hengstenkeuze IJslanders

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
ijslandermir
Berichten: 760
Geregistreerd: 19-11-03
Woonplaats: drenthe

hengstenkeuze IJslanders

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-07-04 15:44

Hoi,

wie heeft hier dit jaar hun IJslander laten dekken of heeft dit jaar een veulen gekregen (of krijgt nog een veulen)?
Ik wil graag weten hoe je tot je hengstenkeuze gekomen bent.

Zijn er ook mensen die hun IJslandermerrie hebben laten dekken door een ander (gangenpaarden)ras?

Mirjam


ijslandermir
Berichten: 760
Geregistreerd: 19-11-03
Woonplaats: drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-07-04 16:04

Helemaal niemand hier met een (drachtige) IJslander?

Mijn eigen merrie staat nu bij Hottur.

Nienke

Berichten: 3205
Geregistreerd: 01-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 09:27

Nee sorry Lachen Ik denk niet dat er hier veel mensen met drachtige ijslanders zijn kennelijk. Dan misschien toch maar op icelandic-horses.com proberen?
Is ze al drachtig eigenlijk, je zou haar toch hengstig laten spuiten?

Look. A petrol station, the natural home territory of the Ford GT. And there it is, at the watering hole, drinking its fill. For the forty-seventh time today.

Irsa

Berichten: 562
Geregistreerd: 02-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 09:30

Op Icelandic horses staan een of meerdere treads over hengstenkeuze. Ik zou daar eens kijken als ik jou was, daar zitten natuurlijk ook veel meer IJslander bezitters.

ijslandermir
Berichten: 760
Geregistreerd: 19-11-03
Woonplaats: drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-07-04 09:44

Ze wordt als het goed is morgen gedekt. Waarschijnlijk woensdag nog een keer.
Hopenlijk kunnen we haar in de loop van de week (drachtig?) ophalen?

Mirjam

Irsa

Berichten: 562
Geregistreerd: 02-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 09:55

Kan dat zo snel gescand worden dan? Ik dacht dat de merries meestal veel langer bleven?
Volgens mij heeft Vidja het trouwens nog steeds erg naar d'r zin. Gister stond ze gezellig samen met die zwarte merrie te eten. Op de heenweg huppelde ze gezellig een stukje langs de rand van het weiland met mij en Irsa mee. Ze vermaakt zich dus wel, ben benieuwd wat ze van Hottur vindt. Haha!

ijslandermir
Berichten: 760
Geregistreerd: 19-11-03
Woonplaats: drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-07-04 10:00

Dat kan inderdaad niet zo snel gescand worden. Wij zijn alleen van plan om haar na het dekken op te halen en haar gewoon thuis door onze eigen da te laten scannen. Als ze dan niet drachtig is brengen we haar gewoon weer. We wonen namelijk heel dicht bij.

Wordt ze niet heel erg dik? Wij hadden haar niet constant op gras staan omdat ze dan zo'n buik kreeg. Nu staat ze constant op gras en zal dus wel lekker aankomen!

Mirjam

Irsa

Berichten: 562
Geregistreerd: 02-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 10:18

Hmm, ik vind d'r niet mega dik, maar echt slank is te ook niet te noemen. Het is gelukkig geen mega vette wei, hij is vrij schraal. Ze zal dus wel wat aangekomen zijn, gok ik.
Da's wel prettig, als je zo dichtbij woont. Dan hoef je je merrie niet zo lang te missen. waar woon je dan?
Nu maar hopen dat het een dezer dagen raak is. Haha!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Laj1 en 140 bezoekers