is de mens zelf de zwakste schakel.


Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-01 21:58

Heej is de papa van Barley weer terug naar de u.k?(Cascob Ceredig )

ik kon hem kopen maar was mij iets te ..hmm...stout.. Is denk ik het juiste woord. Hij heeft gewoon veel aandacht nodig zeiden de eigenaars.

Paardentweet: Zag laatst een meisje onderweg naar haar paard met kogelvrijvest aan.
Dat paardrijden is ook niet meer wat het geweest is..
[IM] Julius....16 jaar alweer...

joostvangestel

Berichten: 7907
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Reuver!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-01 07:33

Ziet er erg hoopvol uit inderdaad. Vooral die van Henk is erg interessant, omdat die Nederlands gefokt is. Dat wil dus zeggen dat er interesse is in het nederlandse fokprodukt (met een Finse stalnaam, hihi). Toch is het maar het topje van de ijsberg. Het zou zo leuk zijn als een veiling in Nederland ook eens van de grond kwam, maar met mensen die 350 gulden willen bieden voor een kampioen pony kom je echt niet ver..

Joost

greetje

Berichten: 8626
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-10-01 08:44

Strenge selectie, daar moeten we ons aan houden in de fokkerij, niet alle merries moeten onder de hengst. Dit is alleen voor zeer kwaliteitsvolle dieren weggelegd. Er wordt nog teveel voor de markt gefokt en de markt is verzadigd schijnbaar. Bij minder aanbod zal de prijs weer stijgen.

Uiteindelijk is de mens zelf de zwakste schakel.

Lucy

Berichten: 13
Geregistreerd: 27-08-01
Woonplaats: Almkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-01 09:11

He Greetje, of Heike misschien,

Weten jullie misschien ook of er een speciale site is van de Builth Wells??

Ik heb al op http://www.welshcob.co.uk gekeken maar dan krijg je alleen stal informatie.
Ik wilde graag zo`n site zien met welke cob er allemaal zijn aangeboden.

En trouwens over een week of 2 3. Dan komt er bij ons weer een nieuwe merrie. Het is een vos, en ze is best wel groot. Ik denk 1.50m.

Maar ik heb haar nog niet gezien, en weet haar naam ook niet dus was ik even op internet een poging aan het doen.

greetje

Berichten: 8626
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-10-01 10:45

Bel maar even of stuur een fax naar Russell Baldwin&Bright Markets hoofdkantoor The Mews, King Street, Hereford HR 4 9 DB tel.0432 355441 fax 0432 351028 daar bestellen wij altijd de catalogie.

Uiteindelijk is de mens zelf de zwakste schakel.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: esje01, ImLucky en 80 bezoekers