Hamlet

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Arzil

Berichten: 4876
Geregistreerd: 09-06-04

Hamlet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-04 18:11

Wie weet er iets over de hengst Hamlet?
Ik ga waarschijnlijk een veulen (merrie) kopen van hem. Weten jullie iets wat ik nog niet weet en misschien wel moet weten? Erfelijke aandoeningen en ziektes enzo?

Issy
Berichten: 2442
Geregistreerd: 17-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-04 18:40

Er zijn meerdere Hamlet's of welke hebben we het?

Oregon
Berichten: 1007
Geregistreerd: 01-06-04
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-04 19:21

he, ik ga er even vanuit dat je de kwpner Hamlet bedoeld. Heb deze hengst persoonlijk gekend en ook enkele nakomelingen van hem. Weet eigenlijk niets negatiefs over hem te vertellen omdat hij en zijn nakomelingen gezegend waren met een superfijn karakter, goede gangen en super springmanieren. Zowel Hamlet zelf als zijn nakomelingen vond ik erg prettig om mee te werken. Er zullen vast ook andere ervaringen zijn en ook ik ben daar eigenlijk wel benieuwd naar. Ook omdat de hengst niet super populair is volgens mij.

Arzil

Berichten: 4876
Geregistreerd: 09-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-04 22:00

Ja, ik bedoel inderdaad de KWPN'er Hamlet. De berichten van de verkoopster zijn ook superpositief, maar zij verkoopt het paard natuurlijk. Ik kende de hengst ook niet, maar ben eens gaan nazoeken en daar staat ook allemaal dat de nakomelingen heel veel inzet tonen en een superkarakter tonen. Dat is wel fijn. Maar er zitten geen rare ziektes ofzo in de familie? Verward

Arzil

Berichten: 4876
Geregistreerd: 09-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-04 22:02

By the way, bedankt voor het goede antwoord! Knipoog

Oregon
Berichten: 1007
Geregistreerd: 01-06-04
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-04 22:11

Weet niet of je er iets aan hebt of eventueel zelf al gevonden hebt maar hier zijn afstammelingenraport. Heb eventueel wel meer info en anders wil ik je altijd helpen zoeken!!!


Afstammelingen rapportage
Afstammelingen 1994 (veulens)
De veulens vormden een zeer uniforme groep voldoende ontwikkelde veulens. De sterk gebouwde, voldoende langgelijnde veulens waren enigszins kort geribd. Ze waren rijtypisch en vertoonden ras.
Het mooi sprekende hoofd is voorzien van een wakker oog. De hals heeft een goede lengte en bespiering. In beweging wordt de hals goed gedragen. De schoft is lang en voldoende ontwikkeld. De schuin liggende schouder heeft voldoende lengte. De rug is goed. De goed gespierde lendenen zijn goed aangesloten. De wat rond gespierde croupe heeft voldoende lengte en helling. De broekspier zou langer door moeten lopen. Het voorbeen is goed gesteld. De voorpijp is een enkele keer wat fijn. Het achterbeen is iets recht.
De stap is wat kort. In stap wordt het spronggewricht matig gebruikt. In draf worden zowel spronggewricht als voorknie juist goed gebruikt. In draf tonen de veulens kracht, oprichting en ruimte. Ze zouden zich in de bovenlijn iets meer los moeten laten. Enkele geselecteerde veulens draafden extra met veel souplesse.
De veulens liepen bij merries van gemiddelde kwaliteit.
Geen veterinaire bijzonderheden.

Kort samengevat: uniforme groep rijtypische, voldoende ontwikkelde veulens die sterk bewegen.
Getoond: 28 veulens uit 102 dekkingen.

Afstammelingen 1998 (januari; 3-jarigen)
Naar aanleiding van de beoordeling/rapportage van zijn 3-jarige nakomelingen blijft Hamlet voor de KWPN-fokkerij gehandhaafd.

Afstammelingen 2002 (januari; 7-jarigen)
Naar aanleiding van de beoordeling/rapportage van zijn 7-jarige nakomelingen blijft Hamlet voor de KWPN-fokkerij gehandhaafd.

Arzil

Berichten: 4876
Geregistreerd: 09-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-04 22:47

He super bedankt joh! OK dan!

MissHIS

Berichten: 4220
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-04 23:21

Nog wat meer informatie.

Hamlet 89.7917 Stb
Rijpaardtype
Geboren: 12-07-1989
Kleur: Bruin
Stokmaat: 1.72 m
Pijpomvang: 21.5 cm

Fokker: A.J.W. Boscher, Tilligte

Nimmerdor Pref x Dirbalia W keur pref v. Notaris keur x Webalia ster pref v. Le Val Blanc xx x Rebalia ster v. Marco Polo pref x Tebalia model pref v. Sinaeda pref.

Hengstleistungsprüfung 1992 Medingen (BRD)
131.72 punten, 2e van 36 deelnemers (zomer-examen)

Verrichting Ermelo 1993 (verkort onderzoek, 19 dagen)
Gehoorzaam, vriendelijk, eerlijk. Tijdens lichte werkzaamheden toont hij veel bereidheid om te werken. Stap kort met weinig tact. Draf voldoende ruim, maar achter onregelmatig. Galop ruim, sterk, veerkrachtig en goed gedragen. Toont bij springen zeer goede afdruk, goede beentechniek, goed ruggebruik en veel vermogen. Is voorzichtig. Goede graad van africhting. Geeft bij dressuurarbeid zijn ruiter een matig gevoel en bij springen een zeer goed gevoel. Stalgedrag normaal.

Afstammelingen 1994 (veulens)
De veulens vormden een zeer uniforme groep voldoende ontwikkelde veulens. De sterk gebouwde, voldoende langgelijnde veulens waren enigszins kort geribd. Ze waren rijtypisch en vertoonden ras. Het mooi sprekende hoofd is voorzien van een wakker oog. De hals heeft een goede lengte en bespiering. In beweging wordt de hals goed gedragen. De schoft is lang en voldoende ontwikkeld. De schuin liggende schouder heeft voldoende lengte. De rug is goed. De goed gespierde lendenen zijn goed aangesloten. De wat rond gespierde croupe heeft voldoende lengte en helling. De broekspier zou langer door moeten lopen. Het voorbeen is goed gesteld. De voorpijp is een enkele keer wat fijn. Het achterbeen is iets recht.
De stap is wat kort. In stap wordt het spronggewricht matig gebruikt. In draf worden zowel spronggewricht als voorknie juist goed gebruikt. In draf tonen de veulens kracht, oprichting en ruimte. Ze zouden zich in de bovenlijn iets meer los moeten laten. Enkele geselecteerde veulens draafden extra met veel souplesse.
De veulens liepen bij merries van gemiddelde kwaliteit.
Geen veterinaire bemerkingen.

Kort samengevat: uniforme groep rijtypische, voldoende ontwikkelde veulens die sterk bewegen.
Getoond: 28 veulens uit 102 dekkingen.

1994 tevens springpaard (KNF) L+5

1998 (januari) nav beoordeling 3-jarige nakomelingen gehandhaafd.

2002 (januari) nav beoordeling 7-jarige nakomelingen gehandhaafd.

Uit: Het Complete Hengstenboek (RBI)