Jouw favorite hengsten?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
GertJan
Berichten: 1482
Geregistreerd: 08-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-04 15:37

Ronja schreef:
Pion en Pik Bube hebben we al op stal, net als Pele, Farn en Sineada (via Focus). Wendekreis,
BrentanoII
en Absatz proberen we dit jaar aan te komen (met behulp van Alabastro Haha! ). Op het verlanglijstje staan dus nog Gotthard, Raimond, Grannus, Wolfgang en Cabochon.


Doet me denken aan Poetin. Volgend jaar Samba Hit?

holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-04 15:39

Ronja schreef:
Euhm even denken... Mogen ze al wat ouder zijn?


Het gaat om wat jouw favo hengsten zijn, niet die van een ander.
Al zijn ze van de middeleeuwen, als jij er jouw droom in vind is het toch goed?

Lovemischa

Berichten: 80
Geregistreerd: 02-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-04 17:01

Ik was Wolfgang nog vergeten.............. Bloos

Maris_Winner

Berichten: 426
Geregistreerd: 03-02-04
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-04 18:09

Sjuimpje schreef:
Ik heb heel veel diverse hengsten die mij aanspreken, maar als er in de moederlijn Amor met een scheut volbloed zit, dan begint er bij mij iets te prikkelen.


Bij Shandy (KWPN) zit er ook Amor in,maar ook Cartoonist xx,en allerlei volbloeden die daar weer achter zitten.
Ze is 28 maar erg pittig!! Haha!

Maris_Winner

Berichten: 426
Geregistreerd: 03-02-04
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-04 18:18

Mijn favorietjes (zijn er best wel veel) zijn:

* Jazz
* Krack C
* Ferro
* Montecristo
* PlayBoy
* Jet Set
* 00 Seven
* Gribaldi
* Parcival
* Obelisk

corland

Berichten: 364
Geregistreerd: 15-01-04
Woonplaats: meeden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-04 18:48

ik vind COrland wel heel leuk!! Indoctro is een mooie hengst en ik vind de eurocommerce hengsten ook heel leuk zoals Berlin Tampa an Napels. cantos is ook weg leuk... maare laat ik het maar bij VDL COrland houden.

Ronja

Berichten: 2142
Geregistreerd: 27-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-04 19:24

GertJan schreef:
Doet me denken aan Poetin. Volgend jaar Samba Hit?


Hmm das nog niet zo'n gek idee. Nadeel is wel dat Raimond en Gotthard dan ver achterin zitten, in de vijfde generatie. Maar het is een leuke hengst.

We hadden in gedachten om ons te richten op de Breemeersen in België, bijvoorbeeld Escuro, met Raimond in de vierde in Gotthard in de vijfde generatie. Gottwald, met twee keer Gotthard en één keer Wendekreis in de derde generatie.
Of Grannusso met Grannus in de tweede generatie, Wendekreis in de derde en Gotthard in de vierde en vijfde generatie Hyper! *smulsmul*

Maar goed, ik dwaal af Haha!

pajidin

Berichten: 636
Geregistreerd: 02-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-04 21:23

Citaat:
kijk waarschijnlijk is niemand het met me eens maar ik vind Elcaro wel een leuke hengst...


ben t wel met je eens!

maar er zijn zo veel hengsten die me aanspreken! O ja...Sydney mag van mij ook niet ontbreken!!!!

GertJan
Berichten: 1482
Geregistreerd: 08-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-04 22:02

Ronja schreef:
Hmm das nog niet zo'n gek idee. Nadeel is wel dat Raimond en Gotthard dan ver achterin zitten, in de vijfde generatie. Maar het is een leuke hengst.


Gotthard twee keer in de vijfde generatie: via Gepard en via Goldstein. En ook nog Grande, dat zit ook in Grannus. In Graf Grannus zit veel Gotthard bloed.

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-04 22:21

Ramirobloed vind ik vaak wel wat hebben (ook vaak mooie koppies).
Wolfgang: ik heb bij meerdere nakomelingen net dat extra stukje hals gezien, heel gaaf
Krack C: moet ik nog uitleggen waarom? Zo'n mooi dier...zo mooi zie ik ze maar weinig
Goodtimes: heel veel goede nakomelingen van gezien, vaak goed springen en daarbij goed bewegen.

Als ik naar alleen mooiheid kijk kan ik er nog wel 100 noemen Haha!

Adriana

Berichten: 11102
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Haselau

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-04 22:49

Hmm interessante bloedvoering van een hengst.

Dan ga ik voor Cantus x Coriander x Roman x Aldato (Calido)
En voor Cor de la Bryere x Landgraf I x Ronald x Moltke I.

Waar ik ook nog erg op let bij Holsteiners in dit geval is, wat heeft de stam nog verder gebracht.
Corland is nu voor mij erg interessant omdat een halfbroer op de OS in Sydney dressuur heeft gelopen; Sir S en nog een volle zus heeft Corlanda die internationaal springt.
En dat de moederlijn stam 104a, de aftakking van de merrie Retina gewoon heel erg gaaf is.

Ik hoop volgend jaar dat we Calido gebruiken.
De hengsten in zijn pedigree spreken me erg aan, zouden beweging en spring vermogen moeten doorgeven.

Verder vind ik de hengsten Capitol en Fernando erg interessant om terug te vinden in de pedigree.
Omdat Capitol in principe al een stempelhengst is en met Fernando bloed heb ik een paar interessante merries gezien.

JazzOrlando

Berichten: 1405
Geregistreerd: 25-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-04 10:15

Ik heb zelf een Jazz x Doruto. Dat vind ik toch wel een hele mooie combi.
Verder als er Weyden achter een paardje zit wil ik ook altijd wel even meer zien net als met Balzflug/Investment/Nimmerdor/Donnerhal

Don_Zhivago

Berichten: 6608
Geregistreerd: 23-02-04
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-04 10:59

holly schreef:
Maar obelisk alleen maakt geen paardje. Daarvoor heb je er echt 2 van nodig.

