Besluiten voor de fokkerij van het KWPN.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 11:30

CGJ12 schreef:
Dotering van EUR 42.000 tot een totaalreservering van EUR 143.000.
Per jaar worden er tegenwoordig 12.000 veulens geregistreerd uit zo'n 15.000 dekkingen...............
Aangezien het bedrag is gereserveerd voor het gehele onderzoek wat zo'n 3 jaar in beslag neemt dienen de kosten te worden gedragen door zo'n 36.000 geregistreerde veulens.

Per registratie kost dit "geintje" dus nog geen 4 EURO...........
Dus waar maak je je in 's hemelsnaam druk om..........


(het intikken van alleen al dit berichtje is duurder............. Knipoog )


Altijd fijn dat er weer iemand bij is die ff de boel goed berekend Haha!

ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-04 12:11

CGJ12 schreef:
Dotering van EUR 42.000 tot een totaalreservering van EUR 143.000.
Per jaar worden er tegenwoordig 12.000 veulens geregistreerd uit zo'n 15.000 dekkingen...............
Aangezien het bedrag is gereserveerd voor het gehele onderzoek wat zo'n 3 jaar in beslag neemt dienen de kosten te worden gedragen door zo'n 36.000 geregistreerde veulens.

Per registratie kost dit "geintje" dus nog geen 4 EURO...........
Dus waar maak je je in 's hemelsnaam druk om..........


(het intikken van alleen al dit berichtje is duurder............. Knipoog )


Ook even natrekken hoe groot nog het reserve aan kapitaal is? Knipoog
Is er ingeteerd.?

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 12:37

Al zijn ze het tienvoudige ingeteerd, dan nóg blijft het een minimaal bedrag.......

ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-04 12:38

CGJ12 schreef:
Al zijn ze het tienvoudige ingeteerd, dan nóg blijft het een minimaal bedrag.......


Ja het is maar hoe je boekhoud. Haha!

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 12:40

creatief

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 12:46

Weet iemand al meer over het feit dat Johan Knaap Hoofd Inspectie is? Gaat hij met twee petten op werken?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 23:05

greetje schreef:
Pipo ik kom nog even weer terug op die keuring in Marienheem.

Daar valt teveel over te zeggen;

Zijn er dan zoveel fokkers binnen het KWPN die geen verstand van fokken hebben en/of....Moet daar uit geconcludeerd worden dat het KWPN schromelijk tekort schiet in het voorlichten van de fokkers...en/of....Ligt het aan de KWPN hengsten en/of merries en/of....Fokken is primair vooruit zien, secundair selectie etc.



Jij begint over het kwpn, maar laten we eens een ander stamboek nemen. Als jij bij het NRPS naar de stamboekkeuring gaat...........zijn dat allemaal fantastisch bewegende en apart springende driejarigen? Zangersheide? Holstein? Hannover?

Lijkt mij stug.......het zijn nog steeds de fokkers die de partnerkeuze maken, en niet het registratieburo.

Jan_VT

Berichten: 3487
Geregistreerd: 27-03-03
Woonplaats: in een gezellig plattelandsdorpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 23:10

Pipo schreef:
Jij begint over het kwpn, maar laten we eens een ander stamboek nemen. Als jij bij het NRPS naar de stamboekkeuring gaat...........zijn dat allemaal fantastisch bewegende en apart springende driejarigen? Zangersheide? Holstein? Hannover?

Lijkt mij stug.......het zijn nog steeds de fokkers die de partnerkeuze maken, en niet het registratieburo.


Ga ik mee akkoord. Op een ander is het gras daarom niet groener hoor. Ik vind best dat het KWPN goed probeert te communiceren met zijn fokkers om deze dan ook voor te lichten. Neem bijvoorbeeld de vele gespreksavonden die in de regio's worden georganiseerd.

Ook de fokkers moeten zich dan enigzins engageren. Het KWPN kan wel blijven roepen, maar als niemand niet luistert.

Adriana

Berichten: 11102
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Haselau

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 23:16

Luisteren zullen de meeste fokkers vast wel doen, maar reageren is denk ik een ander verhaal.
Vergaderingen worden vaak als saai gezien.

Maar idd in de fokkerij moet je proberen je eigen lijn te volgen en niet klakkeloos nadoen wat anderen je vertellen.

ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-04 08:18

adriana schreef:
Betalen? Waar lees jij iets over betalen.

En het heeft niks te maken met afzeiken, ik ben allang blij dat ze contact zoeken met Zangersheide wat het ocd beleid betreft.
In de stukken die ze tot nu toe hebben gepubliceerd in IDS heb ik nooit het woord Zangersheide gelezen.
Terwijl daar interessante informatie te verkrijgen is, waar het kwpn veel aan kan hebben.



Afbeelding

ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-04 08:36

Zannekin schreef:
Uit dat onderzoek in Duitsland is gebleken dat beweging het sleutelwoord is: vroege veulens in zeer ruime stallen met dagelijkse uitloop hebben minder OCD dan veulens uit stallen van 3x3 en geen uitloop.
Wij hebben een veulen in januari gehad dat welgeteld 1 dag op stal heeft gestaan (5x3,5) en voor de rest buiten ging, ong 6 uur per dag, ook in de sneeuw. Het hangt dus vooral af van de manier waarop.

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-04 12:39

Wederom een topic van al een half jaar oud datvoorzien wordt van een slotje