Ik zelf heb iets met Donnerhall, dus als dat als opa of vader in de lijn zit, samen met bv rubinstein of weltmeyer of iets in die richting dan ben ik geneigt om te zeggen, ik heb geen foto nodig ik ga meteen een kijkje nemen.
Maar goed, de perfecte match vind je toch haast nooit Haha!



DONNERHAL..
ik heb een veulen van zijn zoon DON RUTO
dit is hem..
Afbeelding
Afbeelding

als je op de link hieronder klik dan kom je uit bij de foto's van mijn veulentje....

Zusje
Berichten: 857
Geregistreerd: 04-05-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-04 11:17

Donnerhall ben ik helemaal weg van (zit ook in mijn paardje) Pik Bube (zit er ook in) Balzflug en Doruto zijn paarden die mijn voorkeur hebben!!

Jes

Berichten: 12155
Geregistreerd: 12-11-02
Woonplaats: Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 00:26

mij paard komt van Ladykiller x Cor de la Bryere, vind je veel terug bij alle bekende paardjes:p is wel cool, ook vind ik Krack C (familie van mijn paardje), Painted Black en Ferro erg mooi
:p duzz zou mijn paard wel willen laten dekker door painted Black, wordt het; Painted Black x Cor de la Bryere x Ladykiller, (KWIJL) hahaha Kuzzzzz

Alikesflame

Berichten: 5222
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Vledderveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 00:34

je bedoeld PB X LK X corde en niet andersom. Haha! wel zonde om PB erop te zetten, maar goed dat is mijn mening.

Anne_GTI

Berichten: 18201
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 00:35

Met stip op 1: Houston! Haha! OK dan! Ik zal hem morgen weer een worteltje extra voeren Knipoog

En dan zijn er nog een heleboel waar ik jullie niet allemaal mee zal vervelen. (het zijn zowat allemaal springers Schijnheilig )Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Anne_GTI op 23-06-04 01:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Aimee

Berichten: 11806
Geregistreerd: 24-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 00:57

Absolute favoriet is Cocktail en ook zie ik graag Amor terug in de moederlijn. En niet te vergeten Junior en Weyden.

Jan_VT

Berichten: 3487
Geregistreerd: 27-03-03
Woonplaats: in een gezellig plattelandsdorpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 01:10

Nou van mij is het wel geweten denk ik!

Afbeelding

Special D *LOL*

Ook Krack en zijn zonen kunnen me zeker aanspreken Knipoog

petraaken

Berichten: 44206
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 08:58

Ronja schreef:
Hmm das nog niet zo'n gek idee. Nadeel is wel dat Raimond en Gotthard dan ver achterin zitten, in de vijfde generatie. Maar het is een leuke hengst.

We hadden in gedachten om ons te richten op de Breemeersen in België, bijvoorbeeld Escuro, met Raimond in de vierde in Gotthard in de vijfde generatie. Gottwald, met twee keer Gotthard en één keer Wendekreis in de derde generatie.
Of Grannusso met Grannus in de tweede generatie, Wendekreis in de derde en Gotthard in de vierde en vijfde generatie Hyper! *smulsmul*

Maar goed, ik dwaal af Haha!


zouden uitstekende keuzes zijn. het zijn mooie en goede paarden. Gottwald is een van de weinige BWP hengsten die toch mijn aandacht trekken.

Verder zijn mijn favorieten.

Rubinstein, Weltmeyer, Donnerhall, Florestan, Alabaster, Roemer, Sultan en Doruto.

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 10:20

Ik zie graag Gelders bloed in de moeder lijn terug gecombineerd met Amor en/of Doruto bloed. En inderdaad nog ergens een volbloed erbij. Als vader zie ik o.a graag Montecristo, Cabochon, Farrington, Flemming, Vincent, Variant, Havidoff, Parcival, Obelisck en OOseven.

Sjaan

Berichten: 8038
Geregistreerd: 19-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 10:44

Mytens
Goodtimes
Nimmerdor
No Limit
Bennfentes XX
Afbeelding

Ik hou wel van hengsten (en de afstammelingen daarvan) met een eigen willetje en pit.

Vuri

Berichten: 199
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Hoornaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 14:32

Basgier. Een zoontjeh van hem verzorg ik Bas safari. Foto van hem in me avator. Lekker ding he.

Melliejj

Berichten: 176
Geregistreerd: 23-06-04
Woonplaats: eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 17:16

Concorde... Lachen Farn... Ferro... veelste mooi Tong uitsteken
Ibo S... staat bij ons op de manege (Sonniushof) zo mooi

holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-04 17:30

saffier schreef:
mij paard komt van Ladykiller x Cor de la Bryere, vind je veel terug bij alle bekende paardjes:p is wel cool, ook vind ik Krack C (familie van mijn paardje), Painted Black en Ferro erg mooi
:p duzz zou mijn paard wel willen laten dekker door painted Black, wordt het; Painted Black x Cor de la Bryere x Ladykiller, (KWIJL) hahaha Kuzzzzz

Zie onderschrift Haha!
Had wat spectaculairder gemogen naar mijn smaak, maar een prachtig karakter dat heet ze wel.
Als je een slank en wat klein paardje hebt, zou ik deze keuze niet maken, want dat is dus ook wat er uit komt waarschijnlijk Verward

Nee blijf er bij Donnerhall fan te zijn
(vroeger kwijlde ik bij Jappeloup, maar dat is natuurlijk niet interesant Tong uitsteken )